dc.contributor.author | Στρατής, Αντώνιος | el |
dc.contributor.author | Stratis, Antonios | en |
dc.date.accessioned | 2016-09-09T12:36:53Z | |
dc.date.available | 2016-09-09T12:36:53Z | |
dc.date.issued | 2016-09-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43475 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12956 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πλοίο συνεχούς ρεύματος | el |
dc.subject | Ηλεκτροπρόωση | el |
dc.subject | ΣΗΕ πλοίου | el |
dc.subject | Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας | el |
dc.subject | Συστήματα αποθήκευσης ενέργειας | el |
dc.subject | Ηλεκτρονικά συστήματα οδήγησης ΣΡ | el |
dc.subject | DC-Ship | en |
dc.subject | Electric propulsion | en |
dc.subject | Ship's EPS | en |
dc.subject | Electrical energy production | en |
dc.subject | ESS | en |
dc.subject | DC electrical power drive systems | en |
dc.title | Διερεύνηση εφαρμοσιμότητας τεχνολογίας συνεχούς ρεύματος σε σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας πλοίου | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ηλεκτρολογία | el |
heal.classification | Ενεργειακή τεχνολογία και μηχανική | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/eb5ac721eadbe749265337be1c6471fc2c1b8305 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-03-11 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση του κατά πόσο είναι εφαρμόσιμη η τεχνολογία συνεχούς ρεύματος σε ένα ΣΗΕ πλήρως εξηλεκτρισμένου πλοίου. Αρχικά, στο 1ο κεφάλαιο, γίνεται μια αναφορά κάποιων γενικών στοιχείων που πρέπει να έχουμε υπόψη μας για πλοία τέτοιου είδους σε σχέση με τα υπάρχοντα και διαμορφούμενα επιστημονικά πρότυπα, καθώς και τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις που διέπουν την κατασκευή και λειτουργία τους. Στη συνέχεια, στο κεφάλαιο 2, παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των δικτύων Συνεχούς έναντι των Εναλλασσόμενου Ρεύματος με ιδιαίτερη βαρύτητα στα χαρακτηριστικά που προσιδιάζουν στις ναυτιλιακές συνθήκες. Επίσης, παραθέτονται οι προτάσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς και οι ήδη υπάρχουσες τοπολογίες πλοίων με διανομή ισχύος μέσω ΣΡ. Στα κεφάλαια 3 έως 6 περιγράφονται τα κυριότερα τμήματα του ΣΗΕ ενός DC πλοίου, με τις διάφορες επιλογές που έχουμε ήδη -ή πιθανότατα θα έχουμε στο εγγύς μέλλον- και φαίνεται από τη βιβλιογραφία να είναι ιδιαιτέρως συμφέρουσες από σχεδιαστική, περιβαλλοντική και οικονομική άποψη για τα πλοία αυτά. Ειδικότερα, στο κεφάλαιο 3 παρουσιάζονται οι επιλογές για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (κινητήριες μηχανές, γεννήτριες, κυψέλες καυσίμου και ΑΠΕ). Στο κεφάλαιο 4 παρατίθενται -τα ιδιαιτέρως σημαντικά στο ΣΡ- συστήματα αποθήκευσης ενέργειας. Στο 5ο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στα συστήματα ηλεκτροπρόωσης και τους ηλεκτροκινητήρες, ενώ το 6ο κεφάλαιο είναι επικεντρωμένο στα ηλεκτρονικά ισχύος και κάποια καινοτόμα συστήματα οδήγησης που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στους σχεδιασμούς με DC. Τέλος, στο κεφάλαιο 7 παρατίθενται τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε έπειτα από όλη αυτή τη διερεύνηση και μελέτη των διαφόρων σχεδιασμών και συστημάτων που μπορούν να εφαρμοστούν στο DC πλοίο. | el |
heal.abstract | The purpose of this diploma thesis is to investigate whether it is practicable to apply DC technology in the Electric Power System of an All Electric Ship. Initially, the 1st chapter is a reference to some general facts that we should keep under consideration for such vessels in relation to the already existing and the constantly evolving scientific standards, and the environmental conditions for their construction and operation. Next, in Chapter 2, the advantages and disadvantages of DC networks against AC are presented with special attention to the peculiar characteristics of shipping conditions. Furthermore, the proposals that are made at times by the research community and the existing topologies of DC-ships' electrical networks are also mentioned. Chapters 3-6 describe the main components of a DC-ship's Power System with the various options that we are given-or probably will be given in the near future- and, as it appears from the literature, seem to be particularly advantageous from the design, environmental and economic point of view for such vessels. In particular, Chapter 3 options are presented for producing the electrical energy (prime movers, generators, fuel cells and renewable energy systems). Chapter 4 are listed the -particularly important in DC- energy storage systems (ESS). In the 5th chapter there is reference to electric propulsion systems and electric motors, while the 6th chapter is focused on power electronics and some innovative motor drive systems that could be used in designs with DC. Finally, Chapter 7 presents the conclusions reached by the research and examination of different designs and systems that can be applied aboard the DC-Ship. | en |
heal.advisorName | Κλαδάς, Αντώνιος | el |
heal.committeeMemberName | Κλαδάς, Αντώνιος | el |
heal.committeeMemberName | Κορρές, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 193 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: