heal.abstract |
Το κείμενο αυτό αποτελεί τη διπλωματική εργασία που εκπονήθηκε στο πλαίσιο της φοίτησης μου στη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Επιβλέπων της διπλωματικής αυτής ήταν ο αναπληρωτής καθηγητής της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, Γ. Ζαραφωνίτης. Αντικείμενο της είναι η προκαταρκτική μελέτη και σχεδίαση ενός τρίγαστρου επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου. Το υπό μελέτη πλοίο, όμως, θα έχει μια κύρια διαφορά από τα υπάρχοντα τρίγαστρα πλοία. Ενώ αυτά είναι ταχύπλοα και κινούνται σε αριθμούς Froude 0,6-0,7, το υπό μελέτη πλοίο θα κινείται σε αριθμούς Froude 0,3-0,4. Το γεγονός αυτό αναμένεται να επιφέρει μείωση στην απαίτηση ισχύος πρόωσης του πλοίου, αλλά και αλλαγές στο υλικό κατασκευής του, καθώς δεν είναι πλέον αναγκαίο να κατασκευαστεί από αλουμίνιο ώστε να είναι ελαφρύ. Έτσι, δύναται να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του εξ’ ολοκλήρου απλός ναυπηγικός χάλυβας, οδηγώντας σε μια πιο οικονομική κατασκευή. Κατά την πορεία της μελέτης, αρχικά έγινε ενασχόληση με την κατασκευή του σχεδίου Γενικής Διάταξης και τον προσδιορισμό όλων των απαραίτητων χώρων του πλοίου. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε προκαταρκτική μελέτη αντοχής, απ’ όπου προέκυψε το Σχέδιο Μέσης Τομής (Midship Section) και το σχέδιο καταστρωμάτων (Profile&Decks), προκειμένου να γίνει μια πρώτη εκτίμηση του βάρους της μεταλλικής κατασκευής. Επίσης, έγινε και ο προκαταρκτικός υπολογισμός των υπόλοιπων βαρών που συνθέτουν το υπό μελέτη πλοίο. Στη συνέχεια, καταστρώνονται οι καταστάσεις φόρτωσης που αντιστοιχούν στη διαδρομή που επιλέχθηκε να ακολουθεί το πλοίο. Τέλος, γίνεται μια σύγκριση με μονόγαστρο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο παρόμοιας μεταφορικής ικανότητας σε επιβάτες και οχήματα, από την οποία εξάγεται ένα πρώτο αποτέλεσμα για τη βιωσιμότητά του στη ναυτιλιακή αγορά. |
el |