dc.contributor.author | Τζίμας, Ευάγγελος | el |
dc.contributor.author | Tzimas, Evangelos | en |
dc.date.accessioned | 2016-07-05T10:53:31Z | |
dc.date.available | 2016-07-05T10:53:31Z | |
dc.date.issued | 2016-07-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42984 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11552 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Επαυξημένη πραγματικότητα | el |
dc.subject | Προετοιμασία εργαλειομηχανών | el |
dc.subject | Ανάπτυξη εφαρμογών | el |
dc.subject | Application development | en |
dc.subject | Augmented reality | en |
dc.subject | Unity | en |
dc.title | Υποστήριξη διαδικασιών προετοιμασίας εργαλειομηχανών με τη βοήθεια επαυξημένης πραγματικότητας | el |
dc.title | Support of machine tools' setup with augmented reality | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Computer aided manufacturing | en |
heal.classification | Υποστήριξη κατεργασιών με ηλεκτρονικούς υπολογιστές | el |
heal.classification | Τεχνολογία των κατεργασιών | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-03-03 | |
heal.abstract | Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας διερευνώνται μέθοδοι δημιουργίας εφαρμογών που αξιοποιούν τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας στον κατασκευαστικό κλάδο. Το ζήτημα προσεγγίζεται με την αναλυτική παρουσίαση των σταδίων ανάπτυξης δυο εφαρμογών, που λειτουργούν υποστηρικτικά στη διαδικασία προετοιμασίας εργαλειομηχανών. Για την υπέρθεση των εικονικών μοντέλων σε κατάλληλα σημεία του φυσικού χώρου, χρησιμοποιήθηκε προκαθορισμένη εικόνα ως στόχος προς αναγνώριση και παρακολούθηση, καθώς η θέση του αποτελεί το σημείο αναφοράς / διασύνδεσης εικονικού και πραγματικού περιβάλλοντος. Ο καθορισμός της αναγνώρισης της εικόνας εκτελέστηκε με χρήση του λογισμικού Vuforia SDK ενώ η ανάπτυξη των εφαρμογών έγινε στο περιβάλλον του λογισμικού Unity3d. Η γλώσσα προγραμματισμού που χρησιμοποιείται για τον καθορισμό της συμπεριφοράς των τρισδιάστατων αντικειμένων είναι η C#. Ως συσκευή απεικόνισης χρησιμοποιείται οθόνη ηλεκτρονικού υπολογιστή ενώ η εικόνα του φυσικού χώρου λαμβάνεται από συμβατική web κάμερα. Για την αύξηση της διάδρασης της εφαρμογής με το φυσικό περιβάλλον μελετήθηκε η χρήση πρόσθετων αισθητήρων χαμηλού κόστους. Για αυτό το σκοπό δημιουργήθηκαν διατάξεις που φέρουν τα απαραίτητα ηλεκτρονικά στοιχεία για την επεξεργασία του σήματος από τον αισθητήρα και το οδηγούν σε πλακέτα ArduinoUno. Η πλακέτα arduino μετατρέπει το σήμα του αισθητήρα σε ψηφιακή πληροφορία, η οποία τροφοδοτείται σε ηλεκτρονικό υπολογιστή μέσω σειριακής θύρας για να εισαχθεί στην εφαρμογή και να αξιοποιηθεί από αυτήν. | el |
heal.abstract | This thesis presents the stages of development of two augmented reality applications that support the setup procedures of machine tools. Unity 3d is the platform for the development of the applications. Vuforia plug-in for unty was used for target recognition and tracking. | en |
heal.advisorName | Βοσνιάκος, Γεώργιος Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Βοσνιάκος, Γεώργιος Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Μανωλάκος, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Μαρκόπουλος, Άγγελος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Τεχνολογίας των Κατεργασιών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 115 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: