dc.contributor.author |
Κωνσταντίνου, Θεοδώρα
|
el |
dc.contributor.author |
Konstantinou, Theodora
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-09-19T08:03:47Z |
|
dc.date.issued |
2016-09-19 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43567 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13372 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κινητές μονάδες ελέγχου καυσαερίων |
el |
dc.subject |
Πρόβλημα βελτιστοποίησης |
el |
dc.subject |
Μοντέλο χωροθέτησης εγκαταστάσεων |
el |
dc.subject |
Μοντέλο συνόλου κάλυψης |
el |
dc.subject |
Γενετικοί αλγόριθμοι |
el |
dc.subject |
Vehicle emissions testing mobile units |
en |
dc.subject |
Optimization problem |
en |
dc.subject |
Facility location model |
en |
dc.subject |
Set covering location model |
en |
dc.subject |
Genetic algorithms |
en |
dc.title |
Ανάπτυξη μοντέλου χωροθέτησης κινητών μονάδων ελέγχου καυσαερίων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Γενετικοί αλγόριθμοι |
el |
heal.dateAvailable |
2017-09-18T21:00:00Z |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-07-20 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός μαθηματικού μοντέλου βέλτιστης χωροθέτησης κινητών μονάδων ελέγχου καυσαερίων για μια επιλεγμένη περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Το μοντέλο που χρησιμοποιείται αποτελεί μια παραλλαγή ενός μοντέλου χωροθέτησης εγκαταστάσεων, του μοντέλου συνόλου κάλυψης, και διατυπώνεται ως ένα πρόβλημα βελτιστοποίησης υπό κατάλληλους περιορισμούς. Στόχος του μοντέλου αυτού είναι η αναζήτηση του βέλτιστου αριθμού και των βέλτιστων θέσεων των απαιτούμενων κινητών μονάδων ελέγχου καυσαερίων στην περιοχή εφαρμογής, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί επάρκεια ελέγχων αλλά και να ελαχιστοποιηθεί το κόστος χωροθέτησης. Η επίλυση του μαθηματικού μοντέλου πραγματοποιείται με τη μέθοδο των Γενετικών Αλγορίθμων και τη χρήση του λογισμικού Evolver. Επιλέγονται εκείνες οι παράμετροι του Γενετικού Αλγορίθμου που δίνουν τα καλύτερα αποτελέσματα και, με βάση αυτές, γίνεται ανάλυση ευαισθησίας. Τα αποτελέσματα που παρουσιάζονται δείχνουν ότι η μέθοδος των Γενετικών Αλγορίθμων δίνει ικανοποιητικές λύσεις σε αποδεκτό υπολογιστικό χρόνο και ότι, έτσι, είναι δυνατή η αποτελεσματική εφαρμογή της προσέγγισης που ακολουθήθηκε στην πράξη. |
el |
heal.abstract |
The objective of this diploma thesis is the development of a mathematical model, for locating vehicle emissions testing mobile units in an urban area. The model developed is the set covering location model, and is formulated as an optimization problem under suitable constraints. The model aims at determining the optimal number and locations of the mobile units that are required in a network, in an attempt to ensure inspection adequacy and to minimize fixed and variable costs. In order to solve the model, Genetic Algorithms are utilized. The results presented show that Genetic Algorithms produce satisfactory solutions in an acceptable computational time and that the approach suggested in this thesis can be implemented effectively. |
en |
heal.advisorName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
168 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|