dc.contributor.author |
Μούρτη, Χρυσάνθη
|
el |
dc.contributor.author |
Mourti, Chrissanthi
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-07-26T09:55:10Z |
|
dc.date.available |
2016-07-26T09:55:10Z |
|
dc.date.issued |
2016-07-26 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43276 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1560 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ροκ |
el |
dc.subject |
Μουσική |
el |
dc.subject |
Ακουστική |
el |
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Τεχνολογία |
el |
dc.subject |
Συναυλιακοί χώροι |
el |
dc.subject |
Ολιστική προσέγγιση |
el |
dc.title |
Αίθουσες του ροκ: ολιστική προσέγγιση του ακουστικού σχεδιασμού στην αρχιτεκτονική |
el |
dc.title |
Rock halls: holistic approach of acoustical design in architecture |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Architectural acoustics (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85006581) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-07-27 |
|
heal.abstract |
Τις τελευταίες δεκαετίες, η ροκ μουσική έχει γίνει ένα πολύ δημοφιλές μουσικό είδος σε ολόκληρο τον κόσμο, με τη ζωντανή εκτέλεση να αποτελεί ζωτικό κομμάτι της ροκ κουλτούρας. Τα παραπάνω έχουν οδηγήσει στη διεξαγωγή ενός πολύ μεγάλου αριθμού ροκ συναυλιών ανά τον κόσμο ετησίως και στην ύπαρξη ενός πολύ ευρέος κοινού που τις παρακολουθεί παγκοσμίως.
Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η σχέση μεταξύ των τεχνολογικών (ακουστικών) αρχών και του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού σε κλειστούς συναυλιακούς χώρους για ροκ μουσική. Πραγματοποιείται μια ανασκόπηση ορισμένων θεωρητικών θέσεων που εισηγήθηκαν στο παρελθόν γνωστοί θεωρητικοί και αρχιτέκτονες, καθώς επίσης και μια συγκριτική ανάλυση του σχεδιασμού γνωστών ροκ αιθουσών, για την κατανόηση της οποίας παρουσιάζονται συνοπτικά κάποιες από τις βασικές αρχές της ακουστικής.
Η μελέτη αυτή καταλήγει στο ότι υπάρχουν ελάχιστες επιτυχημένες αίθουσες για ροκ, οι οποίες να έχουν κατασκευαστεί επί τούτου, ενώ η πλειοψηφία των χώρων που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή είναι επαναχρήσεις κτιρίων και/ή το αποτέλεσμα διορθωτικού ακουστικού σχεδιασμού. Αυτό είναι εν μέρει απόρροια του γεγονότος ότι η τεχνολογική (ακουστική) γνώση για τους ροκ συναυλιακούς χώρους βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα. Η αναπτυσσόμενη έρευνα στο πεδίο αυτό μπορεί να καταστήσει την ενσωμάτωση του ακουστικού σχεδιασμού στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό μια μεγάλη πρόκληση. |
el |
heal.abstract |
Over the last decades, rock music has become a very popular music genre all over the world, with live performing being a vital part of rock culture. The previous have lead to the realization of a large number of rock concerts per year worldwide.
This paper investigates the relationship between technological (acoustic) principles and the architecture of rock auditoria. A review is made of theoretical positions proposed over the past by known scholars and architects, and a comparative analysis is made of known rock auditoria designs, for the understanding of which some basic principles of acoustics are briefly presented.
This study concludes that there are only fewest purpose-built successful rock auditoria whilst the majority is conversions and/or the result of remedial acoustics. This is partly the effect of technological (acoustic) knowledge for rock auditoria still being in its infancy. Ongoing research in the field of rock auditorium acoustics, can make integrated acoustic design a challenge for the architecture of rock auditoria. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|