HEAL DSpace

Η σημασία των δικτύων διανομής για την επιχείρηση και οι σύγχρονες τάσεις στο «Τελευταίο Χιλιόμετρο» της εφοδιαστικής αλυσίδας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μαγούλη, Διονυσία el
dc.contributor.author Magouli, Dionysia en
dc.date.accessioned 2016-09-09T10:10:59Z
dc.date.available 2016-09-09T10:10:59Z
dc.date.issued 2016-09-09
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43455
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13006
dc.rights Default License
dc.subject Εφοδιαστική αλυσίδα el
dc.subject Διοίκηση εφοδιασμού el
dc.subject Δίκτυα διανομής el
dc.subject Ηλεκτρονικό εμπόριο el
dc.subject Παράδοση αποστολής el
dc.subject Supply chain management en
dc.subject Logistics en
dc.subject Courrier delivery en
dc.subject Distribution network en
dc.subject Packstastions en
dc.title Η σημασία των δικτύων διανομής για την επιχείρηση και οι σύγχρονες τάσεις στο «Τελευταίο Χιλιόμετρο» της εφοδιαστικής αλυσίδας el
dc.title The importance of distribution networks for a business and latest trends in the "Last Mile" of supply chain en
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Εφαρμογή: Μελέτη χωροθέτησης κέντρων εξυπηρέτησης πελατών για λογαριασμό ταχυμεταφορικής εταιρίας el
heal.secondaryTitle Case study: Location problem of customer delivery points for a courier company en
heal.generalDescription Το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-Commerce), καθοδηγούμενο από την τεχνολογία και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, βρίσκεται σε μεγάλη ανάπτυξη. Ακόμα και στην Ελλάδα αναπτύσσεται πλέον με ταχείς ρυθμούς, παρ' όλο που άργησε να εμφανιστεί στη χώρα μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Στις μέρες μας είναι μάλλον απίθανο κάποιος να μην έχει αγοράσει κάτι μέσω του διαδικτύου (Internet) ή έστω να μην έχει κάποιο γνωστό που να έχει προβεί σε ηλεκτρονική αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι το 2015 το 25% των διαδικτυακών χρηστών στην Ελλάδα πραγματοποίησε πάνω από το 50% των συνολικών αγορών του μέσω Internet, πράγμα που οφείλεται σε μεγάλη βαθμό στη μείωση της αγοραστικής δύναμης του Έλληνα καταναλωτή, εν μέσω κρίσης. Η κρίση μπορεί να φέρνει πολλά προβλήματα, δημιουργεί όμως και ευκαιρίες, με αποτέλεσμα πολλοί άνεργοι να στρέφονται προς το διαδικτυακό εμπόριο για να βρουν απασχόληση. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ανοίγει για τους «διαδικτυακούς εμπόρους» λιανικής πώλησης έναν κόσμο ευκαιριών, ωστόσο η επιτυχία τους καθορίζεται από το πόσο καλά θα εξυπηρετήσουν και θα διατηρήσουν τους πελάτες τους, πράγμα για το οποίο υπεύθυνη είναι η Διοίκηση της Εφοδιαστικής τους Αλυσίδας (Supply Chain Management). Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Martin Christopher, καθηγητής Marketing και Logistics στο Granfield University της Αγγλίας, «Στο σημερινό περιβάλλον δεν ανταγωνίζονται οι εταιρίες, αλλά οι αλυσίδες εφοδιασμού τους!». Το μεγάλο ερώτημα που καλούνται να απαντήσουν οι εταιρίες πλέον είναι το πώς μπορούν να βελτιστοποιήσουν το κομμάτι της εφοδιαστικής τους αλυσίδας, που αφορά την έγκαιρη και αξιόπιστη παράδοση του προϊόντος τους. Το ερώτημα αυτό αποτέλεσε και την αφορμή για τη σύνταξη της παρούσας εργασίας, μέσα από την οποία έγινε προσπάθεια να επισημανθεί η αναγκαιότητα της έγκαιρης και αξιόπιστης παράδοσης των προϊόντων, καθώς και τρόποι βελτίωσής της που έχουν αναπτυχθεί ή βρίσκονται σε πειραματικό στάδιο τα τελευταία χρόνια. Το «τελευταίο χιλιόμετρο» της αποστολής (η παράδοσή της) δεν είναι μόνο ένα εμπόδιο. Είναι επίσης μια ευκαιρία, ένα όπλο στα χέρια των επιχειρήσεων! Οι εταιρίες που θα κατανοήσουν τις συνεχώς εξελισσόμενες τάσεις και θα προσαρμοστούν πιο γρήγορα, θα είναι εκείνες που θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και θα επιβιώσουν ευκολότερα. Οι εφαρμοσμένες μαθηματικές επιστήμες μπορούν να ενισχύσουν προς αυτή την κατεύθυνση, αφού κατέχουν τη γνώση που απαιτείται για τη μοντελοποίηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν σε καθημερινή βάση οι επιχειρήσεις και τη λύση τους. el
heal.classification Transport logistics el
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/18620-1
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-07-06
heal.abstract Η ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου τα τελευταία χρόνια (e-Commerce) έχει επιφέρει αλλαγές στον παραδοσιακό τρόπο παραγγελιοληψίας και παράδοσης των προϊόντων. Η εμπειρία έχει δείξει ότι ένα από τα στοιχεία που θα εξασφαλίσουν την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων είναι η έγκαιρη και ασφαλής παράδοση των προϊόντων. Βασικός παράγοντας της προσπάθειας αυτής είναι η σωστή οργάνωση της αλυσίδας εφοδιασμού τους, και συγκεκριμένα του τελευταίου της κρίκου, της παράδοσης (τελευταίο χιλιόμετρο). Στην παρούσα εργασία έγινε προσπάθεια, αφ’ ενός να τονιστεί η αναγκαιότητα των παραπάνω και αφετέρου να παρουσιαστούν τρόποι επίτευξής τους. Συγκεκριμένα, στο πρώτο και δεύτερο κεφάλαιο αναπτύσσεται η έννοια της Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Supply Chain Management) και των κρίκων που την απαρτίζουν, η θέση της στη σύγχρονη επιχείρηση, καθώς και οι νέες τεχνολογίες και τάσεις που έχουν επικρατήσει τα τελευταία χρόνια. Στα κεφάλαιο τρία γίνεται λεπτομερής ανάλυση των δικτύων, καθώς και των τύπων καναλιών διανομής που έχουν επικρατήσει. Στο επόμενο κεφάλαιο (τέταρτο), παρουσιάζονται οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη κατά το σχεδιασμό ενός δικτύου διανομής, καθώς και τα μοντέλα που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία τριάντα χρόνια στη διεθνή βιβλιογραφία. Το πέμπτο κεφάλαιο αποτελεί μία εισαγωγή στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις ανάγκες που έχουν προκύψει στην εφοδιαστική αλυσίδα εξαιτίας της ραγδαίας του ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, κυρίως στο κομμάτι της παράδοσης των αγαθών (delivering goods). Στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζεται συνοπτικά το θεωρητικό υπόβαθρο προβλημάτων Γραμμικού Προγραμματισμού και Ανάλυσης Χωροθέτησης που χρησιμοποιήθηκε στη μελέτη περίπτωσης που αναπτύσσεται στο έβδομο κεφάλαιο. Στο τελευταίο αυτό κεφάλαιο πραγματοποιείται η εύρεση βέλτιστων περιοχών τοποθέτησης Κέντρων Εξυπηρέτησης Πελατών για λογαριασμό ταχυμεταφορικής εταιρίας, εφαρμόζοντας και επιλύοντας το μοντέλο Ρ-Διάμεσου, ενός των προβλημάτων χωροθέτησης κατανομών. el
heal.abstract The rapid growth of e-Commerce in recent years has a significant impact on the traditional way of ordering and delivering goods. Experience has proven that one of the factors that will ensure the competitiveness and sustainability of companies is to deliver their products on time. The best way to achieve that is to organize their supply chain in a way that will guarantee a safe delivery (last mile). The purpose of this thesis is to note the necessity of above mentioned and to present ways that will help businesses to develop. Particularly, the first and second chapter describe the structure of Supply Chain Management, its position in businesses nowadays, as well as new technologies and trends that have been developed in recent years. In chapter three a detailed analysis of the network and types of distribution channels has been attempted. The following chapter, the fourth one, presents the factors that need to be considered while designing a distribution network and models that have been developed over the last thirty years. The fifth chapter is an introduction to e-Commerce and the needs that have arisen in the supply chain due to its rapid growth in recent years, especially in the last part, the one of delivering goods. The sixth chapter summarizes the theoretical background of Linear Programming and Analysis of Location used in the case study that is presented in the seventh chapter. In this final chapter we used the P-Median model in order to select the best locations for Customer Service Centers in Athens according to the needs of a courier company. en
heal.advisorName Κολέτσος, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Κοκκίνης, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Τυχόπουλος, Ευάγγελος el
heal.committeeMemberName Κολέτσος, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Μαθηματικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 128 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής