HEAL DSpace

Ανάπτυξη μοντέλου βελτιστοποίησης της κατανομής πόρων για την αναβάθμιση των σημαντικότερων αερολιμένων της Ελλάδας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χρήστου, Ειρήνη - Νιόβη el
dc.contributor.author Christou, Eirini - Niovi en
dc.date.accessioned 2016-09-14T09:24:02Z
dc.date.available 2016-09-14T09:24:02Z
dc.date.issued 2016-09-14
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43512
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12958
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μοντέλο βελτιστοποίησης el
dc.subject Περιορισμός κεφαλαίου el
dc.subject Αναβάθμιση αερολιμένων el
dc.subject Κατανομή πόρων el
dc.subject Γραμμικός ακέραιος προγραμματισμός el
dc.subject Linear integer programming en
dc.subject Budget allocation en
dc.subject Airports infrastructure en
dc.subject Optimization model en
dc.subject Available budget en
dc.title Ανάπτυξη μοντέλου βελτιστοποίησης της κατανομής πόρων για την αναβάθμιση των σημαντικότερων αερολιμένων της Ελλάδας el
dc.title Development of an optimization model for budget allocation for the upgrade of main Greek airports en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Επιχειρησιακή έρευνα και επιστήμη διαχείρισης el
heal.classification Μαθηματικός προγραμματισμός el
heal.classification Βελτιστοποίηση και τεχνικές μεταβολών el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/1aad679b0dc827d1a296e5be042f6e52429926ba
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/2f152914fade7d665c33734c36327e60826b8d8d
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-07-20
heal.abstract Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η επίτευξη της βέλτιστης κατανομής των χρηματικών πόρων της Ελλάδας με απώτερο σκοπό την αναβάθμιση των υποδομών των σπουδαιότερων αερολιμένων. Για την πραγματοποίηση του στόχου αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε μαθηματικό μοντέλο βελτιστοποίησης το οποίο στηρίζεται στις αρχές του γραμμικού ακέραιου προγραμματισμού. Το μοντέλο αυτό, εκφράστηκε μέσω αντικειμενικής συνάρτησης στην οποία εισάγεται ο συντελεστής σπουδαιότητας του κάθε αερολιμένα και ο συντελεστής μεταβολής απόδοσης της κάθε ενέργειας αναβάθμισης. Κατά τη διαδικασία της βελτιστοποίησης επιζητείται η μεγιστοποίηση της αντικειμενικής συνάρτησης με βασικό περιορισμό το διατιθέμενο προϋπολογισμό. Συνολικά θεωρήθηκαν ογδόντα τέσσερα (84) διαφορετικά σενάρια βελτιστοποίησης. Τα αποτελέσματα από τις διάφορες επιλύσεις του μοντέλου καταδεικνύουν ότι όσο αυξάνεται ο διαθέσιμος προϋπολογισμός αυξάνεται ο αριθμός των αερολιμένων στους οποίους ενεργοποιούνται ενέργειες αναβάθμισης, όχι όμως με αναλογικό τρόπο. Επιπροσθέτως, προσδιορίστηκε η σειρά προτεραιότητας των ενεργειών με τους υψηλότερους συντελεστές μεταβολής απόδοσης στους αερολιμένες με τους υψηλότερους συντελεστές σπουδαιότητας. Ωστόσο, προκύπτει ότι η βέλτιστη κατανομή των πόρων δε συνδέεται γραμμικά με το ύψος του προϋπολογισμού, το κόστος των ενεργειών και την κλιμάκωση των επενδύσεων. Τέλος, για κάθε περίπτωση διαπιστώθηκε ότι η χρονική μετακύλιση του προϋπολογισμού αποδίδει περισσότερο στην αξιοποίηση του διατιθέμενου κεφαλαίου. el
heal.abstract The objective of the present thesis is to achieve the optimal allocation of financial resources in the country of Greece with a view to the upgrading of the most important Greek airports infrastructure. For this purpose, a mathematical optimization model has been developed and applied based on the principles of linear integer programming. This model is expressed through an objective function which includes two distinct parameters, the first depicting the importance factor of each airport and the second reflecting the efficiency coefficient of each infrastructure project, chosen to be implemented for upgrade. Throughout the process of optimization, the objective function needs to be maximized with the initial available budget been the most significant constraint. Eighty-four (84) different optimization scenarios have been considered and solved. The results of their solutions indicate that the increase of the budget leads to the increase of the number of airports in which the upgrading steps are activated, but not in a proportionate manner. In addition, the series of actions priority with the highest performance coefficients has been defined at airports with the highest importance coefficients. However, it was derived that the optimal allocation of resources is not linearly related to the budget size, the project’s cost or the investment’s escalation. Finally, it was found that the temporal shift of the budget contributes more to the exploitation of the available fund. en
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.advisorName Λαγαρός, Νικόλαος el
heal.advisorName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Λαγαρός, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 143 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα