dc.contributor.author | Σπυριδάκος, Παναγιώτης | el |
dc.contributor.author | Spyridakos, Panagiotis | en |
dc.date.accessioned | 2016-06-29T09:11:45Z | |
dc.date.available | 2016-06-29T09:11:45Z | |
dc.date.issued | 2016-06-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42885 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11800 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κυματοειδή έδρανα ολίσθησης | el |
dc.subject | Ρευστομηχανική ανάλυση | el |
dc.subject | Wave bearing | en |
dc.subject | Journal bearing | en |
dc.subject | ANSYS | en |
dc.subject | CFD | en |
dc.subject | Static analysis | en |
dc.title | Ανάλυση, σχεδιασμός και συγκριτική αποτίμηση απόδοσης κυματοειδών εδράνων ολίσθησης με χρήση πεπερασμένων στοιχείων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Analysis, design and comparative assessment of wave bearing performance using FEA | en |
heal.classification | Στοιχεία μηχανών | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-03-04 | |
heal.abstract | Στις μέρες μας οι εφαρμογές απαιτούν νέου τύπου έδρανα ολίσθησης τα οποία έχουν μεγαλύτερη ικανότητα παραλαβής φορτίου και είναι πιο σταθερά. Γίνεται αρκετή έρευνα ώστε να αναπτυχθούν νέα είδη εδράνων ή να αναπτυχθούν άλλοι μηχανισμοί που θα εκπληρώνουν τον παραπάνω σκοπό. Όμως η πρόοδος είναι μικρή και τα έδρανα που έχουν αναπτυχθεί και έχουν σημαντικές ιδιότητες ως προς αυτή την κατεύθυνση είτε είναι περίπλοκα είτε είναι ακριβά και ασύμφορα. Η πιο αξιοσημείωτη περίπτωση είναι η ανάπτυξη των κυματοειδών εδράνων ολίσθησης την δεκαετία του 1990 δηλαδή έδρανα με μη κυκλική εσωτερική διατομή τα οποία προσφέρθουν αυξημένη σταθερότητα, μεγαλύτερη ικανότητα παραλαβής φορτίου και λόγω της γεωμετρίας τους έχουν καλύτερη δυνατότητα απόσβεσης των ταλαντώσεων-δονήσεων που δημιουργούνται στο σύστημα. Το τελευταίο είναι μία σημαντική παράμετρος γιατί μειώνει σημαντικά τον θόρυβο με αποτέλεσμα σε μεταφορικά μέσα στα οποία οι δονήσεις είναι μεγάλες άρα και ο θόρυβος είναι μεγάλος να καθιστά πιο άνετη την χρήση τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα ελικόπτερα όπου στην καμπίνα ο θόρυβος μπορεί να υπερβεί τα 100 dB και γι’ αυτό το λόγο χρησιμοποιούνται ειδικές κατασκευές ώστε να τον μειώνουν σε λογικά επίπεδα. Τα κυματοειδή έδρανα για την περίπτωση των ελικοπτέρων μπορούν να μειώσουν τον θόρυβο κατά 15-20dB χωρίς χρησιμοποίηση άλλων μέσων όπως απαιτούν τα έδρανα κυλίσεως. Στην παρούσα διπλωματική αναπτύχθηκε και μελετήθηκε μία μέθοδος που αλλάζει την γεωμετρία του εδράνου ανάλογα με τις ανάγκες της εφαρμογής. Για παράδειγμα ένα κυκλικό έδρανο ολίσθησης μετατρέπεται σε κυματοειδή έδρανο ή γενικότερα σε έδρανο με μη κυκλική εσωτερική διατομή. Το σύστημα το οποίο αναπτύχθηκε είναι απλό και δεν απαιτεί μεγάλες αλλαγές στα υπάρχοντα συστήματα και στα υπάρχοντα έδρανα. Η μελέτη η οποία γίνεται είναι θεωρητική με την βοήθεια προγραμμάτων προσομοίωσης και αποτελεί βάση για επόμενες μελέτες και πειράματα. | el |
heal.abstract | Nowadays applications require new types of bearings with higher load capacities, better stability and smaller dimensions. Hydrodynamic journal bearings are critical power transmission components that carry increasingly high loads because of the increasing power density in various machines. Extensive research has been conducted in the area of journal bearings for various geometries and many types of lubricants. In 1995 F. Dimofte developed the wave journal bearing concept which offers better stability, higher stiffness and better performance compared to circular journal bearings. Also due to their geometry, wave bearings can attenuate noise and vibrations by up to 20 dB as shown in recent studies. In the present study wave bearings are analyzed by using computational fluid dynamics (CFD) and fluid structure interaction (FSI) approach in order to find the deformation of the bearing. Furthermore a new simple method has been developed to change the shape of the bearings in real time. The performance of the wave bearings and their benchmarking against plain journal bearings and lemon-type bearings, has been carried out in this thesis and has been found satisfactory. | en |
heal.advisorName | Σπιτάς, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Προβατίδης, Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Κουλοχέρης, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 118 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: