HEAL DSpace

Δοκιμές μιγμάτων Ντήζελ/Βιοντήζελ/HVO σε πρότυπο δικύλινδρο ντηζελοκινητήρα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κοσυφολόγου, Ιωάννα el
dc.contributor.author Kosyfologou, Ioanna en
dc.date.accessioned 2016-07-28T11:32:15Z
dc.date.available 2016-07-28T11:32:15Z
dc.date.issued 2016-07-28
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43325
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12735
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ντήζελ el
dc.subject Βιοντήζελ el
dc.subject HVO en
dc.subject Εκπομπές καυσαερίων el
dc.subject Κινητήρες ντήζελ el
dc.subject Diesel en
dc.subject Biodiesel en
dc.subject Diesel engines en
dc.subject Exhaust emissions en
dc.title Δοκιμές μιγμάτων Ντήζελ/Βιοντήζελ/HVO σε πρότυπο δικύλινδρο ντηζελοκινητήρα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Τεχνολογία καυσίμων και λιπαντικών el
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-06
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία είχε ως σκοπό τη μελέτη των φυσικοχημικών ιδιοτήτων των καυσίμων Ντήζελ, Βιοντήζελ και HVO ( Hydrotreated Vegetable Oil) και των μειγμάτων τους. Επίσης, έγινε προσπάθεια εύρεσης των κατάλληλων μειγμάτων με σκοπό τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων (NOX, CO, CO2, υδρογονανθράκων και σωματιδίων) και της κατανάλωσης σε ντηζελοκινητήρες. Τέλος, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε κυρίως στο HVO, δηλαδή σε ποια αναλογία θα μπορούσε να έχει θετική επίδραση στην καύση και στον περιορισμό των ρύπων και πως θα μπορούσε να αξιοποιηθεί. Εξετάστηκαν δύο σειρές δυαδικών μειγμάτων. Η πρώτη περιείχε ντήζελ με 10%, 20%, 30% και 40% βιοντήζελ και η δεύτερη ντήζελ με HVO στα ίδια ποσοστά. Στη συνέχεια, παρασκευάστηκαν τριαδικά μείγματα κρατώντας σταθερά τα ποσοστά του ντήζελ (90%, 80%, 70% και 60%) και προσθέτοντας ενδιάμεσες αναλογίες βιοντήζελ και HVO. Αρχικά, μετρήθηκαν οι φυσικοχημικές ιδιότητες των μειγμάτων, προσδιοριστήκαν τα ιξώδη, οι πυκνότητες, ο αριθμός κετανίου και έγιναν οι αποστάξεις τους για τον υπολογισμό του δείκτη κετανίου. Η πυκνότητα, ως προσθετική ιδιότητα, μεταβάλλεται γραμμικά στα δυαδικά μείγματα. Παρουσιάζει γραμμική αύξηση κατά την προσθήκη βιοντήζελ στο ντήζελ και γραμμική μείωση κατά την προσθήκη HVO. Το κινηματικό ιξώδες σε όλα τα μείγματα ακολουθεί πολυωνυμική κατανομή. Ο αριθμός κετανίου παρουσιάζει σχεδόν γραμμική συμπεριφορά, ενώ η εξίσωση υπολογισμού του δείκτη κετανίου δεν παρουσιάζει ικανοποιητικά αποτελέσματα όσο αυξάνεται το ποσοστό του βιοκαυσίμου στα μείγματα. Επίσης, μετρήθηκε η ανώτερη θερμογόνος δύναμη (ΑΘΔ) των καυσίμων βάσης (ντήζελ, βιοντήζελ, ΗVO) και η περιεκτικότητα σε μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων του βιοντήζελ. Μεγαλύτερη ΑΘΔ παρουσιάζει το HVO και μικρότερη το βιοντήζελ. Το βιοντήζελ ως προς την περιεκτικότητα σε μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων πληροί το ευρωπαϊκό πρότυπο ΕΝ 14214:2014. Στη συνέχεια, όλα τα δυαδικά και τριαδικά μείγματα δοκιμάστηκαν σε δικύλινδρο ντηζελοκινητήρα 10.1 hp, μέγιστης ισχύος 7.5 kW , όπου καταγράφηκαν οι εκπεμπόμενοι ρύποι, η κατανάλωση των καυσίμων, και η 6 θερμοκρασία εξόδου των καυσαερίων. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν σε συνθήκες κενού φορτίου (ρελαντί) και στο 20%, 45%, 65% και 80% της πραγματικής ισχύος του κινητήρα. Τα αποτελέσματα παρουσιάζονται ως ποσοστιαίες διαφορές των εκπεμπόμενων ρύπων των μειγμάτων σε σύγκριση με το ντήζελ. Μετρώντας τη θερμοκρασία εξόδου των καυσαερίων, παρατηρήθηκε ότι το HVO παρουσιάζει τη χαμηλότερη θερμοκρασία καυσαερίων στα μεσαία και υψηλά φορτία του κινητήρα, ενώ το βιοντήζελ στα χαμηλά. Όσον αφορά την ειδική κατανάλωση, παρατηρήθηκε μείωση κατά την αύξηση του φορτίου λειτουργίας του κινητήρα, ενώ στο 65% και το 80% του φορτίου η ειδική κατανάλωση δείχνει να σταθεροποιείται. Παρατηρήθηκε ότι οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου ελαττώνονται με τη χρήση του HVO και αυξάνονται με το βιοντήζελ. Επίσης, η πλειοψηφία των μειγμάτων αυξάνει το εκπεμπόμενο διοξείδιο του άνθρακα, ενώ οι εκπεμπόμενοι υδρογονάνθρακες κινούνται σε αμελητέα ποσοστά. Οι εκπομπές σωματιδίων δεν παρουσιάζουν κάποια συγκεκριμένη τάση, όμως στο 20% του φορτίου του κινητήρα οι εκπομπές σωματιδίων όλων των μειγμάτων μειώνονται. el
heal.advisorName Λόης, Ευριπίδης el
heal.committeeMemberName Κυρανούδης, Χρήστος el
heal.committeeMemberName Κόλλια, Κωνσταντίνα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Σύνθεσης και Ανάπτυξης Βιομηχανικών Διαδικασιών (IV). Εργαστήριο Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 157 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα