HEAL DSpace

Νέα ευέλικτη μορφή αστικής μετακίνησης: το κοινόχρηστο όχημα άνευ οδηγού

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μαυράκης, Σταύρος el
dc.contributor.author Mavrakis, Stavros en
dc.date.accessioned 2016-09-15T09:53:29Z
dc.date.available 2016-09-15T09:53:29Z
dc.date.issued 2016-09-15
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43542
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12574
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Σχεδιασμός αυτοκινήτου el
dc.subject Ευέλικτη μορφή αστικής μετακίνησης el
dc.subject Όχημα χωρίς οδηγό el
dc.subject Κοινόχρηστο όχημα el
dc.subject Μεταβλητός εσωτερικός χώρος el
dc.subject Αρχιτεκτονική αυτοκινήτου el
dc.subject Car design en
dc.subject Flexible way of urban transportation en
dc.subject Driverless vehicle en
dc.subject Shared-use vehicle en
dc.subject Mutable interior en
dc.subject Vehicle architecture en
dc.title Νέα ευέλικτη μορφή αστικής μετακίνησης: το κοινόχρηστο όχημα άνευ οδηγού el
dc.title New flexible way of urban mobility: the shared-use driverless vehicle en
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Σχεδιασμός αυτοκινήτου el
heal.classification Car design en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-07-15
heal.abstract Στις μέρες μας, η πλειοψηφία των ανθρώπων ζει σε μεγάλες πόλεις. Οι μεταφορές γίνονται όλο και πιο περίπλοκες επιδεινώνοντας έτσι την καθημερινή ζωή μας. Τα υπάρχοντα μεταφορικά μέσα, τόσο ιδιωτικά όσο και δημόσια, δεν έχουν καταφέρει να λύσουν τη δύσκολη εξίσωση των μεταφορών μας μέσα στην πόλη. Το θέμα αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός ενός οχήματος που έρχεται να καλύψει την αδυναμία των σημερινών δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς να παρέχουν την διαβαθμισμένη ιδιωτικότητα και την εξατομικευμένη μεταφορά, με στόχο να φανταστούμε εκ νέου και να αναδιοργανώσουμε τον τρόπο με τον οποίο μετακινούμαστε μέσα στην πόλη. Πρόκειται για μια πρωτότυπη και ευέλικτη μονάδα οχήματος που έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται απαντώντας στις ανάγκες του κάθε χρήστη. Στο όχημα αυτό η συμβολή νέων τεχνολογιών είναι σημαντική, όπως η αυτόνομη (άνευ οδηγού) λειτουργία οδήγησης. Εντούτοις, ο σχεδιασμός είναι αυτός που παίζει καταλυτικό ρόλο στην επίτευξη του τελικού αποτελέσματος. Η κοινόχρηστη μονάδα οχήματος λοιπόν, πολλαπλασιαζόμενη μέσα στον αστικό ιστό, δημιουργεί ένα νέο είδος αστικής μεταφοράς, ένα δίκτυο οχημάτων άνευ οδηγού ικανό να μεταφέρει καθημερινά πληθώρα χρηστών, ο καθένας με τις δικές του προτιμήσεις και ανάγκες. Για την ορθή λειτουργία του παραπάνω δικτύου μια εφαρμογή (application) για κινητές συσκευές έρχεται να προστεθεί παίρνοντας το ρόλο του τηλεχειριστηρίου μέσω του οποίου θα γίνει η κλήση του οχήματος, θα οριστεί η διαδρομή και θα παραμετροποιηθεί το όχημα, με βάση τις εκάστοτε ανάγκες. Το εσωτερικό του οχήματος αποτελείται από μια μεταβλητή επιφάνεια. Ένα ζεύγος αρθρωτών βραχιόνων έρχεται να πολλαπλασιασθεί, δημιουργώντας αυτή την επιφάνεια, η οποία μπορεί να παράγει (ή όχι) διάφορους τύπους καθισμάτων. Έτσι, το όχημα μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 4 καθήμενους ή περισσότερους από 6 όρθιους, ή συνδυασμό αυτών. el
heal.abstract Nowadays, the majority of people live in large cities. Transportation is becoming more and more complex thus exacerbating people’s daily life. The existing means of transport, both private and public, have not managed to solve the difficult equation of getting around the city. The theme of my diploma thesis is to design a vehicle that covers the weakness of current public transport to provide customized privacy and personalised transportation, aiming to re-imagine and organise the way we travel around the city. It is an original and flexible vehicle unit that has the ability to adapt to and meet the needs of each user. In this vehicle the contribution of new, emerging technologies is important, such as autonomous (driverless) drive mode. However, the Design is the one that plays a catalytic role in achieving the final result. This shared-use vehicle unit, multiplied into the urban fabric, creates a new kind of urban transportation, a network of driverless vehicles capable of carrying daily plurality of users, each one with its own preferences and needs. For the proper functioning of the above network, an app for mobile devices is added to take the role of remote control through which the user will hail a vehicle, set the route and configure the inside of the vehicle, based on the current needs. The interior of the vehicle consists of a variable surface. A pair of articulated arms comes to proliferate, creating the above surface, which can produce (or not) different types of seats. As a result, we have a vehicle capable to receive up to 4 seated or more than 6 standing persons, or combinations of them. en
heal.advisorName Παρμενίδης, Γεώργιος el
heal.advisorName Parmenidis, Georgios en
heal.advisorName Γυφτόπουλος, Σταύρος el
heal.advisorName Gyftopoulos, Stavros en
heal.committeeMemberName Ξένου, Ευανθία el
heal.committeeMemberName Παγώνης, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Τσακανίκα, Ελευθερία el
heal.committeeMemberName Λάββα, Σταυρούλα (Ρίβα) el
heal.committeeMemberName Xenou, Evanthia en
heal.committeeMemberName Pagonis, Athanasios en
heal.committeeMemberName Tsakanika, Eleutheria en
heal.committeeMemberName Lavva, Stavroula (Riva) en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα