dc.contributor.author |
Κατημερτζόγλου, Πέτρος
|
el |
dc.date.accessioned |
2016-07-22T07:44:24Z |
|
dc.date.available |
2016-07-22T07:44:24Z |
|
dc.date.issued |
2016-07-22 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43222 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2335 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Πολύ μικρές επιχειρήσεις |
el |
dc.subject |
ηλεκτρονικό εμπόριο |
el |
dc.subject |
επιχειρηματικά μοντέλα |
el |
dc.subject |
συνεργατικές ηλεκτρονικές αγορές |
el |
dc.subject |
επαγωγική στατιστική |
el |
dc.title |
Ανάπτυξη μοντέλου συνεργατικού ηλεκτρονικού εμπορίου για την υποστήριξη δικτύων πολύ μικρών επιχειρήσεων |
el |
dc.contributor.department |
Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας |
el |
heal.type |
doctoralThesis |
|
heal.classification |
Μηχανική & Τεχνολογία |
el |
heal.classification |
Άλλες Επιστήμες Μηχανικού & Τεχνολογίας |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-07-12 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα Διατριβή αποσκοπεί στην ενίσχυση των πολύ μικρών Ελληνικών επιχειρήσεων, μέσω της διαμόρφωσης ενός μοντέλου διαδικτυακής διεπιχειρησιακής συνεργασίας. Ως τελικός στόχος της Διατριβής, προσδιορίζεται η ανάπτυξη του επιχειρηματικού μοντέλου μιας συνεργατικής ηλεκτρονικής αγοράς επιχείρησης προς επιχείρηση, η οποία να εστιάζει στην υποστήριξη των αναγκών συνεργασίας των πολύ μικρών εμπορικών επιχειρήσεων. Για την ανάπτυξη του επιχειρηματικού μοντέλου χρησιμοποιείται η μεθοδολογία των Osterwalder and Pigneur (2010) και πιο συγκεκριμένα, ο καμβάς του επιχειρηματικού μοντέλου, το μοτίβο της πολύπλευρης πλατφόρμας και η τεχνική σχεδιασμού με την οπτική των πελατών. Μεθοδολογικά, η συμπλήρωση των απαιτούμενων συστατικών του επιχειρηματικού μοντέλου πραγματοποιείται μέσω της στατιστικής επεξεργασίας των δεδομένων που αντλήθηκαν από ένα δείγμα 235 πολύ μικρών εμπορικών επιχειρήσεων με ηλεκτρονικό κατάστημα. Τα αποτελέσματα των αναλύσεων οδήγησαν στη διαμόρφωση δύο εναλλακτικών επιχειρηματικών μοντέλων, τα οποία και αξιολογήθηκαν προκειμένου να επιλεχθεί εκείνο με τις περισσότερες πιθανότητες βιωσιμότητας. Η τελική επιλογή αφορά στο επιχειρηματικό μοντέλο μιας πλατφόρμας προμήθειας, η οποία προσφέρει τις κατάλληλες υπηρεσίες συνεργασίας προς διακριτές ομάδες επιχειρήσεων διαφορετικών χαρακτηριστικών. |
el |
heal.abstract |
This thesis aims to assist very small Greek firms, by proposing a model of Internet business collaboration. The specific objective of the study is to formulate the business model of a collaborative B2B marketplace, focusing on the explicit needs of micro-sized trading firms. In order to develop the business model, the research adopts a subset of Osterwalder and Pigneur (2010) methodology, including the business model canvas, the multi-side platform pattern and the customer insights design technique. Aligning to customer insights design technique, a survey was carried out and the data collected from 235 e-shops were submitted to a sequence of multivariate statistical methods. The overall analysis resulted to two alternative business models, which were evaluated in order to select the most viable one. The thesis concludes to the proposition of a procurement platform providing different bundles of collaborative services, each of which targets a different (very small) business type. |
en |
heal.sponsor |
Η Διατριβή εκπονήθηκε με χρηματοδότηση από τον Ειδικό Λογαριασμό Έρευνας Ε.Μ.Π. |
el |
heal.advisorName |
Παναγιώτου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαρμαράς, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παναγιώτου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λεώπουλος, Βρασίδας |
el |
heal.committeeMemberName |
Τατσιόπουλος, Ηλίας |
el |
heal.committeeMemberName |
Πόνης, Σταύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ιωάννου, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λαγοδήμος, Αθανάσιος |
el |
heal.academicPublisher |
Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
647 |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|