dc.contributor.author | Καραθάνου, Ελισάβετ | el |
dc.contributor.author | Karathanou, Elisavet | en |
dc.date.accessioned | 2016-09-09T08:43:11Z | |
dc.date.available | 2016-09-09T08:43:11Z | |
dc.date.issued | 2016-09-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43451 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12808 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ψυκτική | el |
dc.subject | Μηχανή | en |
dc.subject | Dimensionilization | en |
dc.title | Δυναμική και θερμοδυναμική μοντελοποίηση ψυκτικής μηχανής Stirling | el |
dc.title | Dynamic and thermodynamic modeling of a cooling Stirling engine | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Θερμοδυναμική | el |
heal.classification | Θέρμανση - Ψυξή - Κλιματισμός | el |
heal.classification | Ψυκτικές μηχανές | el |
heal.classification | Μοντελοποίηση και προσομοίωση | el |
heal.classification | Δυναμικές εξισώσεις σε χρονικές κλίμακες ή αλυσίδες μέτρου | el |
heal.classification | Ανάλυση ευαισθησίας | el |
heal.classification | Βελτιστοποίηση | el |
heal.classification | Stirling engines | en |
heal.classification | Thermodynamics | el |
heal.classification | Heating | el |
heal.classification | Cooling | el |
heal.classification | Dynamics | el |
heal.classification | Heat pumps | el |
heal.classification | Optimization | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/818b3f4597347b0748b1c62b91d4188d897dbb07 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/e28f7158e6b5a7ea8a761c16a60839b122429a60 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/4b942e4bb3d3f93285a8225878acb18bebf0ea66 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/f85383fcd7c211714084d7fca897998d7d759c5d | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/3ceae37e2bbe23f5ce8868b45cdcb76525b3f8ab | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85128168 | |
heal.classificationURI | http://skos.um.es/unesco6/2213 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85059822 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85032186 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040316 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85059801 | |
heal.classificationURI | http://skos.um.es/unescothes/C02848 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-07-11 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην δυναμική και θερμοδυναμική μοντελοποίηση των ψυκτικών μηχανών Stirling. Μία μηχανή Stirling, εργοπαραγωγός ή ψυκτική, αποτελείται από έναν χώρο συμπίεσης, έναν χώρο εκτόνωσης κι έναν αναγεννητή και συνήθως διαθέτει δύο εναλλάκτες θερμότητας. Σε όλους αυτούς τους όγκους κινείται το εργαζόμενο μέσο, το οποίο εν προκειμένω θεωρείται ότι είναι ο αέρας. Εφαρμόστηκε ένα ήδη προϋπάρχον μοντέλο το οποίο επιλύει τις γενικές μορφές των εξισώσεων διατήρησης ενέργειας και μάζας με τη χρήση συνήθων και μερικών διαφορικών εξισώσεων. Το μοντέλο αυτό δεν είναι ιδανικό αλλά προσεγγίζει το πραγματικό μέσω της μελέτης απωλειών. Στη συνέχεια, διαστασιολογήθηκε μία ψυκτική μηχανή Stirling, η οποία βασίζεται στο μοντέλο αυτό και λειτουργεί με ισχύ 9000 Btu/h, ώστε να συγκριθεί ο συντελεστής απόδοσής της για λειτουργία ψύξης και θέρμανσης με αυτόν ενός κλιματιστικού του εμπορίου της ίδιας ισχύος. Για να επιτευχθεί η διαστασιολόγηση αυτή πραγματοποιήθηκε ανάλυση ευαισθησίας, ώστε να γίνει κατανοητό το πώς επιδρούν κάποιες παράμετροι, μεταξύ των οποίων η διάμετρος της μηχανής, οι όγκοι εμβολισμού και οι νεκροί όγκοι για τους χώρους συμπίεσης κι εκτόνωσης, η διαφορά φάσης των εμβόλων, τα χαρακτηριστικά του αναγεννητή και ο συντελεστής μεταφοράς θερμότητας του αέρα εντός της μηχανής στην ψυκτική της ισχύ. Η μέθοδος αυτή συνδυάστηκε, στη συνέχεια, με μία μέθοδο βελτιστοποίησης κάποιων παραμέτρων, όπως του νεκρού όγκου της μηχανής, του όγκου εμβολισμού ή της διαφοράς φάσης των εμβόλων, ώστε να μεγιστοποιηθεί η ψυκτική ισχύς της μηχανής. Για τα υπόλοιπα μεγέθη χρησιμοποιήθηκε παραμετρική ανάλυση, για να βρεθεί ο κατάλληλος συνδυασμός όλων των παραμέτρων της ψυκτικής μηχανής, ώστε να επιτευχθεί η απαιτούμενη ισχύς των 9000 Btu/h σε ψύξη και θέρμανση σε συνδυασμό με τον καλύτερο δυνατό συντελεστή απόδοσης για τις δύο αυτές λειτουργίες. Τα αποτελέσματα της εργασίας δείχνουν τον συντελεστή απόδοσης της Stirling να ξεπερνά τελικά αυτόν του κλιματιστικού. | el |
heal.abstract | The present diploma thesis focuses on the dynamic and thermodynamic modeling of a cooling Stirling engine. A Stirling engine consists of a compression space, an expansion space and a regenerator. It usually has two heat exchangers. The working fluid, which is considered the air for the specific occasion, moves across the whole engine. An existing mathematical and physical model incorpororating energy and mass balance non linear equations was applied in order to describe how the cooling engine would operate. This physical and mathematical model is not an ideal one as it takes into consideration the power losses across the machine and especially the regenerator. The cooling engine was dimensionilized to ensure that it performed effectively with the power output of 9000 Btu/h. The cooling Stirling engine’s coefficient of performance for cooling and heating at the specific power output was compared with that of an air conditioning system which is already on the market. Sensitivity analysis was used in order to investigate how the cooling power would be affected by various parameters, including the engine diameter, the swept and dead volumes of compression and expansion space, the phase angle of the pistons, the specifications of the regenerator and the heat transfer coefficient of the working fluid – which is the air in our occasion- across the engine. An optimization method was then applied to explore how the cooling power would be maximized. The characteristics that were involved in the optimization are the dead volume ratio of the two chambers of expansion and compression, the swept volume ratio, and the phase angle between the pistons. All the other parameters that were not involved in the optimization were defined using the “trial and error” method in order to find the appropriate combination of all the parameters that affect the performance of the cooling engine. This combination is considered the appropriate one if the cooling engine operates with power output of 9000 Btu/h for both cooling and heating but, also, presents the maximum value of its coefficient of performance for cooling and heating. The results showed that this combination exists and the Stirling’s coefficient of performance is better than that of the air conditioning system. | en |
heal.advisorName | Αντωνιάδης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Προβατίδης, Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Σπιτάς, Βασίλειος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 110 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: