dc.contributor.author | Ζαμπέλα, Μελίνα | el |
dc.contributor.author | Zampela, Melina | en |
dc.date.accessioned | 2016-08-26T07:00:17Z | |
dc.date.available | 2016-08-26T07:00:17Z | |
dc.date.issued | 2016-08-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43375 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12695 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αέριοι ρύποι | el |
dc.subject | Βέλτιστη ταχύτητα | el |
dc.subject | Ενεργειακή αποδοτικότητα | el |
dc.subject | Δείκτες ενεργειακής αποδοτικότητας | el |
dc.subject | Οικονομία καυσίμων | el |
dc.subject | EEDI | en |
dc.subject | Improved formulation | el |
dc.subject | Ship emissions | el |
dc.subject | Environmental friendly design | el |
dc.subject | Energy efficiency | el |
dc.title | Improved formulation of the energy efficiency design index of ships | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μελέτη πλοίου | el |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-07-07 | |
heal.abstract | The objective of this study is to rationalize the current EEDI formula of ship design by considering possible alternative methods of calculation of energy efficiency. This project aims to analyze the methodology behind the index and explore the potential of introducing new methods of estimating transport work and utility besides the ones proposed by the responsible IMO Committee. | en |
heal.advisorName | Σπύρου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Παπανικολάου, Απόστολος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 80 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: