HEAL DSpace

Αίθουσες του ροκ: ολιστική προσέγγιση του ακουστικού σχεδιασμού στην αρχιτεκτονική

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μούρτη, Χρυσάνθη el
dc.contributor.author Mourti, Chrissanthi en
dc.date.accessioned 2016-07-26T09:55:10Z
dc.date.available 2016-07-26T09:55:10Z
dc.date.issued 2016-07-26
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43276
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1560
dc.rights Default License
dc.subject Ροκ el
dc.subject Μουσική el
dc.subject Ακουστική el
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Σχεδιασμός el
dc.subject Τεχνολογία el
dc.subject Συναυλιακοί χώροι el
dc.subject Ολιστική προσέγγιση el
dc.title Αίθουσες του ροκ: ολιστική προσέγγιση του ακουστικού σχεδιασμού στην αρχιτεκτονική el
dc.title Rock halls: holistic approach of acoustical design in architecture en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architectural acoustics (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85006581) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-07-27
heal.abstract Τις τελευταίες δεκαετίες, η ροκ μουσική έχει γίνει ένα πολύ δημοφιλές μουσικό είδος σε ολόκληρο τον κόσμο, με τη ζωντανή εκτέλεση να αποτελεί ζωτικό κομμάτι της ροκ κουλτούρας. Τα παραπάνω έχουν οδηγήσει στη διεξαγωγή ενός πολύ μεγάλου αριθμού ροκ συναυλιών ανά τον κόσμο ετησίως και στην ύπαρξη ενός πολύ ευρέος κοινού που τις παρακολουθεί παγκοσμίως. Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η σχέση μεταξύ των τεχνολογικών (ακουστικών) αρχών και του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού σε κλειστούς συναυλιακούς χώρους για ροκ μουσική. Πραγματοποιείται μια ανασκόπηση ορισμένων θεωρητικών θέσεων που εισηγήθηκαν στο παρελθόν γνωστοί θεωρητικοί και αρχιτέκτονες, καθώς επίσης και μια συγκριτική ανάλυση του σχεδιασμού γνωστών ροκ αιθουσών, για την κατανόηση της οποίας παρουσιάζονται συνοπτικά κάποιες από τις βασικές αρχές της ακουστικής. Η μελέτη αυτή καταλήγει στο ότι υπάρχουν ελάχιστες επιτυχημένες αίθουσες για ροκ, οι οποίες να έχουν κατασκευαστεί επί τούτου, ενώ η πλειοψηφία των χώρων που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή είναι επαναχρήσεις κτιρίων και/ή το αποτέλεσμα διορθωτικού ακουστικού σχεδιασμού. Αυτό είναι εν μέρει απόρροια του γεγονότος ότι η τεχνολογική (ακουστική) γνώση για τους ροκ συναυλιακούς χώρους βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα. Η αναπτυσσόμενη έρευνα στο πεδίο αυτό μπορεί να καταστήσει την ενσωμάτωση του ακουστικού σχεδιασμού στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό μια μεγάλη πρόκληση. el
heal.abstract Over the last decades, rock music has become a very popular music genre all over the world, with live performing being a vital part of rock culture. The previous have lead to the realization of a large number of rock concerts per year worldwide. This paper investigates the relationship between technological (acoustic) principles and the architecture of rock auditoria. A review is made of theoretical positions proposed over the past by known scholars and architects, and a comparative analysis is made of known rock auditoria designs, for the understanding of which some basic principles of acoustics are briefly presented. This study concludes that there are only fewest purpose-built successful rock auditoria whilst the majority is conversions and/or the result of remedial acoustics. This is partly the effect of technological (acoustic) knowledge for rock auditoria still being in its infancy. Ongoing research in the field of rock auditorium acoustics, can make integrated acoustic design a challenge for the architecture of rock auditoria. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής