HEAL DSpace

Δυναμική και θερμοδυναμική μοντελοποίηση ψυκτικής μηχανής Stirling

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καραθάνου, Ελισάβετ el
dc.contributor.author Karathanou, Elisavet en
dc.date.accessioned 2016-09-09T08:43:11Z
dc.date.available 2016-09-09T08:43:11Z
dc.date.issued 2016-09-09
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43451
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12808
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ψυκτική el
dc.subject Μηχανή en
dc.subject Dimensionilization en
dc.title Δυναμική και θερμοδυναμική μοντελοποίηση ψυκτικής μηχανής Stirling el
dc.title Dynamic and thermodynamic modeling of a cooling Stirling engine en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Θερμοδυναμική el
heal.classification Θέρμανση - Ψυξή - Κλιματισμός el
heal.classification Ψυκτικές μηχανές el
heal.classification Μοντελοποίηση και προσομοίωση el
heal.classification Δυναμικές εξισώσεις σε χρονικές κλίμακες ή αλυσίδες μέτρου el
heal.classification Ανάλυση ευαισθησίας el
heal.classification Βελτιστοποίηση el
heal.classification Stirling engines en
heal.classification Thermodynamics el
heal.classification Heating el
heal.classification Cooling el
heal.classification Dynamics el
heal.classification Heat pumps el
heal.classification Optimization el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/818b3f4597347b0748b1c62b91d4188d897dbb07
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/e28f7158e6b5a7ea8a761c16a60839b122429a60
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/4b942e4bb3d3f93285a8225878acb18bebf0ea66
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/f85383fcd7c211714084d7fca897998d7d759c5d
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/3ceae37e2bbe23f5ce8868b45cdcb76525b3f8ab
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85128168
heal.classificationURI http://skos.um.es/unesco6/2213
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85059822
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85032186
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040316
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85059801
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C02848
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-07-11
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην δυναμική και θερμοδυναμική μοντελοποίηση των ψυκτικών μηχανών Stirling. Μία μηχανή Stirling, εργοπαραγωγός ή ψυκτική, αποτελείται από έναν χώρο συμπίεσης, έναν χώρο εκτόνωσης κι έναν αναγεννητή και συνήθως διαθέτει δύο εναλλάκτες θερμότητας. Σε όλους αυτούς τους όγκους κινείται το εργαζόμενο μέσο, το οποίο εν προκειμένω θεωρείται ότι είναι ο αέρας. Εφαρμόστηκε ένα ήδη προϋπάρχον μοντέλο το οποίο επιλύει τις γενικές μορφές των εξισώσεων διατήρησης ενέργειας και μάζας με τη χρήση συνήθων και μερικών διαφορικών εξισώσεων. Το μοντέλο αυτό δεν είναι ιδανικό αλλά προσεγγίζει το πραγματικό μέσω της μελέτης απωλειών. Στη συνέχεια, διαστασιολογήθηκε μία ψυκτική μηχανή Stirling, η οποία βασίζεται στο μοντέλο αυτό και λειτουργεί με ισχύ 9000 Btu/h, ώστε να συγκριθεί ο συντελεστής απόδοσής της για λειτουργία ψύξης και θέρμανσης με αυτόν ενός κλιματιστικού του εμπορίου της ίδιας ισχύος. Για να επιτευχθεί η διαστασιολόγηση αυτή πραγματοποιήθηκε ανάλυση ευαισθησίας, ώστε να γίνει κατανοητό το πώς επιδρούν κάποιες παράμετροι, μεταξύ των οποίων η διάμετρος της μηχανής, οι όγκοι εμβολισμού και οι νεκροί όγκοι για τους χώρους συμπίεσης κι εκτόνωσης, η διαφορά φάσης των εμβόλων, τα χαρακτηριστικά του αναγεννητή και ο συντελεστής μεταφοράς θερμότητας του αέρα εντός της μηχανής στην ψυκτική της ισχύ. Η μέθοδος αυτή συνδυάστηκε, στη συνέχεια, με μία μέθοδο βελτιστοποίησης κάποιων παραμέτρων, όπως του νεκρού όγκου της μηχανής, του όγκου εμβολισμού ή της διαφοράς φάσης των εμβόλων, ώστε να μεγιστοποιηθεί η ψυκτική ισχύς της μηχανής. Για τα υπόλοιπα μεγέθη χρησιμοποιήθηκε παραμετρική ανάλυση, για να βρεθεί ο κατάλληλος συνδυασμός όλων των παραμέτρων της ψυκτικής μηχανής, ώστε να επιτευχθεί η απαιτούμενη ισχύς των 9000 Btu/h σε ψύξη και θέρμανση σε συνδυασμό με τον καλύτερο δυνατό συντελεστή απόδοσης για τις δύο αυτές λειτουργίες. Τα αποτελέσματα της εργασίας δείχνουν τον συντελεστή απόδοσης της Stirling να ξεπερνά τελικά αυτόν του κλιματιστικού. el
heal.abstract The present diploma thesis focuses on the dynamic and thermodynamic modeling of a cooling Stirling engine. A Stirling engine consists of a compression space, an expansion space and a regenerator. It usually has two heat exchangers. The working fluid, which is considered the air for the specific occasion, moves across the whole engine. An existing mathematical and physical model incorpororating energy and mass balance non linear equations was applied in order to describe how the cooling engine would operate. This physical and mathematical model is not an ideal one as it takes into consideration the power losses across the machine and especially the regenerator. The cooling engine was dimensionilized to ensure that it performed effectively with the power output of 9000 Btu/h. The cooling Stirling engine’s coefficient of performance for cooling and heating at the specific power output was compared with that of an air conditioning system which is already on the market. Sensitivity analysis was used in order to investigate how the cooling power would be affected by various parameters, including the engine diameter, the swept and dead volumes of compression and expansion space, the phase angle of the pistons, the specifications of the regenerator and the heat transfer coefficient of the working fluid – which is the air in our occasion- across the engine. An optimization method was then applied to explore how the cooling power would be maximized. The characteristics that were involved in the optimization are the dead volume ratio of the two chambers of expansion and compression, the swept volume ratio, and the phase angle between the pistons. All the other parameters that were not involved in the optimization were defined using the “trial and error” method in order to find the appropriate combination of all the parameters that affect the performance of the cooling engine. This combination is considered the appropriate one if the cooling engine operates with power output of 9000 Btu/h for both cooling and heating but, also, presents the maximum value of its coefficient of performance for cooling and heating. The results showed that this combination exists and the Stirling’s coefficient of performance is better than that of the air conditioning system. en
heal.advisorName Αντωνιάδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Προβατίδης, Χριστόφορος el
heal.committeeMemberName Σπιτάς, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 110 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα