HEAL DSpace

The Contribution of 3D models to serious games applications

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κοντογιάννη, Γεωργία el
dc.contributor.author Kontogianni, Georgia en
dc.date.accessioned 2016-07-04T09:03:44Z
dc.date.available 2016-07-04T09:03:44Z
dc.date.issued 2016-07-04
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42955
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5530
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” el
dc.rights Default License
dc.subject Παιχνίδια σοβαρού σκοπού el
dc.subject 3Δ μοντέλα el
dc.subject Πολιτιστική κληρονομιά el
dc.subject Αρχαία αγορά el
dc.subject Unity el
dc.subject Serious games en
dc.subject 3D models el
dc.subject Cultural heritage el
dc.subject Ancient agora el
dc.subject Unity el
dc.title The Contribution of 3D models to serious games applications en
dc.title Η Συμβολή των τρισδιάστατων μοντέλων στις εφαρμογές σοβαρού σκοπού el
dc.contributor.department Γεωπληροφορική el
heal.type masterThesis
heal.classification Φωτογραμμετρία el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-10-29
heal.abstract Digital technologies have affected many fields of computer graphics such as Games and especially the Serious Games field. This kind of games is usually used for educational proposes in many scientific fields such as Health Care, Military, Education etc. Digital Cultural Heritage is a scientific field in which Serious Games are gradually applied and many applications have been developed according to the literature. Realistic 3D models which have been produced using different photogrammetric methods could be a useful tool for the creation of Serious Games applications in order to make the final result more realistic and closer to the reality. The basic goal of this thesis is the development of a Serious Game for the Ancient Agora of Athens by using different kind of 3D documentation data created in previous projects. These models vary not only as far as their production methods (Time of Flight Laser scanner, Structure from Motion, Virtual Historical reconstruction etc.) is concerned, but also as far as their era, because some of them are illustrated according the existing situation and some others according to how these monuments would have looked like in the past. The Unity 3D Game development engine was used for the game development in which all these models were inserted in the same file format. The scenario of the game includes two virtual tours of the area in different eras and a quiz game. In this quiz game question are posed to the user for each monument with three possible answers of which the player should select the correct one. In case that the answer is right he will continue with the next question. In case that the answer is wrong the player will be presented with the correct answer and an explanation about his mistake. Furthermore a preliminary stage about ancient Greek temples and their orders is created in order to help the players to acquire more knowledge and facts about Ancient Greek architecture. The evaluation of the game was carried out by a group of people, experienced and non-experienced in Cultural Heritage field, who played and evaluated the game by filling in a carefully prepared online questionnaire. The game was improved according these evaluations for a better result. Finally some concluding remarks and the future evolution of this game is presented. en
heal.abstract Οι νέες τεχνολογίες έχουν επηρεάσει σημαντικά πολλούς τομείς στον κλάδο των γραφικών υπολογιστών όπως είναι τα παιχνίδια και πιο συγκεκριμένα το πεδίο των Παιχνιδιών Σοβαρού Σκοπού. Το συγκεκριμένο είδος παιχνιδιών χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς σε πολλά επιστημονικά πεδία όπως είναι η Υγεία, οι Στρατιωτικές Εφαρμογές, η Εκπαίδευση κλπ. Τα παιχνίδια Σοβαρού Σκοπού έχουν εφαρμογή στο πεδίο της Ψηφιακής Πολιτιστικής Κληρονομιάς όπου έχουν αναπτυχθεί πολλές εφαρμογές σύμφωνα με την διεθνή βιβλιογραφία. Τα ρεαλιστικά τρισδιάστατα μοντέλα τα οποία έχουν παραχθεί με διαφορετικές φωτογραμμετρικές μεθόδους θα μπορούσαν να είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τη δημιουργία τέτοιων εφαρμογών προκειμένου το τελικό προϊόν/αποτέλεσμα να είναι πιο ρεαλιστικό και πιο κοντά στην πραγματικότητα. Ο βασικός στόχος της παρούσας εργασίας είναι η δημιουργία ενός παιχνιδιού Σοβαρού Σκοπού για την Αρχαία Αγορά της Αθήνας χρησιμοποιώντας διαφορετικών ειδών τρισδιάστατα δεδομένα τεκμηρίωσης των μνημείων τα οποία δημιουργήθηκαν σε προηγούμενες εργασίες. Τα συγκεκριμένα μοντέλα διαφέρουν όχι μόνο ως προς τη μέθοδο την οποία παρήχθησαν (σαρωτές Time of Flight, λογισμικά Structure from Motion, Τρισδιάστατη Εικονική Ανακατασκευή κλπ.) αλλά και ως προς τη χρονολογία αφού ορισμένα απεικονίζουν την υπάρχουσα κατάσταση και κάποια άλλα απεικονίζουν τα μνημεία όπως ήταν κατά το παρελθόν. Το λογισμικό ανάπτυξης παιχνιδιών Unity 3D χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του παιχνιδιού όπου όλα τα μοντέλα εισήχθησαν με τον ίδιο μορφότυπο αρχείου. Το σενάριο του παιχνιδιού περιλαμβάνει δύο εικονικές περιήγησεις της περιοχής σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και ένα παιχνίδι ερωτήσεων. Στο παιχνίδι ερωτήσεων υπάρχουν ερωτήσεις για κάθε μνημείο με τρεις πιθανές απαντήσεις από τις οποίες ix η μία είναι σωστή και οι παίκτες θα πρέπει να την επιλέξουν. Στη περίπτωση που η απάντηση είναι σωστή ο παίκτης συνεχίζει παρακάτω. Σε αντίθετη περίπτωση ο παίκτης βλέπει τη σωστή απάντηση μαζί με την εξήγηση της. Ακόμα έχει δημιουργηθεί ένα αρχικό στάδιο το οποίο περιλαμβάνει γενικές πληροφορίες γύρω από τους Αρχαίους Ελληνικούς ναούς και τους ρυθμούς προκειμένου οι παίκτες να μάθουν κάποια επιπλέον πράγματα γύρω από την Αρχαία Ελληνική Αρχιτεκτονική. Ακόμα πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση του παιχνιδιού από ομάδα ανθρώπων στην οποία ανήκουν άνθρωποι οι οποίοι έχουν εμπειρία στο πεδίο της Πολιτιστικής κληρονομιάς και άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν εμπειρία στο συγκεκριμένο πεδίο. Το συγκεκριμένο γκρουπ έπαιξε το παιχνίδι και το αξιολόγησε συμπληρώνοντας ένα ερωτηματολόγιο το οποίο ήταν αναρτημένο στο διαδίκτυο. Η εφαρμογή βελτιώθηκε σύμφωνα με τις συγκεκριμένες αξιολογήσεις. Τέλος παρουσιάζονται κάποια συμπερασματικά σχόλια και η μελλοντική εξέλιξη της συγκεκριμένης εφαρμογής. el
heal.advisorName Γεωργόπουλος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Γεωργόπουλος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Ιωαννίδης, Χαράλαμπος el
heal.committeeMemberName Δουλάμης, Αναστάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 107 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής