dc.contributor.author | Χρήστου, Ειρήνη - Νιόβη | el |
dc.contributor.author | Christou, Eirini - Niovi | en |
dc.date.accessioned | 2016-09-14T09:24:02Z | |
dc.date.available | 2016-09-14T09:24:02Z | |
dc.date.issued | 2016-09-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43512 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12958 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μοντέλο βελτιστοποίησης | el |
dc.subject | Περιορισμός κεφαλαίου | el |
dc.subject | Αναβάθμιση αερολιμένων | el |
dc.subject | Κατανομή πόρων | el |
dc.subject | Γραμμικός ακέραιος προγραμματισμός | el |
dc.subject | Linear integer programming | en |
dc.subject | Budget allocation | en |
dc.subject | Airports infrastructure | en |
dc.subject | Optimization model | en |
dc.subject | Available budget | en |
dc.title | Ανάπτυξη μοντέλου βελτιστοποίησης της κατανομής πόρων για την αναβάθμιση των σημαντικότερων αερολιμένων της Ελλάδας | el |
dc.title | Development of an optimization model for budget allocation for the upgrade of main Greek airports | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Επιχειρησιακή έρευνα και επιστήμη διαχείρισης | el |
heal.classification | Μαθηματικός προγραμματισμός | el |
heal.classification | Βελτιστοποίηση και τεχνικές μεταβολών | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/1aad679b0dc827d1a296e5be042f6e52429926ba | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/2f152914fade7d665c33734c36327e60826b8d8d | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-07-20 | |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η επίτευξη της βέλτιστης κατανομής των χρηματικών πόρων της Ελλάδας με απώτερο σκοπό την αναβάθμιση των υποδομών των σπουδαιότερων αερολιμένων. Για την πραγματοποίηση του στόχου αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε μαθηματικό μοντέλο βελτιστοποίησης το οποίο στηρίζεται στις αρχές του γραμμικού ακέραιου προγραμματισμού. Το μοντέλο αυτό, εκφράστηκε μέσω αντικειμενικής συνάρτησης στην οποία εισάγεται ο συντελεστής σπουδαιότητας του κάθε αερολιμένα και ο συντελεστής μεταβολής απόδοσης της κάθε ενέργειας αναβάθμισης. Κατά τη διαδικασία της βελτιστοποίησης επιζητείται η μεγιστοποίηση της αντικειμενικής συνάρτησης με βασικό περιορισμό το διατιθέμενο προϋπολογισμό. Συνολικά θεωρήθηκαν ογδόντα τέσσερα (84) διαφορετικά σενάρια βελτιστοποίησης. Τα αποτελέσματα από τις διάφορες επιλύσεις του μοντέλου καταδεικνύουν ότι όσο αυξάνεται ο διαθέσιμος προϋπολογισμός αυξάνεται ο αριθμός των αερολιμένων στους οποίους ενεργοποιούνται ενέργειες αναβάθμισης, όχι όμως με αναλογικό τρόπο. Επιπροσθέτως, προσδιορίστηκε η σειρά προτεραιότητας των ενεργειών με τους υψηλότερους συντελεστές μεταβολής απόδοσης στους αερολιμένες με τους υψηλότερους συντελεστές σπουδαιότητας. Ωστόσο, προκύπτει ότι η βέλτιστη κατανομή των πόρων δε συνδέεται γραμμικά με το ύψος του προϋπολογισμού, το κόστος των ενεργειών και την κλιμάκωση των επενδύσεων. Τέλος, για κάθε περίπτωση διαπιστώθηκε ότι η χρονική μετακύλιση του προϋπολογισμού αποδίδει περισσότερο στην αξιοποίηση του διατιθέμενου κεφαλαίου. | el |
heal.abstract | The objective of the present thesis is to achieve the optimal allocation of financial resources in the country of Greece with a view to the upgrading of the most important Greek airports infrastructure. For this purpose, a mathematical optimization model has been developed and applied based on the principles of linear integer programming. This model is expressed through an objective function which includes two distinct parameters, the first depicting the importance factor of each airport and the second reflecting the efficiency coefficient of each infrastructure project, chosen to be implemented for upgrade. Throughout the process of optimization, the objective function needs to be maximized with the initial available budget been the most significant constraint. Eighty-four (84) different optimization scenarios have been considered and solved. The results of their solutions indicate that the increase of the budget leads to the increase of the number of airports in which the upgrading steps are activated, but not in a proportionate manner. In addition, the series of actions priority with the highest performance coefficients has been defined at airports with the highest importance coefficients. However, it was derived that the optimal allocation of resources is not linearly related to the budget size, the project’s cost or the investment’s escalation. Finally, it was found that the temporal shift of the budget contributes more to the exploitation of the available fund. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.advisorName | Λαγαρός, Νικόλαος | el |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Λαγαρός, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 143 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: