dc.contributor.author |
Καρκασίνα, Δάφνη
|
el |
dc.contributor.author |
Karkasina, Dafni
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-07-13T07:23:12Z |
|
dc.date.available |
2016-07-13T07:23:12Z |
|
dc.date.issued |
2016-07-13 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43079 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4910 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Γεωχωρική σκέψη |
el |
dc.subject |
Νοητικοί χάρτες |
el |
dc.subject |
Ορόσημα |
el |
dc.subject |
Οδηγίες πλοήγησης |
el |
dc.subject |
Ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς |
el |
dc.subject |
Geospatial thinking |
en |
dc.subject |
Mental maps |
en |
dc.subject |
Landmarks |
en |
dc.subject |
Route directions |
en |
dc.subject |
SBSOD |
en |
dc.title |
Διερεύνηση γεωχωρικών ικανοτήτων κατά την πλοήγηση σε άγνωστο περιβάλλον |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Χαρτογραφία - Γεωοπτικοποίηση |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/7b5200759c13e321fac34e867d974badbac7bcea |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-03-04 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση των γεωχωρικών ικανοτήτων, καθώς και της ικανότητας δόμησης νοητικών χαρτών μιας άγνωστης περιοχής κατά την πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο σε αυτή. Οι γεωχωρικές ικανότητες ή αλλιώς περιβαλλοντικές χωρικές ικανότητες, αποτελούν μια σειρά ικανοτήτων του ανθρώπου όπως είναι η αίσθηση του προσανατολισμού, η προοπτική τοπολογία, η χωρική ενημέρωση, η αναγνώριση οροσήμων και η διάσχιση μιας διαδρομής. Αυτές του επιτρέπουν να έχει αντίληψη του χώρου γύρω του, να αναγνωρίζει αντικείμενα και μοτίβα σε αυτό, να επεξεργάζεται και να αναλύει τις πληροφορίες που αντλεί καθώς και να δομεί νοητικές αναπαραστάσεις του περιβάλλοντος. Τέτοιες αναπαραστάσεις αποτελούν τα γνωσιακά κολάζ, τα χωρικά νοητικά μοντέλα και οι νοητικοί χάρτες. Συγκεκριμένα, ο όρος «νοητικός χάρτης» χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις νοητικές αναπαραστάσεις που προκύπτουν τόσο από εμπειρίες πλοήγησης όσο και από άλλα μέσα όπως με χρήση βοηθημάτων πλοήγησης. Η παρούσα εργασία εξετάζει την υπάρχουσα βιβλιογραφία γύρω από τις έννοιες της γεωχωρικής σκέψης, των νοητικών χαρτών, των οροσήμων και της πλοήγησης και περιγράφει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός πειράματος για την αξιολόγηση των γεωχωρικών ικανοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας δόμησης νοητικών χαρτών κατά την πλοήγηση σε μία άγνωστη στους συμμετέχοντες περιοχή. Παράλληλα γίνεται διάκριση ως προς το είδος των οδηγιών πλοήγησης που παρέχονται, ανάλογα με το αν αποτελούν περιγραφικές οδηγίες ή περιλαμβάνουν αναφορές σε ορόσημα. Προκειμένου να αξιολογηθούν οι ικανότητες αυτές χρησιμοποιούνται τρεις γεωχωρικές εργασίες εκμάθησης: η σχεδίαση χάρτη, ο προσδιορισμός διευθύνσεων και η εκτίμηση αποστάσεων. Επίσης ελέγχεται ο βαθμός στον οποίο ο κάθε άνθρωπος μπορεί να αξιολογήσει επιτυχώς το επίπεδο των γεωχωρικών του ικανοτήτων και ικανοτήτων πλοήγησης και συνεπώς να προβλέψει την απόδοσή του σε συγκεκριμένες χωρικές εργασίες. |
el |
heal.abstract |
The scope of the present postgraduate thesis is the survey of geospatial abilities and the ability to construct mental maps of an unfamiliar environment during real-time navigation. Geospatial abilities or environmental spatial abilities are a set of human skills such as sense of direction, topology, spatial updating, landmark recognition, and route traversal. These skills allow humans to perceive space around them, to recognize objects and patterns, to process and analyze the information, and build mental representations of the environment. Examples of such representations are cognitive collages, spatial mental models and mental maps. Specifically, the term "mental map" is used to describe mental representations developed either from navigating in the real environment or by using other means such as navigational aids. The current thesis studies the existing literature on the concepts of geospatial thinking, mental maps, landmarks and navigation, and describes a test for measuring geospatial abilities, including the ability to develop mental maps, while navigating in an unfamiliar environment. It also distinguishes the provided navigational instructions, which are either descriptive or include landmark references. Three environmental-learning tasks where used to evaluate these abilities: map drawing, direction estimates, and distance estimates, as well as a self-report measure of geospatial and navigational abilities which also predicts the performance on specific spatial tasks. |
en |
heal.advisorName |
Κόκλα, Μαργαρίτα |
el |
heal.committeeMemberName |
Κάβουρας, Μαρίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Νάκος, Βύρωνας |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
117 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|