HEAL DSpace

Υποστήριξη διαδικασιών προετοιμασίας εργαλειομηχανών με τη βοήθεια επαυξημένης πραγματικότητας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τζίμας, Ευάγγελος el
dc.contributor.author Tzimas, Evangelos en
dc.date.accessioned 2016-07-05T10:53:31Z
dc.date.available 2016-07-05T10:53:31Z
dc.date.issued 2016-07-05
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42984
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11552
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Επαυξημένη πραγματικότητα el
dc.subject Προετοιμασία εργαλειομηχανών el
dc.subject Ανάπτυξη εφαρμογών el
dc.subject Application development en
dc.subject Augmented reality en
dc.subject Unity en
dc.title Υποστήριξη διαδικασιών προετοιμασίας εργαλειομηχανών με τη βοήθεια επαυξημένης πραγματικότητας el
dc.title Support of machine tools' setup with augmented reality en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Computer aided manufacturing en
heal.classification Υποστήριξη κατεργασιών με ηλεκτρονικούς υπολογιστές el
heal.classification Τεχνολογία των κατεργασιών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-03-03
heal.abstract Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας διερευνώνται μέθοδοι δημιουργίας εφαρμογών που αξιοποιούν τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας στον κατασκευαστικό κλάδο. Το ζήτημα προσεγγίζεται με την αναλυτική παρουσίαση των σταδίων ανάπτυξης δυο εφαρμογών, που λειτουργούν υποστηρικτικά στη διαδικασία προετοιμασίας εργαλειομηχανών. Για την υπέρθεση των εικονικών μοντέλων σε κατάλληλα σημεία του φυσικού χώρου, χρησιμοποιήθηκε προκαθορισμένη εικόνα ως στόχος προς αναγνώριση και παρακολούθηση, καθώς η θέση του αποτελεί το σημείο αναφοράς / διασύνδεσης εικονικού και πραγματικού περιβάλλοντος. Ο καθορισμός της αναγνώρισης της εικόνας εκτελέστηκε με χρήση του λογισμικού Vuforia SDK ενώ η ανάπτυξη των εφαρμογών έγινε στο περιβάλλον του λογισμικού Unity3d. Η γλώσσα προγραμματισμού που χρησιμοποιείται για τον καθορισμό της συμπεριφοράς των τρισδιάστατων αντικειμένων είναι η C#. Ως συσκευή απεικόνισης χρησιμοποιείται οθόνη ηλεκτρονικού υπολογιστή ενώ η εικόνα του φυσικού χώρου λαμβάνεται από συμβατική web κάμερα. Για την αύξηση της διάδρασης της εφαρμογής με το φυσικό περιβάλλον μελετήθηκε η χρήση πρόσθετων αισθητήρων χαμηλού κόστους. Για αυτό το σκοπό δημιουργήθηκαν διατάξεις που φέρουν τα απαραίτητα ηλεκτρονικά στοιχεία για την επεξεργασία του σήματος από τον αισθητήρα και το οδηγούν σε πλακέτα ArduinoUno. Η πλακέτα arduino μετατρέπει το σήμα του αισθητήρα σε ψηφιακή πληροφορία, η οποία τροφοδοτείται σε ηλεκτρονικό υπολογιστή μέσω σειριακής θύρας για να εισαχθεί στην εφαρμογή και να αξιοποιηθεί από αυτήν. el
heal.abstract This thesis presents the stages of development of two augmented reality applications that support the setup procedures of machine tools. Unity 3d is the platform for the development of the applications. Vuforia plug-in for unty was used for target recognition and tracking. en
heal.advisorName Βοσνιάκος, Γεώργιος Χριστόφορος el
heal.committeeMemberName Βοσνιάκος, Γεώργιος Χριστόφορος el
heal.committeeMemberName Μανωλάκος, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Μαρκόπουλος, Άγγελος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Τεχνολογίας των Κατεργασιών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 115 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα