dc.contributor.author | Κοσυφολόγου, Ιωάννα | el |
dc.contributor.author | Kosyfologou, Ioanna | en |
dc.date.accessioned | 2016-07-28T11:32:15Z | |
dc.date.available | 2016-07-28T11:32:15Z | |
dc.date.issued | 2016-07-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43325 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12735 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ντήζελ | el |
dc.subject | Βιοντήζελ | el |
dc.subject | HVO | en |
dc.subject | Εκπομπές καυσαερίων | el |
dc.subject | Κινητήρες ντήζελ | el |
dc.subject | Diesel | en |
dc.subject | Biodiesel | en |
dc.subject | Diesel engines | en |
dc.subject | Exhaust emissions | en |
dc.title | Δοκιμές μιγμάτων Ντήζελ/Βιοντήζελ/HVO σε πρότυπο δικύλινδρο ντηζελοκινητήρα | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Τεχνολογία καυσίμων και λιπαντικών | el |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-06 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία είχε ως σκοπό τη μελέτη των φυσικοχημικών ιδιοτήτων των καυσίμων Ντήζελ, Βιοντήζελ και HVO ( Hydrotreated Vegetable Oil) και των μειγμάτων τους. Επίσης, έγινε προσπάθεια εύρεσης των κατάλληλων μειγμάτων με σκοπό τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων (NOX, CO, CO2, υδρογονανθράκων και σωματιδίων) και της κατανάλωσης σε ντηζελοκινητήρες. Τέλος, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε κυρίως στο HVO, δηλαδή σε ποια αναλογία θα μπορούσε να έχει θετική επίδραση στην καύση και στον περιορισμό των ρύπων και πως θα μπορούσε να αξιοποιηθεί. Εξετάστηκαν δύο σειρές δυαδικών μειγμάτων. Η πρώτη περιείχε ντήζελ με 10%, 20%, 30% και 40% βιοντήζελ και η δεύτερη ντήζελ με HVO στα ίδια ποσοστά. Στη συνέχεια, παρασκευάστηκαν τριαδικά μείγματα κρατώντας σταθερά τα ποσοστά του ντήζελ (90%, 80%, 70% και 60%) και προσθέτοντας ενδιάμεσες αναλογίες βιοντήζελ και HVO. Αρχικά, μετρήθηκαν οι φυσικοχημικές ιδιότητες των μειγμάτων, προσδιοριστήκαν τα ιξώδη, οι πυκνότητες, ο αριθμός κετανίου και έγιναν οι αποστάξεις τους για τον υπολογισμό του δείκτη κετανίου. Η πυκνότητα, ως προσθετική ιδιότητα, μεταβάλλεται γραμμικά στα δυαδικά μείγματα. Παρουσιάζει γραμμική αύξηση κατά την προσθήκη βιοντήζελ στο ντήζελ και γραμμική μείωση κατά την προσθήκη HVO. Το κινηματικό ιξώδες σε όλα τα μείγματα ακολουθεί πολυωνυμική κατανομή. Ο αριθμός κετανίου παρουσιάζει σχεδόν γραμμική συμπεριφορά, ενώ η εξίσωση υπολογισμού του δείκτη κετανίου δεν παρουσιάζει ικανοποιητικά αποτελέσματα όσο αυξάνεται το ποσοστό του βιοκαυσίμου στα μείγματα. Επίσης, μετρήθηκε η ανώτερη θερμογόνος δύναμη (ΑΘΔ) των καυσίμων βάσης (ντήζελ, βιοντήζελ, ΗVO) και η περιεκτικότητα σε μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων του βιοντήζελ. Μεγαλύτερη ΑΘΔ παρουσιάζει το HVO και μικρότερη το βιοντήζελ. Το βιοντήζελ ως προς την περιεκτικότητα σε μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων πληροί το ευρωπαϊκό πρότυπο ΕΝ 14214:2014. Στη συνέχεια, όλα τα δυαδικά και τριαδικά μείγματα δοκιμάστηκαν σε δικύλινδρο ντηζελοκινητήρα 10.1 hp, μέγιστης ισχύος 7.5 kW , όπου καταγράφηκαν οι εκπεμπόμενοι ρύποι, η κατανάλωση των καυσίμων, και η 6 θερμοκρασία εξόδου των καυσαερίων. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν σε συνθήκες κενού φορτίου (ρελαντί) και στο 20%, 45%, 65% και 80% της πραγματικής ισχύος του κινητήρα. Τα αποτελέσματα παρουσιάζονται ως ποσοστιαίες διαφορές των εκπεμπόμενων ρύπων των μειγμάτων σε σύγκριση με το ντήζελ. Μετρώντας τη θερμοκρασία εξόδου των καυσαερίων, παρατηρήθηκε ότι το HVO παρουσιάζει τη χαμηλότερη θερμοκρασία καυσαερίων στα μεσαία και υψηλά φορτία του κινητήρα, ενώ το βιοντήζελ στα χαμηλά. Όσον αφορά την ειδική κατανάλωση, παρατηρήθηκε μείωση κατά την αύξηση του φορτίου λειτουργίας του κινητήρα, ενώ στο 65% και το 80% του φορτίου η ειδική κατανάλωση δείχνει να σταθεροποιείται. Παρατηρήθηκε ότι οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου ελαττώνονται με τη χρήση του HVO και αυξάνονται με το βιοντήζελ. Επίσης, η πλειοψηφία των μειγμάτων αυξάνει το εκπεμπόμενο διοξείδιο του άνθρακα, ενώ οι εκπεμπόμενοι υδρογονάνθρακες κινούνται σε αμελητέα ποσοστά. Οι εκπομπές σωματιδίων δεν παρουσιάζουν κάποια συγκεκριμένη τάση, όμως στο 20% του φορτίου του κινητήρα οι εκπομπές σωματιδίων όλων των μειγμάτων μειώνονται. | el |
heal.advisorName | Λόης, Ευριπίδης | el |
heal.committeeMemberName | Κυρανούδης, Χρήστος | el |
heal.committeeMemberName | Κόλλια, Κωνσταντίνα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Σύνθεσης και Ανάπτυξης Βιομηχανικών Διαδικασιών (IV). Εργαστήριο Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 157 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: