HEAL DSpace

Διερεύνηση γεωχωρικών ικανοτήτων κατά την πλοήγηση σε άγνωστο περιβάλλον

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Καρκασίνα, Δάφνη el
dc.contributor.author Karkasina, Dafni en
dc.date.accessioned 2016-07-13T07:23:12Z
dc.date.available 2016-07-13T07:23:12Z
dc.date.issued 2016-07-13
dc.identifier.uri http://dspace.lib.ntua.gr/handle/123456789/43079
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4910
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” el
dc.rights Default License
dc.subject Γεωχωρική σκέψη el
dc.subject Νοητικοί χάρτες el
dc.subject Ορόσημα el
dc.subject Οδηγίες πλοήγησης el
dc.subject Ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς el
dc.subject Geospatial thinking en
dc.subject Mental maps en
dc.subject Landmarks en
dc.subject Route directions en
dc.subject SBSOD en
dc.title Διερεύνηση γεωχωρικών ικανοτήτων κατά την πλοήγηση σε άγνωστο περιβάλλον el
heal.type masterThesis
heal.classification Χαρτογραφία - Γεωοπτικοποίηση el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/7b5200759c13e321fac34e867d974badbac7bcea
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-03-04
heal.abstract Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση των γεωχωρικών ικανοτήτων, καθώς και της ικανότητας δόμησης νοητικών χαρτών μιας άγνωστης περιοχής κατά την πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο σε αυτή. Οι γεωχωρικές ικανότητες ή αλλιώς περιβαλλοντικές χωρικές ικανότητες, αποτελούν μια σειρά ικανοτήτων του ανθρώπου όπως είναι η αίσθηση του προσανατολισμού, η προοπτική τοπολογία, η χωρική ενημέρωση, η αναγνώριση οροσήμων και η διάσχιση μιας διαδρομής. Αυτές του επιτρέπουν να έχει αντίληψη του χώρου γύρω του, να αναγνωρίζει αντικείμενα και μοτίβα σε αυτό, να επεξεργάζεται και να αναλύει τις πληροφορίες που αντλεί καθώς και να δομεί νοητικές αναπαραστάσεις του περιβάλλοντος. Τέτοιες αναπαραστάσεις αποτελούν τα γνωσιακά κολάζ, τα χωρικά νοητικά μοντέλα και οι νοητικοί χάρτες. Συγκεκριμένα, ο όρος «νοητικός χάρτης» χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις νοητικές αναπαραστάσεις που προκύπτουν τόσο από εμπειρίες πλοήγησης όσο και από άλλα μέσα όπως με χρήση βοηθημάτων πλοήγησης. Η παρούσα εργασία εξετάζει την υπάρχουσα βιβλιογραφία γύρω από τις έννοιες της γεωχωρικής σκέψης, των νοητικών χαρτών, των οροσήμων και της πλοήγησης και περιγράφει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός πειράματος για την αξιολόγηση των γεωχωρικών ικανοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας δόμησης νοητικών χαρτών κατά την πλοήγηση σε μία άγνωστη στους συμμετέχοντες περιοχή. Παράλληλα γίνεται διάκριση ως προς το είδος των οδηγιών πλοήγησης που παρέχονται, ανάλογα με το αν αποτελούν περιγραφικές οδηγίες ή περιλαμβάνουν αναφορές σε ορόσημα. Προκειμένου να αξιολογηθούν οι ικανότητες αυτές χρησιμοποιούνται τρεις γεωχωρικές εργασίες εκμάθησης: η σχεδίαση χάρτη, ο προσδιορισμός διευθύνσεων και η εκτίμηση αποστάσεων. Επίσης ελέγχεται ο βαθμός στον οποίο ο κάθε άνθρωπος μπορεί να αξιολογήσει επιτυχώς το επίπεδο των γεωχωρικών του ικανοτήτων και ικανοτήτων πλοήγησης και συνεπώς να προβλέψει την απόδοσή του σε συγκεκριμένες χωρικές εργασίες. el
heal.abstract The scope of the present postgraduate thesis is the survey of geospatial abilities and the ability to construct mental maps of an unfamiliar environment during real-time navigation. Geospatial abilities or environmental spatial abilities are a set of human skills such as sense of direction, topology, spatial updating, landmark recognition, and route traversal. These skills allow humans to perceive space around them, to recognize objects and patterns, to process and analyze the information, and build mental representations of the environment. Examples of such representations are cognitive collages, spatial mental models and mental maps. Specifically, the term "mental map" is used to describe mental representations developed either from navigating in the real environment or by using other means such as navigational aids. The current thesis studies the existing literature on the concepts of geospatial thinking, mental maps, landmarks and navigation, and describes a test for measuring geospatial abilities, including the ability to develop mental maps, while navigating in an unfamiliar environment. It also distinguishes the provided navigational instructions, which are either descriptive or include landmark references. Three environmental-learning tasks where used to evaluate these abilities: map drawing, direction estimates, and distance estimates, as well as a self-report measure of geospatial and navigational abilities which also predicts the performance on specific spatial tasks. en
heal.advisorName Κόκλα, Μαργαρίτα el
heal.committeeMemberName Κάβουρας, Μαρίνος el
heal.committeeMemberName Νάκος, Βύρωνας el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 117 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record