dc.contributor.author | Αμπανάβου, Αντιγόνη | el |
dc.contributor.author | Αποστολοπούλου, Βασιλική | el |
dc.contributor.author | Ampanavou, Antigoni | en |
dc.contributor.author | Apostolopoulou, Vasiliki | en |
dc.date.accessioned | 2016-07-26T11:26:40Z | |
dc.date.available | 2016-07-26T11:26:40Z | |
dc.date.issued | 2016-07-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43284 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1632 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σιδηρόδρομοι | el |
dc.subject | ΟΣΕ | el |
dc.subject | Εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις | el |
dc.subject | Λεύκα | el |
dc.subject | Railway networks | en |
dc.title | Στα ίχνη του σιδηροδρόμου: η παθολογία ενός δικτύου | el |
dc.title | In the traces of the railway: the pathology of a railway network | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Railroads (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85110904) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-06-28 | |
heal.abstract | Ο σιδηρόδρομος αποτελεί συνώνυμο της νεωτερικότητας. Η εφεύρεση και υιοθέτησή του προκάλεσαν και διευκόλυναν την ανάπτυξη σε οικονομικό, κοινωνικό και χωροταξικό επίπεδο περισσότερο από κάθε άλλο ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς. Οι σιδηροδρομικές γραμμές δεν ενίσχυσαν μόνο τα υπάρχοντα οδικά δίκτυα, αλλά επαναπροσδιόρισαν ουσιαστικά το γενικότερο τοπίο. Η εισαγωγή ή η αφαίρεσή τους σε μία πόλη είναι μία μνημειώδης πρόκληση, καθώς μπορεί να την μετατρέψει ριζικά. Η υποστήριξη της σιδηροδρομικής λειτουργίας πραγματοποιείται με εγκαταστάσεις που χαρακτηρίζονται από μονιμότητα και αποκλειστικότητα. Οδήγησε στο σχεδιασμό ενός νέου είδους κτιρίου, του σιδηροδρομικού σταθμού, στοιχείο που αποτέλεσε σημαντικό κομμάτι στην ιστορία της αρχιτεκτονικής. Νέες τεχνολογίες και αλλαγές στο δίκτυο οδήγησαν είτε στον εκσυγχρονισμό είτε στην εκ νέου δημιουργία. Ωστόσο, χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις εγκαταστάσεων που εγκαταλείφθηκαν μέσα στον πολεοδομικό ιστό, δημιουργώντας αστικά κενά. Στη διάλεξη εντοπίζονται και προβάλλονται συγκεκριμένες ανενεργές σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις της πρώτης γραμμής των ιστορικών ΣΠΑΠ και ΣΕΚ. Μέσα από την ανάδειξη της αρχιτεκτονικής και πολεοδομικής σημασίας τους, επισημαίνεται η αναγκαιότητα επανάχρησης και επανένταξής τους στην καθημερινότητα. Τελικά, αφού παρουσιαστούν αντίστοιχα παραδείγματα στην περιοχή του Παρισιού, προτείνεται ένα γενικό πλάνο επανάχρησης του σιδηροδρομικού αυτού εξοπλισμού. | el |
heal.abstract | The railroad is synonymous with modernity. Its invention and establishment led and facilitated the development of economic, social and spatial level more than any other competitive means of transport. The railways not only strengthened existing roads, but redefined the overall landscape. Their introduction or removal in a city is a monumental challenge, as it can radically transform it. In order to support the railway operation, certain facilities need to be constructed, which led to the design of a new type of building, the railway station, an element that was an important piece in the history of architecture. New technologies and network changes led either to modernize or to re-create. However, in many cases installations were abandoned within the urban fabric, creating urban spaces. The lecture detects and displays specific inactive railway premises of the frontline historical SPAP and SEK. By the presentation of their architectural and urban importance, the need of their reuse and their reintegration into everyday life are highlighted. Finally, following the presentation of the respective examples in the Paris region, a general reuse plan of the railway equipment is proposed. | en |
heal.tableOfContents | Πρόλογος Κεφάλαιο Α: Ο σιδηρόδρομος και η πορεία του μέσα στο χρόνο _στην Ευρώπη _στην Ελλάδα Κεφάλαιο Β: Ανενεργές εγκαταστάσεις: Κατασκευή - Εγκατάλειψη - Επανάχρηση _η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας - Πειραιά _τερματικός σταθμός Πειραιά - Άγιος Διονύσιος _η ευρύτερη περιοχή των γραμμών _Λεύκα _τερματικός σταθμός Αθηνών - Στ. Πελοποννήσου Κεφάλαιο Γ: Ανενεργές εγκαταστάσεις στο Παρίσι: Η επανάχρηση _Gare d’ Orsay _Vincennes, Gare de la Bastille, Viaduc des Arts, Promenade Plantée _Austerlitz - Rive Gauche - 13o διαμέρισμα Κεφάλαιο Δ: Συμπεράσματα Επίλογος Βιβλιογραφία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Αρχεία | Μέγεθος | Μορφότυπο | Προβολή |
---|---|---|---|
Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο. |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: