dc.contributor.author | Πατούκας, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Patoukas, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2016-07-29T11:35:22Z | |
dc.date.available | 2016-07-29T11:35:22Z | |
dc.date.issued | 2016-07-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43355 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12635 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οδικός φωτισμός | el |
dc.subject | Φωτισμός σηράγγων | el |
dc.subject | Μέτρηση λαμπρότητας | el |
dc.subject | Αναγνώριση ορίων οδοστρώματος | el |
dc.subject | Αυτοματοποίηση μετρήσεων | el |
dc.subject | Roadway lighting | en |
dc.subject | Tunnel lighting | en |
dc.subject | Luminance measurements | en |
dc.subject | Road boundary detection | en |
dc.subject | Measurement automation | en |
dc.title | Ανάπτυξη λογισμικού δυναμικού συστήματος μέτρησης λαμπρότητας οδών και σηράγγων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Φωτομετρία | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/b38e400b1dbd1911f328f9dcacbcffb4d26d2061 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-07-13 | |
heal.abstract | Οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα για την μέτρηση της λαμπρότητας στους αυτοκινητοδρόμους ποικίλουν καθώς δεν υπάρχει αυστηρό πλαίσιο που να καθορίζει με λεπτομέρεια τον τρόπο διεξαγωγής. Στην πλειοψηφία τους οι μετρήσεις φωτισμού στους αυτοκινητοδρόμους απαιτούν την χειροκίνητη στόχευση του σημείου μετρήσεως, λήψη της μέτρησης και επανάληψη της διαδικασίας σε όλο το μήκος του οδοστρώματος. Η διπλωματική αυτή εργασία έχει ως σκοπό την βελτιστοποίηση και διευκόλυνση των τεχνικών μετρήσεων φωτισμού σε αυτοκινητοδρόμους με ιδιαίτερη βαρύτητα στις σήραγγες, κάνοντας χρήση ψηφιακών συσκευών απεικόνισης (CCD). Αυτό επιτυγχάνεται με τον σχεδιασμό ενός αυτομάτου συστήματος μέτρησης λαμπρότητας. Πιο συγκεκριμένα το σύστημα που υλοποιήθηκε χρησιμοποιεί εικόνες που λαμβάνονται από μια βαθμονομημένη ψηφιακή συσκευή λήψης εικόνων λαμπρότητας από προκαθορισμένες θέσεις μέτρησης. Οι θέσεις αυτές ανιχνεύονται μέσω ενός ψηφιακού οδομέτρου το οποίο αναπτύχθηκε σε πλατφόρμα Arduino. Η λειτουργία του συστήματος μέτρησης βασίζεται σε ένα σύνολο αλγορίθμων που σχεδιάστηκαν ώστε να αυτοματοποιούν τόσο την διαδικασία λήψης όσο και επεξεργασία των δεδομένων, ενώ παρέχεται επίσης η δυνατότητα μέτρησης σε πραγματικό χρόνο παράλληλα με την διαδικασία καταγραφής των εικόνων λαμπρότητας. Με την ανάπτυξη του συστήματος αυτού επιτυγχάνεται μείωση στον χρόνο διεξαγωγής των μετρήσεων ενώ δίνεται η επιπλέον σημαντική δυνατότητα πραγματοποίησης μετρήσεων σε δρόμους χωρίς να απαιτείται η διακοπή της κυκλοφορίας. Επιπλέον δίνεται στον χείριστη η ικανότητα να έχει άμεση πρόσβαση σε όλο το πλήθος των μετρούμενων στοιχείων σε πραγματικό χρόνο, διασφαλίζοντας έτσι το αποτέλεσμα και την ποιότητα των μετρήσεων σε λιγότερο χρόνο. | el |
heal.abstract | Technics currently used for luminance measurements in roadways vary, since there are not strict regulations that determine the way these are performed. Lighting measurements in roadways are mostly conducted with manual targeting of the measurement point, extracting the information needed and the repetition of the process throughout the range of the road. The goal of the current thesis is the optimization and the improvement of the methods used for light measurements in road installations focusing on tunnel installa tions using digital imaging cameras (CCD). This goal is achieved by designing an automatic luminance measuring system. The system implemented uses images captured by a calibrated digital camera with the ability to capture luminance images from predestined positions. These positions are determined by a digital odometer implemented using the Arduino platform. The operation of the measuring system is defined by a set of algorithms developed for automating both the acquirement and the processing of the achieved data, while at the same being capable to perform luminance calculations on a real-time basis. The developed system succeeds in reducing the time needed for conducting measurements while at the same time provides the ability to perform roadway lighting evaluations without the need to interrupt the traffic flow on the road. Moreover it provides the user the ability to immediately access all the acquired data in real-time, ensuring the quality of the measurements in little time more efficiently. | en |
heal.advisorName | Μπουρούσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Τοπαλής, Φραγκίσκος | el |
heal.committeeMemberName | Γκόνος, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Ματσόπουλος, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Φωτοτεχνίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 70 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: