HEAL DSpace

Θερμική ανάλυση σύγχρονου κινητήρα μονίμων μαγνητών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπέζας, Αθανάσιος el
dc.contributor.author Bezas, Athanasios en
dc.date.accessioned 2016-06-21T12:49:53Z
dc.date.available 2016-06-21T12:49:53Z
dc.date.issued 2016-06-21
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42783
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10737
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ηλεκτρικοί κινητήρες el
dc.subject Μόνιμοι μαγνήτες en
dc.subject Θερμικά φαινόμενα el
dc.subject Μετάδοση θερμότητας el
dc.subject Θερμική ανάλυση el
dc.subject Ισοδύναμο κύκλωμα συγκεντρωμένων παραμέτρων el
dc.subject Μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων el
dc.subject Τρισδιάστατη αναπαράσταση el
dc.subject Electric motors en
dc.subject Permanent magnets en
dc.subject Thermal phenomena en
dc.subject Heat transfer en
dc.subject Thermal analysis en
dc.subject Equivalent circuit with lumped parameters en
dc.subject Finite element method en
dc.subject 3D configuration en
dc.title Θερμική ανάλυση σύγχρονου κινητήρα μονίμων μαγνητών el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ηλεκτρικές μηχανές el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/82141454a18e4198212661c8197ad4b72a7b3adb
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-03-29
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τα θερμικά φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα στο εσωτερικό των ηλεκτρικών μηχανών. Η θερμική συμπεριφορά των ηλεκτρικών μηχανών αποτελεί κρίσιμη παράμετρο που πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά τη σχεδίαση τους, καθώς επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την αξιοπιστία τους αλλά και τη διάρκεια ζωής αυτών. Ο κινητήρας που μελετάται στην παρούσα εργασία προορίζεται για εφαρμογή σε ηλεκτρικό όχημα, και η θερμική του συμπεριφορά μελετάται με την χρήση της μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείων και μέσω ενός ισοδύναμου θερμικού μοντέλου συγκεντρωμένων παραμέτρων. Αρχικά, μελετώνται τα θερμικά φαινόμενα που διέπουν τη λειτουργία του ηλεκτρικού κινητήρα και περιγράφονται οι μαθηματικές σχέσεις που διέπουν τη μετάδοση της θερμότητας στο εσωτερικό της μηχανής. Στη συνέχεια, αναπτύσσεται το ισοδύναμο θερμικό μοντέλο των συγκεντρωμένων παραμέτρων όπου περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος σύνδεσης των στοιχείων του κυκλώματος αλλά και το πώς υπολογίστηκαν τα διάφορα στοιχεία που το απαρτίζουν. Η συγκεκριμένη μέθοδος επιτυγχάνει καλά αποτελέσματα απαιτώντας πολύ περιορισμένο χρόνο εκτέλεσης του προγράμματος και μικρή υπολογιστική ισχύ. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται η ανάλυση του προβλήματος με τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων για τρισδιάστατη γεωμετρία, η οποία επιτυγχάνει καλύτερη ακρίβεια από την ανάλυση δύο διαστάσεων, απαιτώντας όμως μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ και χρόνο εκτέλεσης του προγράμματος. Τέλος, πραγματοποιήθηκαν πειραματικές μετρήσεις στον υφιστάμενο κινητήρα για επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων των δύο μεθόδων θερμικής ανάλυσης που αναπτύχθηκαν. Με την ολοκλήρωση της εργασίας αναδεικνύεται η εγκυρότητα των δύο μεθόδων θερμικής ανάλυσης και επιχειρείται σύγκρισή τους ώστε να διαπιστωθούν τα σχετικά τους πλεονεκτήματα με βάση την ακρίβεια των αποτελεσμάτων,την απαιτούμενη υπολογιστική ισχύ και τον χρόνο εκτέλεσης του προγράμματος. el
heal.abstract The purpose of this thesis is to study the thermal phenomena that take place in electrical motors. The thermal behavior of electrical motors is a critical parameter concerning their design and construction, as it greatly affects their reliability as well as their lifetime. The motor we studied in this thesis is used in an electric vehicle, and the analysis of the thermal behavior is based on the finite element method and an equivalent thermal model with lumped parameters. Initially, the thermal phenomena that take place during the electrical motor operation are studied and the mathematical relations that describe the heat transfer in the motor are presented. Next, an equivalent thermal model with lumped parameters is developed, the respective circuit structure is explained and an analytical evaluation of the involved parameters is proposed. This method achieves results with acceptable accuracy, requiring small execution time and reduced memory space. Then, the problem is solved by using the finite element method in three dimensional configurations, which provides very accurate results at the expense of increased computational means and execution time. Finally, experimental measurements on the motor where performed for validating both thermal analysis methods developed. The thesis highlights the suitability of both methods for thermal analysis of the motor and compares the relative advantages in terms of precision, the computational means and execution time. en
heal.advisorName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.committeeMemberName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.committeeMemberName Μανιάς, Στέφανος el
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Σταύρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 117 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα