HEAL DSpace

Επιθεωρήσεις πλοίων βάση ανάλυσης ρίσκου με χρήση δυναμικών δικτύων πίστεως

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δρακάκης, Μιχαήλ el
dc.contributor.author Drakakis, Michail en
dc.date.accessioned 2016-06-24T08:08:54Z
dc.date.issued 2016-06-24
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42830
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6701
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Risk based inspection en
dc.subject RBI en
dc.subject Dynamic Bayesian networks en
dc.subject DBN en
dc.subject Πιθανοτικά γραφικά μοντέλα el
dc.subject Μεταλλική κατασκευή πλοίου el
dc.subject Επιθεωρήσεις πλοίων el
dc.subject Δυναμικά δίκτυα πίστεως el
dc.title Επιθεωρήσεις πλοίων βάση ανάλυσης ρίσκου με χρήση δυναμικών δικτύων πίστεως el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Επιθεωρήσεις πλοίων el
heal.dateAvailable 2017-06-23T21:00:00Z
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-03-02
heal.abstract Ο βασικός στόχος της διπλωματικής εργασίας, είναι η προσαρμογή και η εφαρμογή της θεωρίας Risk Based Inspection (RBI) στον θαλάσσιο τομέα. Αυτή η θεωρία αποτελεί μία πρωτοπόρα προσέγγιση των επιθεωρήσεων καθώς και του προγραμματισμού των απαραίτητων διαστημάτων επιθεωρήσεως/συντήρησης και έχει ως γνώμονα το ρίσκο που σχετίζεται με την ασφάλεια και την αξιοπιστία της μεταλλικής κατασκευής του πλοίου, την ασφάλεια του προσωπικού και την προστασία περιβάλλοντος. Αρχικά έγινε μία ενδελεχή παρουσίαση και ανάλυση της παραπάνω θεωρίας, ενω στην συνέχεια προσαρμόστηκε στο περιβάλλον της ναυτιλίας, που είναι και το αντικείμενο μας. Για να το πετύχουμε αυτό χρησιμοποιήθηκαν τα Dynamic Bayesian Networks (DBN), η θεωρία αντοχής της μεταλλικής κατασκευής καθώς και το επιστημονικό πρόγραμμα GeNie και κατασκευάστηκε ένα δυναμικό πιθανοτικό γραφικό μοντέλο. Αυτό το μοντέλο αναπαριστά σε πιο απλοποιημένη μορφή την γήρανση της γάστρας του πλοίου, κατω από την επίδραση των βασικών μηχανισμών φθοράς (διάβρωση, κόπωση και εκτεταμένες παραμορφώσεις) στους οποίους ανθίστανται η μεταλλική κατασκευή στο θαλάσσιο περιβάλλον. Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στο πρωραίο τμήμα της γάστρας αλλα για θεωρητική πληρότητα παρέχεται η απαραίτητη θεωρητική προμελέτη που απαιτείται για την κατασκευή των αντίστοιχων DΒΝ μοντέλων για το πρυμναίο τμήμα της γάστρας και για το τμήμα του πλοίου με τα αμπάρια. Αυτό ενδεχόμενος να αποτελέσει και αντικείμενο άλλων διπλωματικών εργασιών. Στην συνέχεια, το DBN μοντέλο χρησιμοποιήθηκε για να αναλύσουμε διάφορα ενδεχόμενα πλάνα επιθεωρήσεων, τα οποία όπως θα δούμε και στο ανάλογο κεφάλαιο, διαφοροποιούνται ως προς την αποτελεσματικότητα της επιθεώρησης και τα χρονικά διαστήματα. Για την τελική λήψη των αποφάσεων, κατασκευάστηκε ένα μοντέλο επιρροής (Influence Diagram), που αποτελεί ένα επιπλέον βοηθητικό εργαλείο, στο οποίο εισάγονται οι εξαγόμενές μεταγενέστερες πιθανότητες του DBN, και υπολογίζονται τα ρίσκα για την χρονική στιγμή ενδιαφέροντος. Το συνολικό τελικό ρίσκο, σε συνδυασμό με τα επιμέρους ρίσκα, θα αποτελέσουν οδηγό για την τελική απόφαση επιλογής του βέλτιστου πλάνου επιθεωρήσεων. el
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.committeeMemberName Σαμουηλίδης Εμμανουήλ el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 207 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα