HEAL DSpace

Διερεύνηση εφαρμοσιμότητας τεχνολογίας συνεχούς ρεύματος σε σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας πλοίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Στρατής, Αντώνιος el
dc.contributor.author Stratis, Antonios en
dc.date.accessioned 2016-09-09T12:36:53Z
dc.date.available 2016-09-09T12:36:53Z
dc.date.issued 2016-09-09
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43475
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12956
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Πλοίο συνεχούς ρεύματος el
dc.subject Ηλεκτροπρόωση el
dc.subject ΣΗΕ πλοίου el
dc.subject Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας el
dc.subject Συστήματα αποθήκευσης ενέργειας el
dc.subject Ηλεκτρονικά συστήματα οδήγησης ΣΡ el
dc.subject DC-Ship en
dc.subject Electric propulsion en
dc.subject Ship's EPS en
dc.subject Electrical energy production en
dc.subject ESS en
dc.subject DC electrical power drive systems en
dc.title Διερεύνηση εφαρμοσιμότητας τεχνολογίας συνεχούς ρεύματος σε σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας πλοίου el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ηλεκτρολογία el
heal.classification Ενεργειακή τεχνολογία και μηχανική el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/eb5ac721eadbe749265337be1c6471fc2c1b8305
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-03-11
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση του κατά πόσο είναι εφαρμόσιμη η τεχνολογία συνεχούς ρεύματος σε ένα ΣΗΕ πλήρως εξηλεκτρισμένου πλοίου. Αρχικά, στο 1ο κεφάλαιο, γίνεται μια αναφορά κάποιων γενικών στοιχείων που πρέπει να έχουμε υπόψη μας για πλοία τέτοιου είδους σε σχέση με τα υπάρχοντα και διαμορφούμενα επιστημονικά πρότυπα, καθώς και τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις που διέπουν την κατασκευή και λειτουργία τους. Στη συνέχεια, στο κεφάλαιο 2, παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των δικτύων Συνεχούς έναντι των Εναλλασσόμενου Ρεύματος με ιδιαίτερη βαρύτητα στα χαρακτηριστικά που προσιδιάζουν στις ναυτιλιακές συνθήκες. Επίσης, παραθέτονται οι προτάσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς και οι ήδη υπάρχουσες τοπολογίες πλοίων με διανομή ισχύος μέσω ΣΡ. Στα κεφάλαια 3 έως 6 περιγράφονται τα κυριότερα τμήματα του ΣΗΕ ενός DC πλοίου, με τις διάφορες επιλογές που έχουμε ήδη -ή πιθανότατα θα έχουμε στο εγγύς μέλλον- και φαίνεται από τη βιβλιογραφία να είναι ιδιαιτέρως συμφέρουσες από σχεδιαστική, περιβαλλοντική και οικονομική άποψη για τα πλοία αυτά. Ειδικότερα, στο κεφάλαιο 3 παρουσιάζονται οι επιλογές για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (κινητήριες μηχανές, γεννήτριες, κυψέλες καυσίμου και ΑΠΕ). Στο κεφάλαιο 4 παρατίθενται -τα ιδιαιτέρως σημαντικά στο ΣΡ- συστήματα αποθήκευσης ενέργειας. Στο 5ο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στα συστήματα ηλεκτροπρόωσης και τους ηλεκτροκινητήρες, ενώ το 6ο κεφάλαιο είναι επικεντρωμένο στα ηλεκτρονικά ισχύος και κάποια καινοτόμα συστήματα οδήγησης που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στους σχεδιασμούς με DC. Τέλος, στο κεφάλαιο 7 παρατίθενται τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε έπειτα από όλη αυτή τη διερεύνηση και μελέτη των διαφόρων σχεδιασμών και συστημάτων που μπορούν να εφαρμοστούν στο DC πλοίο. el
heal.abstract The purpose of this diploma thesis is to investigate whether it is practicable to apply DC technology in the Electric Power System of an All Electric Ship. Initially, the 1st chapter is a reference to some general facts that we should keep under consideration for such vessels in relation to the already existing and the constantly evolving scientific standards, and the environmental conditions for their construction and operation. Next, in Chapter 2, the advantages and disadvantages of DC networks against AC are presented with special attention to the peculiar characteristics of shipping conditions. Furthermore, the proposals that are made at times by the research community and the existing topologies of DC-ships' electrical networks are also mentioned. Chapters 3-6 describe the main components of a DC-ship's Power System with the various options that we are given-or probably will be given in the near future- and, as it appears from the literature, seem to be particularly advantageous from the design, environmental and economic point of view for such vessels. In particular, Chapter 3 options are presented for producing the electrical energy (prime movers, generators, fuel cells and renewable energy systems). Chapter 4 are listed the -particularly important in DC- energy storage systems (ESS). In the 5th chapter there is reference to electric propulsion systems and electric motors, while the 6th chapter is focused on power electronics and some innovative motor drive systems that could be used in designs with DC. Finally, Chapter 7 presents the conclusions reached by the research and examination of different designs and systems that can be applied aboard the DC-Ship. en
heal.advisorName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.committeeMemberName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.committeeMemberName Κορρές, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 193 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα