HEAL DSpace

Η επίδραση της τραχύτητας στην αντίσταση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βενέτης, Αναστάσιος el
dc.contributor.author Venetis, Anastasios en
dc.date.accessioned 2016-07-29T07:24:27Z
dc.date.available 2016-07-29T07:24:27Z
dc.date.issued 2016-07-29
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43332
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11976
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Τραχύτητα el
dc.subject Βαφές el
dc.subject Ρύπανση el
dc.subject Διεγέρτες τύρβης el
dc.subject Λεία ορθογωνική πλάκα el
dc.subject Fouling en
dc.subject Roughness el
dc.subject Flat plate el
dc.subject Coatings el
dc.subject Stimulator el
dc.title Η επίδραση της τραχύτητας στην αντίσταση el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανική των ρευστών el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/ac15ae00bf02fd98b004a5b92387f8804dae2def
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-07-07
heal.abstract Στόχος της παρούσας διπλωματικής ήταν ο προσδιορισμός της μεταβολής της αντίστασης λείας, επίπεδης, ορθογωνικής πλάκας αλουμινίου που προκαλείται από βαφές πλοίων όπως και από τεχνητή τραχύτητα. Τα πειράματα που πραγματοποιήθηκαν με τεχνητή τραχύτητα περιελάμβαναν γυαλόχαρτα καθώς και τεχνητούς μικροοργανισμούς μόλυνσης. Το σύνολο των μετρήσεων αφορούσε αριθμούς Reynolds από 4.0x105 έως 4.5x106. Αρχικώς, δημιουργήθηκε πειραματική διάταξη για τη στήριξη της ορθογωνικής πλάκας στο φορείο της δεξαμενής και την ενίσχυση της ακαμψίας της. Για λόγους ευθυγράμμισης τοποθετήθηκαν σύρματα στην πλώρη, στο μέσο και στην πρύμνη της πλάκας προκαλώντας σημαντική αύξηση της αντίστασης. Για τον υπολογισμό και αφαίρεση της συγκεκριμένης συνιστώσας της ολικής αντίστασης δημιουργήθηκε εκ νέου διάταξη στήριξης ενός σύρματος με τη μορφή υδροτομής. Το βρεχόμενο μήκος σύρματος και η γωνία στήριξης αυτού στο νερό ήταν ίδια με την πλάκα. Στη συνέχεια, η μετρούμενη αντίσταση του σύρματος αφαιρέθηκε από την ολική αντίσταση της πλάκας Οι πειραματικές δοκιμές πραγματοποιήθηκαν κοντά στον κρίσιμο αριθμό Reynolds για επίπεδη ορθογωνική πλάκα. Για να εξασφαλιστεί τυρβώδης ροή σε όλο το μήκος της πλάκας έγινε πειραματική διερεύνηση για την επιλογή κατάλληλου διεγέρτη τύρβης. Ως διεγέρτες χρησιμοποιήθηκαν σύρματα διαμέτρου 0.8, 0.9, 1,0, 1,128 και 1,3 mm κολλημένα στο 5% του ολικού μήκους της πλάκας από το άκρο πρόσπτωσης. Αφού επιλέχθηκε ο κατάλληλος διεγέρτης τύρβης πραγματοποιήθηκαν δοκιμές αντίστασης της πλάκας για διάφορες βαφές. Συγκεκριμένα, δοκιμάστηκαν τρεις βαφές πολυουρεθάνης, δύο βαφές σιλικόνης και μία ακρυλική βαφή. Δύο εκ των βαφών πολυουρεθάνης και η μία βαφή σιλικόνης ήταν βαφές antifouling υπό ερευνητικό στάδιο. Το σύνολο το βαφών προέρχεται από την διδακτορική διατριβή της Ε. Κιοσίδου. Στο επόμενο στάδιο πειραμάτων αυξήθηκε η τραχύτητα της πλάκας με χρήση γυαλόχαρτου σε όλη την βρεχόμενη επιφάνειά της, με στόχο το προσδιορισμό του ισοδύναμου ύψους τραχύτητας. Για τις ανάγκες των συγκεκριμένων πειραμάτων χρησιμοποιήθηκαν γυαλόχαρτα κοκκομετρίας grit-40 και grit-80. Επίσης, έγινε διερεύνηση για το κατά πόσον η θέση της τραχύτητας επηρεάζει την αύξηση της αντίστασης και για το λόγο αυτό τα πειράματα επαναλήφθηκαν για κάλυψη της πλάκας μέχρι το 5% του μήκους της από το άκρο πρόσπτωσης. Ύστερα, δημιουργήθηκε τεχνητό πλακίδιο fouling από πραγματικούς οργανισμούς που αναπτύχθηκαν στα νερά της Ελευσίνας μέσα σε χρονικό διάστημα ενός έτους. Για τη κατασκευή του πλακιδίου οι γεωμετρίες σαρώθηκαν με 3D Scanner για να ψηφιοποιηθούν. Στη συνέχεια, με χρήση του προγράμματος Rhinoceros και βάση φωτογραφιών ρεαλιστικού fouling δημιουργήθηκε το πλακίδιο. Ωστόσο, τα συγκεκριμένα πειράματα αφορούν τη συνέχιση της παρούσας διπλωματικής και θα μελετηθούν ενδελεχώς στο μέλλον. Ταυτόχρονα με τα πειράματα, υπολογισμοί αντίστασης για την λεία επίπεδη ορθογωνική πλάκα έγιναν με αριθμητικές μεθόδους χρησιμοποιώντας το κώδικα CFD του καθηγητή Γ. Τζαμπίρα. Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα χρησιμοποιήθηκαν για την αξιολόγηση των πειραματικών αποτελεσμάτων. el
heal.advisorName Τζαμπίρας, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Τζαμπίρας, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Τριανταφύλλου, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 78 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα