dc.contributor.author |
Λουκάς, Ευάγγελος
|
el |
dc.contributor.author |
Loukas, Evangelos
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-07-25T07:55:42Z |
|
dc.date.available |
2016-07-25T07:55:42Z |
|
dc.date.issued |
2016-07-25 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43241 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12112 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Εκκένωση |
el |
dc.subject |
Χώρος στάθμευσης |
el |
dc.subject |
Παρκινγκ |
el |
dc.subject |
Parking |
en |
dc.subject |
Emergency |
en |
dc.subject |
Evacuation |
en |
dc.subject |
Simulation |
en |
dc.subject |
AIMSUN |
en |
dc.title |
Διερεύνηση στρατηγικών εκκένωσης εκτάκτου ανάγκης τριώροφου υπόγειου χώρου στάθμευσης με χρήση προσομοίωσης |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκοινωνιακά |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-03-07 |
|
heal.abstract |
Εκκένωση χώρου στάθμευσης μικρής κλίμακας με χρήση προσομοίωσης. Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλες οι σύγχρονες πυκνοδομημένες μεγαλουπόλεις είναι αυτό της στάθμευσης. Η Αθήνα φυσικά δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Μία λύση στο πρόβλημα αυτό αποτελεί η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης. Σχεδόν κάθε σύγχρον ο κτίριο (κατοικίες, γραφείο κτλ)
διαθέτει πλέοντο δικό της υπόγειο χώρο στάθμευσης. Γίνεται λοιπόν αντιληπτό πως ο σχεδιασμός κι η οργάνωση σχεδίων
εκκένωσης εκτάκτου ανάγκης αυτών των χώρων αποτελεί προτεραιότητα. Σε αυτήν την εργασία διερευνώνται οι στρατηγικές
εκκένωσης ενός τριώροφου υπόγειου χώρου στάθμευσης
με χρήση κυκλοφοριακής προσομοίωσης. Ο χώρος στάθμευσης
που εξετάζεται είναι ο Cityzen <<Δικαστήρια Ευελπίδων>>,
ο οποίος βρίσκεται στην Αθήνα και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή Πεδίον του Άρεως μεταξύ των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη. Αρχικά σχεδιάζεται το ψηφιακό του μοντέλο στο πρόγραμμα προσομοίωσης AIMSUN και στη συνέχεια δημιουργούνται πέντε διαφορετικά σενάρια εκκένωσης
τροποποιώντας τις ρυθμίσεις της κυκλοφορίας εντός του χώρου και στις εισόδους-εξόδους του χώρου στάθμευσης με σκοπό να επιτευχθεί η εκκένωση στον ελάχιστο δυνατό χρόνο. Στο πλαίσιο της Διπλωματικής Εργασίας εξετάζεται επίσης η επιρροή βασικών παραμέτρων της κίνησης των οχημάτων στο χρόνο εκκένωσης. Οι παράμετροι που εξετάζονται είναι
:ο χρόνος αντίδρασης, η μέγιστη επιτάχυνση κι η ελάχιστη απόσταση μεταξύ των οχημάτων. Για κάθε σενάριο εξετάζονται τρεις μέθοδοι σχεδιασμού της εκκένωσης. Εκκένωση χωρίς πληροφόρηση, όπου οι οδηγοί δρουν κατά το δοκούν χωρίς να ακολουθούν οδηγίες. Εκκένωση με πληροφόρηση, όπου
παρέχονται οδηγίες εκκένωσης στους οδηγούς και ταυτόχρονα
εξετάζεται η διαφοροποίηση του χρόνου εκκένωσης σε σχέση με το ποσοστό συμμόρφωσης των οδηγών με τις πληροφορίες. Τέλος κατά τον τρίτο τρόπο εκκένωσης υλοποιείται ένα σχέδιο εκκένωσης κατά στάδια (staged evacuation) με
έλεγχο των κινήσεων των οδηγών με τη χρήση μπαρών (control).
Στη συνέχεια κάθε σενάριο εξετάζεται και για τους τρεις τρόπους εκκένωσης με την μέθοδο ανάλυσης της ευαισθησίας. Με τη
μέθοδο αυτή αντιμετωπίζονται οι δυσκολίες συλλογής δεδομένων
πραγματικού χρόνου για τις παραμέτρους του μοντέλου, εντοπίζονται οι σημαντικές παράμετροι που επηρεάζουν άμεσα το χρόνο εκκένωσης και τελικά υπολογίζεται ο χρόνος εκκένωσης για κάθε σενάριο. Από τα αποτελέσματα της εργασίας προκύπτει ότι ο ελάχιστος χρόνος εκκένωσης επιτυγχάνεται με τη μέθοδο της εκκένωσης κατά στάδια, η οποία προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση χρόνου. |
el |
heal.abstract |
One of the most important problems modern big cities deal with is parking. Athens is not an exception to this rule. The construction of underground parking garages constitutes a possible solution to this problem. Almost every modern building
includes its own underground parking garage. Therefore it is considered essential to design and implement emergency evacuation plans for all these places. This paper deals with the evacuation of the three-level indoor parking lot “Cityzen” located in Athens. First, a simulation model was developed through AIMSUN and then five evacuation scenarios considering traffic management were designed in order to achieve minimum evacuation time. Each scenario is simulated under three different conditions. Concerning the first one, the drivers are free to act on their own without following any instructions. In the second one, drivers are given clear directions and the effect of the compliance rate on the evacuation time is observed. Finally, in the third one, drivers follow a staged
evacuation plan where the evacuation route of the vehicles is controlled by traffic barriers. A multi-step sensitivity analysis framework is implemented on all the scenarios to overcome the uncertainties that could emerge from the model assumptions,
inaccuracies and data shortage as well as to estimate the total evacuation time. The results of this research prove that minimum evacuation time occurs during staged evacuation which offers a significant saving of time. |
en |
heal.advisorName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτζόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
88 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|