dc.contributor.author | Μπέζας, Αθανάσιος | el |
dc.contributor.author | Bezas, Athanasios | en |
dc.date.accessioned | 2016-06-21T12:49:53Z | |
dc.date.available | 2016-06-21T12:49:53Z | |
dc.date.issued | 2016-06-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42783 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10737 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ηλεκτρικοί κινητήρες | el |
dc.subject | Μόνιμοι μαγνήτες | en |
dc.subject | Θερμικά φαινόμενα | el |
dc.subject | Μετάδοση θερμότητας | el |
dc.subject | Θερμική ανάλυση | el |
dc.subject | Ισοδύναμο κύκλωμα συγκεντρωμένων παραμέτρων | el |
dc.subject | Μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων | el |
dc.subject | Τρισδιάστατη αναπαράσταση | el |
dc.subject | Electric motors | en |
dc.subject | Permanent magnets | en |
dc.subject | Thermal phenomena | en |
dc.subject | Heat transfer | en |
dc.subject | Thermal analysis | en |
dc.subject | Equivalent circuit with lumped parameters | en |
dc.subject | Finite element method | en |
dc.subject | 3D configuration | en |
dc.title | Θερμική ανάλυση σύγχρονου κινητήρα μονίμων μαγνητών | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ηλεκτρικές μηχανές | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/82141454a18e4198212661c8197ad4b72a7b3adb | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-03-29 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τα θερμικά φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα στο εσωτερικό των ηλεκτρικών μηχανών. Η θερμική συμπεριφορά των ηλεκτρικών μηχανών αποτελεί κρίσιμη παράμετρο που πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά τη σχεδίαση τους, καθώς επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την αξιοπιστία τους αλλά και τη διάρκεια ζωής αυτών. Ο κινητήρας που μελετάται στην παρούσα εργασία προορίζεται για εφαρμογή σε ηλεκτρικό όχημα, και η θερμική του συμπεριφορά μελετάται με την χρήση της μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείων και μέσω ενός ισοδύναμου θερμικού μοντέλου συγκεντρωμένων παραμέτρων. Αρχικά, μελετώνται τα θερμικά φαινόμενα που διέπουν τη λειτουργία του ηλεκτρικού κινητήρα και περιγράφονται οι μαθηματικές σχέσεις που διέπουν τη μετάδοση της θερμότητας στο εσωτερικό της μηχανής. Στη συνέχεια, αναπτύσσεται το ισοδύναμο θερμικό μοντέλο των συγκεντρωμένων παραμέτρων όπου περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος σύνδεσης των στοιχείων του κυκλώματος αλλά και το πώς υπολογίστηκαν τα διάφορα στοιχεία που το απαρτίζουν. Η συγκεκριμένη μέθοδος επιτυγχάνει καλά αποτελέσματα απαιτώντας πολύ περιορισμένο χρόνο εκτέλεσης του προγράμματος και μικρή υπολογιστική ισχύ. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται η ανάλυση του προβλήματος με τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων για τρισδιάστατη γεωμετρία, η οποία επιτυγχάνει καλύτερη ακρίβεια από την ανάλυση δύο διαστάσεων, απαιτώντας όμως μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ και χρόνο εκτέλεσης του προγράμματος. Τέλος, πραγματοποιήθηκαν πειραματικές μετρήσεις στον υφιστάμενο κινητήρα για επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων των δύο μεθόδων θερμικής ανάλυσης που αναπτύχθηκαν. Με την ολοκλήρωση της εργασίας αναδεικνύεται η εγκυρότητα των δύο μεθόδων θερμικής ανάλυσης και επιχειρείται σύγκρισή τους ώστε να διαπιστωθούν τα σχετικά τους πλεονεκτήματα με βάση την ακρίβεια των αποτελεσμάτων,την απαιτούμενη υπολογιστική ισχύ και τον χρόνο εκτέλεσης του προγράμματος. | el |
heal.abstract | The purpose of this thesis is to study the thermal phenomena that take place in electrical motors. The thermal behavior of electrical motors is a critical parameter concerning their design and construction, as it greatly affects their reliability as well as their lifetime. The motor we studied in this thesis is used in an electric vehicle, and the analysis of the thermal behavior is based on the finite element method and an equivalent thermal model with lumped parameters. Initially, the thermal phenomena that take place during the electrical motor operation are studied and the mathematical relations that describe the heat transfer in the motor are presented. Next, an equivalent thermal model with lumped parameters is developed, the respective circuit structure is explained and an analytical evaluation of the involved parameters is proposed. This method achieves results with acceptable accuracy, requiring small execution time and reduced memory space. Then, the problem is solved by using the finite element method in three dimensional configurations, which provides very accurate results at the expense of increased computational means and execution time. Finally, experimental measurements on the motor where performed for validating both thermal analysis methods developed. The thesis highlights the suitability of both methods for thermal analysis of the motor and compares the relative advantages in terms of precision, the computational means and execution time. | en |
heal.advisorName | Κλαδάς, Αντώνιος | el |
heal.committeeMemberName | Κλαδάς, Αντώνιος | el |
heal.committeeMemberName | Μανιάς, Στέφανος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαθανασίου, Σταύρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 117 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: