dc.contributor.author | Σκέντζου, Ηρώ (Αργυρώ) | el |
dc.contributor.author | Skentzou, Iro | en |
dc.date.accessioned | 2016-07-20T09:46:52Z | |
dc.date.available | 2016-07-20T09:46:52Z | |
dc.date.issued | 2016-07-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43185 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5953 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Παιδί | el |
dc.subject | Χώρος | el |
dc.subject | Φύλο | el |
dc.subject | Βρέφος | el |
dc.subject | Πόλη | el |
dc.subject | Child | en |
dc.subject | Space | en |
dc.subject | Gender | el |
dc.subject | Infant | el |
dc.subject | City | el |
dc.title | Αναζητώντας τη χωρική και κοινωνική διάσταση της βρεφικής ηλικίας | el |
dc.title | Searching the spatial and social dimension of infancy | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.secondaryTitle | _εστιάζοντας στο κέντρο του Ηρακλείου | el |
heal.secondaryTitle | _focusing on the center of Heraklion | en |
heal.generalDescription | Διπλωματική Εργασία Μεταπτυχιακού | el |
heal.classification | ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ/ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ | el |
heal.classification | ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/9fcca7fcef3e36505aee860e03e90afbff998cd6 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/b33c785fa149f336d8312b1a4d5178701a821c0d | |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-03-07 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της έρευνας αποτελεί η σχέση του χώρου της πόλης με τα παιδιά της πρώτης προσχολικής ηλικίας (infant), δηλαδή τα βρέφη και τα παιδιά έως τριών ετών. Το θεωρητικό σχήμα που πλαισιώνει την παρούσα έρευνα οργανώνεται γύρω από την επιστήμη του χώρου, τις σπουδές για το φύλο και τις γεωγραφίες των παιδιών. Κεντρικό ερώτημα της έρευνας αποτέλεσε αρχικά, ο προσδιορισμός της κοινωνικής ταυτότητας παιδί, πως αυτή καθορίζεται, επιτελείται και κατά συνέπεια σε τι βαθμό επηρεάζει τις ζωές των παιδιών. Στη συνέχεια ερευνάται η σχέση των παιδιών της συγκεκριμένης ηλικίας με την ευρύτερη έννοια του χώρου, καθώς και οι σχέσεις των κοινωνικών υποκειμένων που πραγματοποιούνται και πραγματοποιούν στον/τον χώρο της πόλης, με την απόλυτη, σχετική και σχεσιακή του έννοια. Ως βασική μέθοδος χρησιμοποιείται η ποιοτική συνέντευξη με τους φροντιστές/ γονείς των παιδιών που ζουν στην πόλη του Ηρακλείου, το οποίο αποτελεί και το πεδίο της εν λόγω έρευνας. Στόχος είναι μέσα από τις αφηγήσεις να εντοπιστούν και να καταγραφούν οι πρακτικές και οι διαδικασίες που το άτομο τοποθετείται και δρα ως έμφυλο κοινωνικό υποκείμενο στο χώρο της πόλης, καθώς και το ευρύτερο πολιτισμικό κοινωνικό πλαίσιο το οποίο βιώνει στους χώρους της καθημερινότητας του. Η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιείται σε τρία επίπεδα. Αρχικά, επιχειρείται μία εννοιολογική προσέγγιση προκειμένου να παραχθεί το θεωρητικό σχήμα το οποίο θα πλαισιώσει την παρούσα μελέτη και να διαμορφωθούν πρώιμες θεωρητικές συνδέσεις. Εν συνεχεία, μέσα από τις αφηγήσεις των συνεντευξιαζόμενων ανιχνεύονται όλες εκείνες οι πρακτικές και νοηματοδοτήσεις που επιτελούνται στους χώρους που κινούνται τα παιδιά, καθώς και ο βαθμός που επηρεάζουν τις ζωές τους. Τέλος, στο τρίτο επίπεδο πραγματοποιείται μία αναθεώρηση των εννοιών και των πρώτων συνδέσεων που είχαν εντοπιστεί αρχικά στο πρώτο επίπεδο, υπό το φίλτρο της τοποθετημένης οπτικής και της εμπειρικής διερεύνησης. | el |
heal.abstract | Subject of this research is the relation of urban space with children under three years of age. The theoretical framework of the research is organized based on the science of space, gender studies and children’s geographies. The main question is to define the social identity of children, how it is determined, performed and at what level does it affect their lives. Subsequently the research aims at the relation of children of this certain age, with the wider meaning of space and the relations of social subjects that interact within urban space in their absolute, relevant and relational sense. The method used is interviewing parents that live in the city of Heraklion, which is the field of this research. The aim is to explore through parents narratives how subjects place themselves and act within urban space and the whole wider social and cultural context that experience in everyday life. The research is organized in three parts. Initially a framework of understanding is shaped through conceptual considerations and theoretical connections. In the second part narratives analysis is used to explore practices and meanings that are performed in spaces for children and the way children’s lives are affected. Finally the third part is a revisit of the initial considerations and connections pointed in the first one, through the particular located perspective and empirical analysis of the parents interviewed. | en |
heal.advisorName | Μίχα, Ειρήνη | el |
heal.committeeMemberName | Μαντουβάλου, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Θεοδωρά, Παναγιώτα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | el |
heal.numberOfPages | 66 | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: