dc.contributor.author | Γκιουρτζίδης, Αλέξιος | el |
dc.contributor.author | Giourtzidis, Alexios | en |
dc.date.accessioned | 2016-07-25T10:05:46Z | |
dc.date.available | 2016-07-25T10:05:46Z | |
dc.date.issued | 2016-07-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43252 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5666 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Εκτροπή βραχοπτώσεων | el |
dc.subject | Φαινόμενο αναπήδησης | el |
dc.subject | Πλευρική διασπορά | el |
dc.subject | Diversion rock falls | el |
dc.title | Πειραματική διερεύνηση πλευρικής εκτροπής βραχοπτώσεων | el |
dc.contributor.department | Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπογείων Έργων | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF LATERAL DISPERSSION FOR ROCKFALLS | en |
heal.classification | Βραχομηχανική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-10-16 | |
heal.abstract | Οι καταπτώσεις βραχοτεμαχών (rockfalls), είναι ένα φαινόμενο που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες κατηγορίες αστοχιών πρανών με καταστροφικά αποτελέσματα τόσο στα έργα υποδομής όσο και στις ανθρώπινες ζωές. Προκειμένου να αποφευχθούν οι επιπτώσεις αυτές του φαινομένου, κρίνεται απαραίτητη η συστηματική μελέτη του καθώς και κατάλληλη τοποθέτηση μέτρων ανάσχεσης, στις περιοχές όπου εμφανίζεται ο υψηλότερος κίνδυνος. Για την πρόβλεψη της πιθανής τροχιάς των βραχοτεμαχών έχουν αναπτυχθεί διάφορα λογισμικά, όμως παρόλη την έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί από πολλούς ερευνητές, η συμπεριφορά και η απόκριση των βραχοτεμαχών τη στιγμή της πρόσκρουσης, αλλά και η επίδραση της περιστροφικής κίνησης παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αδιευκρίνιστα λόγω της πολυπλοκότητας του φαινομένου. Τα παραπάνω αυτά τα γεγονότα προκαλούν δυσκολίες στην ακριβή προσομοίωση της εκτελούμενης τροχιάς. Στην παρούσα διπλωματική εργασία εκτελέστηκαν εργαστηριακές δοκιμές αλλά και δοκιμές πεδίου μικρής κλίμακας, με σκοπό την ολοκληρωμένη προσομοίωση της τροχιάς των τεμαχών αλλά και με στόχο τον προσδιορισμό της επίδρασης του σχήματος, να γίνει συγκριτική αξιολόγηση μεταξύ των αποτελεσμάτων πεδίου και εργαστηρίου καθώς και να μελετηθεί η αποτελεσματικότητα της τριδιάστατης ανάλυσης της τροχιάς των τεμαχών πάνω στο φαινόμενο. Χρησιμοποιήθηκαν τόσο στο εργαστήριο όσο και στο πεδίο κυβικά τεμάχη για τη πραγματοποίηση των δοκιμών. Η τριδιάστατη ανάλυση επιτεύχθηκε μέσω εφαρμογής της μεθόδου της στερεοφωτογραμμετρίας, μετά από καταγραφή της τροχιάς από φωτογραφικές μηχανές υψηλής ανάλυσης. Οι συντελεστές αναπήδησης υπολογίστηκαν με εφαρμογή μαθηματικών προσεγγίσεων που έχουν αναπτυχθεί και εξετάστηκε η επίδραση διαφόρων παραγόντων όπως της κλίσης του επιπέδου πρόσκρουσης, της διεύθυνσης ρίψεως και του σχήματος του τεμάχους. Μελετήθηκε η επίδραση της περιστροφικής κίνησης στους συντελεστές αναπήδησης αλλά και της διεύθυνσης του τεμάχους πριν την κρούση σε σχέση με τη διεύθυνση του επιπέδου πρόσκρουσης, με αποτέλεσμα τη μελέτη της εκτροπής της τροχιάς. Η μέση τιμή του λόγου της περιστροφικής και μεταφορικής ενέργειας μετά την κρούση του τεμάχους προέκυψε 20% με την μέγιστη τιμή να φτάνει ακόμα και το 67%, συνεκτιμώντας τα αποτελέσματα δοκιμών πεδίου και εργαστηρίου. Με βάση τα αποτελέσματα αυτά των δοκιμών καταρτίστηκε ένα εμπειρικό μοντέλο που προβλέπει την πλευρική εκτροπή των τεμαχών. | el |
heal.abstract | A Rockfall is a phenomenon that is one of the most important categories of slope failures that disastrously results in both infrastructure and human lives. To avoid the impacts of this phenomenon, systematic study and proper placement of containment measures, in areas where a higher risk occurs, are deemed necessary. For the prediction of potential rock blocks trajectory, different software and equipment are developed, but despite all the research that has been performed by many researchers, the behavior and response of rock falling at the moment of impact, and the effect of the rotational movement remain highly unclear due to the complexity of the phenomenon. These events cause difficulties for the accurate simulation of the executed trajectory. In the present thesis, laboratory tests and small-scale field trials are conducted, aiming to the complete simulation of the trajectory of the pieces but but also aiming to determine the influence of the shape, and a comparative evaluation between field and laboratory results as well as to study the effectiveness of the three-dimensional trajectory analysis of the pieces on the phenomenon, was conducted. For the fulfillment of the tests, cubic pieces were used both in the laboratory and in the field. The three-dimensional analysis was accomplished by applying the method of digital stereophotogrammetry after recording the track with high-resolution cameras. Bouncing coefficients were calculated by applying developed mathematical approaches and the effect of various factors such as the gradient of the impact level, the direction of the dropping and shape of the piece was examined. The effect of the rotational movement on the rebound factors was also studied, as well as the address of the piece before the impact with respect to the direction of the collision plane, therefore studying the dispersion of the track. The average value of the ratio of the rotational to the translational energy after the impact of the block is 20%, with the maximum value reaching even 67%, taking into account the results of field and laboratory trials. Based on these trial results an empirical model that predicts the lateral dispersion of the pieces was established. | en |
heal.advisorName | Τσιαμπάος, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Καββαδάς, Μιχάλης | el |
heal.committeeMemberName | Λουπασάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 136 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: