dc.contributor.author | Δρακάκης, Μιχαήλ | el |
dc.contributor.author | Drakakis, Michail | en |
dc.date.accessioned | 2016-06-24T08:08:54Z | |
dc.date.issued | 2016-06-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42830 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6701 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Risk based inspection | en |
dc.subject | RBI | en |
dc.subject | Dynamic Bayesian networks | en |
dc.subject | DBN | en |
dc.subject | Πιθανοτικά γραφικά μοντέλα | el |
dc.subject | Μεταλλική κατασκευή πλοίου | el |
dc.subject | Επιθεωρήσεις πλοίων | el |
dc.subject | Δυναμικά δίκτυα πίστεως | el |
dc.title | Επιθεωρήσεις πλοίων βάση ανάλυσης ρίσκου με χρήση δυναμικών δικτύων πίστεως | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Επιθεωρήσεις πλοίων | el |
heal.dateAvailable | 2017-06-23T21:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-03-02 | |
heal.abstract | Ο βασικός στόχος της διπλωματικής εργασίας, είναι η προσαρμογή και η εφαρμογή της θεωρίας Risk Based Inspection (RBI) στον θαλάσσιο τομέα. Αυτή η θεωρία αποτελεί μία πρωτοπόρα προσέγγιση των επιθεωρήσεων καθώς και του προγραμματισμού των απαραίτητων διαστημάτων επιθεωρήσεως/συντήρησης και έχει ως γνώμονα το ρίσκο που σχετίζεται με την ασφάλεια και την αξιοπιστία της μεταλλικής κατασκευής του πλοίου, την ασφάλεια του προσωπικού και την προστασία περιβάλλοντος. Αρχικά έγινε μία ενδελεχή παρουσίαση και ανάλυση της παραπάνω θεωρίας, ενω στην συνέχεια προσαρμόστηκε στο περιβάλλον της ναυτιλίας, που είναι και το αντικείμενο μας. Για να το πετύχουμε αυτό χρησιμοποιήθηκαν τα Dynamic Bayesian Networks (DBN), η θεωρία αντοχής της μεταλλικής κατασκευής καθώς και το επιστημονικό πρόγραμμα GeNie και κατασκευάστηκε ένα δυναμικό πιθανοτικό γραφικό μοντέλο. Αυτό το μοντέλο αναπαριστά σε πιο απλοποιημένη μορφή την γήρανση της γάστρας του πλοίου, κατω από την επίδραση των βασικών μηχανισμών φθοράς (διάβρωση, κόπωση και εκτεταμένες παραμορφώσεις) στους οποίους ανθίστανται η μεταλλική κατασκευή στο θαλάσσιο περιβάλλον. Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στο πρωραίο τμήμα της γάστρας αλλα για θεωρητική πληρότητα παρέχεται η απαραίτητη θεωρητική προμελέτη που απαιτείται για την κατασκευή των αντίστοιχων DΒΝ μοντέλων για το πρυμναίο τμήμα της γάστρας και για το τμήμα του πλοίου με τα αμπάρια. Αυτό ενδεχόμενος να αποτελέσει και αντικείμενο άλλων διπλωματικών εργασιών. Στην συνέχεια, το DBN μοντέλο χρησιμοποιήθηκε για να αναλύσουμε διάφορα ενδεχόμενα πλάνα επιθεωρήσεων, τα οποία όπως θα δούμε και στο ανάλογο κεφάλαιο, διαφοροποιούνται ως προς την αποτελεσματικότητα της επιθεώρησης και τα χρονικά διαστήματα. Για την τελική λήψη των αποφάσεων, κατασκευάστηκε ένα μοντέλο επιρροής (Influence Diagram), που αποτελεί ένα επιπλέον βοηθητικό εργαλείο, στο οποίο εισάγονται οι εξαγόμενές μεταγενέστερες πιθανότητες του DBN, και υπολογίζονται τα ρίσκα για την χρονική στιγμή ενδιαφέροντος. Το συνολικό τελικό ρίσκο, σε συνδυασμό με τα επιμέρους ρίσκα, θα αποτελέσουν οδηγό για την τελική απόφαση επιλογής του βέλτιστου πλάνου επιθεωρήσεων. | el |
heal.advisorName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδόπουλος, Χρήστος | el |
heal.committeeMemberName | Σαμουηλίδης Εμμανουήλ | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 207 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: