dc.contributor.author |
Κάλφα, Ελένη
|
el |
dc.contributor.author |
Kalfa, Eleni
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-06-29T08:12:37Z |
|
dc.date.available |
2016-06-29T08:12:37Z |
|
dc.date.issued |
2016-06-29 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42880 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11703 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Περπατησιμότητα |
el |
dc.subject |
Γεωγραφική ανάλυση |
el |
dc.subject |
Γ.Σ.Π |
el |
dc.subject |
Ιστορικό κέντρο Αθήνας |
el |
dc.subject |
Βιωσιμότητα |
el |
dc.subject |
Walkability |
en |
dc.subject |
Geographic analysis |
en |
dc.subject |
GIS |
en |
dc.subject |
Historical center of Athens |
en |
dc.subject |
Sustainability |
en |
dc.title |
Βιωσιμότητα σύγχρονων πόλεων: Γεωγραφική ανάλυση και αξιολόγηση δικτύου κίνησης πεζών του ιστορικού κέντρου της πόλης των Αθηνών σε περιβάλλον GIS |
el |
dc.title |
Sustainability of modern cities: Geographical analysis and evaluation of pedestrian traffic network of the historical center of Athens in GIS environment |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Γεωπληροφορική |
el |
heal.classification |
Χωρική Ανάλυση |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-10-12 |
|
heal.abstract |
Τα τελευταία χρόνια έχει εισαχθεί στον αστικό σχεδιασμό η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης που αποσκοπεί στην επίλυση των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την υποβάθμιση του αστικού χώρου και κατά συνέπεια, της ποιότητας ζωής των κατοίκων σε αυτές. Η βιώσιμη ανάπτυξη εξαρτάται άμεσα από τη βιώσιμη κινητικότητα, η οποία προωθεί τη χρήση βιώσιμων και εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, αντί για τα αυτοκίνητα, η εκτεταμένη χρήση των οποίων θεωρείται από πολλούς η βασική πηγή απ’ όπου πηγάζουν τα προβλήματα τω σύγχρονων πόλεων. Η βιώσιμη κινητικότητα εκφράζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το περπάτημα, το οποίο μπορεί να επηρεάσει πολύ θετικά την πορεία προς την επίτευξη του σχεδιασμού βιώσιμων πόλεων. Σε αυτό το πλαίσιο, εισάγεται η έννοια της περπατησιμότητας που ως όρος υποδηλώνει τον βαθμό στον οποίο μια περιοχή είναι ελκυστική και φιλική προς την πεζή μετακίνηση και αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον η μέτρηση της περπατησιμότητας των αστικών περιοχών, αφού η εξέλιξη της τεχνολογίας των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (G.I.S) προσέφερε την δυνατότητα για αναλυτικούς και αντικειμενικούς τρόπους υπολογισμού. Στην παρούσα εργασία, αναπτύσσεται μία εναλλακτική προσέγγιση μεθόδου μέτρησης της περπατησιμότητας, με τη χρήση ενός δείκτη πραγματικού αριθμού πεζών και ενός σύνθετου χωρικού δείκτη περπατησιμότητας, με την χρήση G.I.S. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε βιντεοσκόπηση της περιοχής του ιστορικού κέντρου της Αθήνας στο σύνολο της. Έπειτα, με την επεξεργασία αυτού του υλικού συλλέχθηκαν πληροφορίες όπως τα πλάτη και η κατάσταση των πεζοδρομίων, ο αριθμός και το είδος των εμποδίων, ο αριθμός και το είδος των χρήσεων γης, ο αριθμός και το είδος των πληροφοριακών πινακίδων, τα πλάτη των δρόμων και οι διαβάσεις. Στη συνέχεια, με την κατάλληλη επεξεργασία και χρήση του λογισμικού QGIS δημιουργήθηκαν τα κατάλληλα χαρτογραφικά υπόβαθρα. Ακολούθησε ο υπολογισμός και η εφαρμογή των δύο δεικτών περπατησιμότητας και τέλος, η σύγκριση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν. |
el |
heal.abstract |
In recent years the concept of sustainable development has been introduced to urban planning, aimed at solving problems that have emerged from the deterioration of urban space and therefore, residents quality of life in them. Sustainable development depends directly on sustainable mobility, which promotes the use of sustainable and alternative means of transportation instead of cars, the widespread use of which is considered by many to be the main source of the problems attached to modern cities. Sustainable mobility is expressed sufficiently from walking, which can affect very positively the progress towards the achievement of sustainable urban planning. In this context, the concept of walkability, that as a term indicates to what extent an area is attractive and friendly pedestrian movement and thus, measuring walkability in urban areas is of special interest, since the state of Geographical Information Systems (GIS) offered the ability for analytical and objective methods of calculation. This paper develops an alternative method of walkability measurement, using an index based on actual numbers of people and a complex spatial walkability index, using GIS. Initially, a video of the area of the historical center of Athens as a whole was filmed. Then, after processing this material, information such as the back and the state of pavements, the number and type of obstacles, the number and type of land use, the number and type of information signboards, widths of roads and the crossings, were collected. Then, with proper processing and use of QGIS software, an appropriate cartographic map was created. Afterwards, the calculation and implementation of the two walkability indicators was held and finally, the comparison of the different results obtained. |
en |
heal.advisorName |
Φώτης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Φώτης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπακογιάννης, Ευθύμιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Χατζηχρήστος, Θωμάς |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού. Εργαστήριο Γεωγραφίας και Ανάλυσης Χώρου |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
107 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|