heal.abstract |
H παρούσα εργασία διερευνά σε βάθος τους παράγοντες που δημιουργούν το πλαίσιο για την παραγωγή καινοτομίας βασιζόμενη στις εξής έννοιες: την ομαδική εργασία και δημιουργικότητα, την εναλλασσόμενη ηγεσία, την ύπαρξη σχεσιακών αστέρων στον χώρο εργασίας και τον τρόπο επίλυσης των συγκρούσεων που προκύπτουν μέσα από την ομαδική εργασία. Η παραπάνω έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ενός διακεκριμένου Ελληνικού αρχιτεκτονικού γραφείου, το οποίο δραστηριοποιείται στον ευρύτερο δημιουργικό χώρο. Μέσα από μια μελέτη περίπτωσης και ακολουθώντας ποιοτική μέθοδο συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, αναδείχθηκαν δύο παράγοντες που διαμορφώνουν το πλαίσιο παραγωγής καινοτομίας του γραφείου: α) η εταιρική ταυτότητα και β) η ύπαρξη σχεσιακών αστέρων (αστέρων της γνώσης) στο δυναμικό του γραφείου. Η εταιρική ταυτότητα διαμορφώνεται από την κουλτούρα καινοτομίας του γραφείου που πλαισιώνεται από σαφείς δομές και διαδικασίες, την διαρκή επιδίωξη για παραγωγή καινοτομίας των μελών του καθώς και την κατανόηση ότι η καινοτομία αναμένεται να προσφέρει κοινωνικά οφέλη τόσο για τους ίδιους τους συνεργάτες του γραφείου, όσο και για την ίδια την εταιρεία καθώς προσφέρει αναγνωρισιμότητα, φήμη για ηγεσία ως προς το σχεδιασμό και θεωρείται δυνατό εργαλείο μάρκετινγκ. Επίσης, η καινοτομία βασίζεται στην μεταφορά γνώσης τόσο τεχνολογικής όσο και διοικητικής από τους σχεσιακούς αστέρες στα υπόλοιπα μέλη του γραφείου. Η τεχνολογική γνώση αναφέρεται στις εμπειρίες, στην αναγνώριση των στοιχείων που απαρτίζουν το κάθε έργο και στις τεχνικές που χρησιμοποιούνται στον σχεδιασμό, στην ανάπτυξη, στην παραγωγή και στην εφαρμογή της συλλογικής γνώσης της εταιρείας. Η διοικητική γνώση αναφέρεται στην τεχνογνωσία και τις πρακτικές που διασφαλίζουν την παραγωγική αποδοτικότητα των λειτουργιών. |
el |