dc.contributor.author |
Κωνσταντακοπούλου, Ζωή
|
el |
dc.contributor.author |
Konstantakopoulou, Zoi
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-06-23T10:51:02Z |
|
dc.date.available |
2016-06-23T10:51:02Z |
|
dc.date.issued |
2016-06-23 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42817 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12231 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση |
el |
dc.subject |
Ταξινομία |
el |
dc.subject |
Οντολογία |
el |
dc.subject |
Ανάλυση κόστους οφέλους |
el |
dc.subject |
E-government |
en |
dc.subject |
Taxonomy |
en |
dc.subject |
Ontology |
en |
dc.subject |
Cost benefit analysis |
en |
dc.subject |
Qualitative analysis |
en |
dc.title |
Ανάλυση κόστους - οφέλους καινοτόμων υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
E-government |
en |
heal.classificationURI |
http://zbw.eu/stw/descriptor/29101-0 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-03-09 |
|
heal.abstract |
Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση αποτελεί μοχλό εκσυγχρονισμού της Δημόσιας Διοίκησης με στόχο την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προκειμένου η Διοίκηση να καταστεί αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη. Η χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών έχει αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα να προκύπτουν νέες πρωτοβουλίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Η κινητή τηλεφωνία, η τεχνολογία σύννεφου και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενσωματώνονται στην παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών, ενώ ταυτόχρονα εγείρονται ζητήματα προσβασιμότητας, συμμετοχής των πολιτών, ασφάλειας και διασφάλισης της ιδιωτικότητας. Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η συλλογή περιπτώσεων καινοτόμων υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και στη συνέχεια η δημιουργία ταξινομίας ώστε να πραγματοποιηθεί ανάλυσή τους. Η προτεινόμενη ταξινομία αναδεικνύει όλα τα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών από άποψη χρηστικότητας, λειτουργικότητας, διεπαφής και προστασίας των χρηστών. Για την οργάνωση και αλληλοσυσχέτιση των εξεταζόμενων υπηρεσιών, υπό μία κοινή εννοιολογική προσέγγιση, δημιουργείται οντολογία. Σε δεύτερη φάση, πραγματοποιείται η συσχέτιση κόστους - οφέλους και εισάγεται μεθοδολογία ανάλυσης κόστους οφέλους, βασιζόμενη σε μελέτη που έχει πραγματοποιηθεί για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επιπλέον δομείται ποιοτική αξιολόγηση δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο που ο χρήστης αντιλαμβάνεται την υπηρεσία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Η ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας ηλεκτρονικής διακυβέρνησης κρίνεται από τις τρεις πτυχές της: (i) την ίδια την υπηρεσία, (ii) τις πληροφορίες από τις οποίες αποτελείται και (iii) από το σύστημα μέσω του οποίου είναι διαθέσιμη. Τέλος, εφαρμόζοντας τόσο την ποσοτική όσο και την ποιοτική αξιολόγηση σε μία συγκεκριμένη περίπτωση υπηρεσίας ηλεκτρονικής διακυβέρνησης εξάγονται συμπεράσματα για τη συσχέτιση τους. |
el |
heal.abstract |
E-Governance (also met as e-Government) is a lever of modernisation of public administration that upgrades the public
service delivery in order for services to become more efficient and effective. The use of online services has rapidly
increased in recent years resulting in new e-government initiatives. Mobile telephony, cloud technology and social media
are incorporated in the provision of electronic services, while at the same time, other issues concerning accessibility, citizen participation, security and privacy are raised. The aim of the current study is the identification of innovative e-Government services cases and the creation of a taxonomy to facilitate the respective analysis. The proposed taxonomy highlights
on the service features in terms of usability, functionality, interface and user protection. For the organization and interrelationship of test services under a common conceptual approach an ontology is generated. Consequently a cost–benefit
analysis is attempted and a relevant methodology is designed, based on a study for the European Union. Additionally, qualitative assessment is introduced, with particular emphasis on how the user perceives e-government services. Quality of e-Government services is classified by three aspects, (i) the service itself, (ii) the information included and (iii) the system by which it is available. Finally, applying both quantitative and qualitative assessment in a particular e-Government service scenarios conclusions are drawn regarding their association. |
en |
heal.advisorName |
Ασκούνης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ασκούνης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαρράς, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Δούκας, Χρυσόστομος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
110 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|