HEAL DSpace

Διερεύνηση της απόκρισης ανισότροπης, διακλασμένης βραχόμαζας σε ρηχή σιδηροδρομική σήραγγα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λυμπέρης, Ευρυβιάδης el
dc.contributor.author Lymperis, Evryviadis en
dc.date.accessioned 2016-09-21T05:47:34Z
dc.date.issued 2016-09-21
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43609
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3941
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” el
dc.rights Default License
dc.subject Σήραγγα el
dc.subject Βραχόμαζα el
dc.subject Μικρά υπερκείμενα el
dc.subject Γνεύσιοι el
dc.title Διερεύνηση της απόκρισης ανισότροπης, διακλασμένης βραχόμαζας σε ρηχή σιδηροδρομική σήραγγα el
heal.type masterThesis
heal.classification Μηχανική πετρωμάτων/βραχομηχανική el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/62ba34ea7cc7b8f76d0818f0e176221b7ea02bb3
heal.dateAvailable 2017-09-20T21:00:00Z
heal.language el
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-02-23
heal.abstract Η μελέτη ρηχών σηράγγων σε κρυσταλλικά και ανισότροπα πετρώματα συνιστά πάντα ένα ενδιαφέρον αντικείμενο διερεύνησης, καθότι δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν αντιμετωπιστεί μελετητικά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους (ιδίως στη Βόρεια Ελλάδα) και σε αρκετές περιπτώσεις έχουν ανακύψει προβλήματα κατά την κατασκευή τους. Βασικότερη αιτία είναι η εμφάνιση απρόβλεπτων αποσαθρωμένων και αδύναμων ζωνών και ασυνεχειών και η εκδήλωση δομικών αστοχιών. Το αντικείμενο της διπλωματικής εργασίας είναι κυρίως εφαρμοσμένο. Αφορά στην εξ’ αρχής συλλογή, επεξεργασία και αξιολόγηση γεωλογικών και γεωτεχνικών δεδομένων στο πλαίσιο της μελέτης μίας τέτοιας περίπτωσης και στην προσέγγιση της συμπεριφορά του πετρώματος κατά τη διάνοιξη της σήραγγας. Κύριος του έργου είναι η ΟΣΕ Α.Ε., και η σήραγγα -μήκους 170m- είναι υποέργο μίας ευρύτερης μελέτης αναβάθμισης σιδηροδρομικής χάραξης, μήκους 32,5km, μεταξύ Παρανεστίου και Σταυρούπολης, στη Βόρεια Ελλάδα. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περίπτωσης που εξετάζεται είναι τα εξής: i. Μονή σιδηροδρομική σήραγγα πεταλοειδούς γεωμετρίας, πλάτους ~9m. ii. Χαμηλά υπερκείμενα (<40m). iii. Επικλινές φυσικό ανάγλυφο (κλιτυοσήραγγα). iv. Παρουσία παλαιότερης σιδηροδρομικής σήραγγας σε μικρή απόσταση. v. Ανισότροπη, διακλασμένη γνευσιακή βραχόμαζα. vi. Σταθερή γενικά δομή της βραχόμαζας. Τα διαθέσιμα δεδομένα για την παρούσα εργασία αποκτήθηκαν με την εκτέλεση του εγκεκριμένου προγράμματος έρευνας για τη μελέτη του τεχνικού έργου, το οποίο προέβλεπε συνοπτικά γεωλογική χαρτογράφηση, εκτέλεση τεσσάρων δειγματοληπτικών γεωτρήσεων συνολικού μήκους 95m και εργαστηριακές δοκιμές. Διαθέσιμες ήταν κατά κύριο λόγο βραχώδεις δοκιμές, μονοαξονικής θλίψης, σημειακής φόρτισης και θλίψης κατά γενέτειρα, ενώ οι εδαφικές δοκιμές ήταν περιορισμένες, λόγω μικρής ανάπτυξης εδαφικών σχηματισμών. Από τη διεξοδική επεξεργασία των δεδομένων αυτών εκτιμήθηκαν παράμετροι για τον άρρηκτο βράχο, τις ασυνέχειες και τους τύπους βραχόμαζας που διακρίθηκαν και εκτιμήθηκε εμπειρικά η συμπεριφορά του πετρώματος κατά τη διάνοιξη. Τα παραπάνω αντικείμενα μελέτης εκπονήθηκαν, εφαρμόζοντας σε πρακτικό επίπεδο ένα φάσμα γνώσεων που αποκτήθηκαν στα πλαίσια του μαθήματος της Προχωρημένης Μηχανικής Πετρωμάτων και των συναφών αντικειμένων του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα πεπερασμένων στοιχείων Phase2 της Rocscience, με σκοπό την παραμετρική ανάλυση της συμπεριφοράς της βραχόμαζας σε σχέση με την παρουσία ασυνεχειών, καθότι το λογισμικό δίνει αυτή τη δυνατότητα. el
heal.abstract The study of shallow tunnels in crystalline, anisotropic rocks is always an interesting subject of study, since their individual characteristics have been faced in many cases during design (mainly in northern Greece), and in a number of these cases, problems have arisen during construction. The main reason for that is the occurrence of unforeseeable weathered and weak zones and discontinuities, and the occurrence of rock failures at the tunnel roof and walls. The subject of this thesis is mainly practical. It regards the collection, processing and interpretation of geological and geotechnical data within the frame of such a case study and the approach of the rockmass behaviour during boring. Owner of the project is the Greek Railway Organisation (OSE S.A.), and the tunnel -170m in length- is part of the 32.5km long railway upgrade, which is under design, between the towns of Paranesti and Stavroupoli, in Northern Greece. The particular characteristics of this case study are the following: i. Single rail tunnel of horseshoe geometry, of about 9m in width. ii. Low overburden (<40m). iii. Slope morphology. iv. Existing, nearby, currently in use, rail tunnel. v. Anisotropic, jointed gneissic rockmass. vi. Relatively constant structure of the rockmass. The available data of this study were obtained by the execution of the approved investigation program for the design of the tunnel. In brief, the program included geological mapping, drilling of four boreholes -95m in total length- and laboratory testing. Rock testing, such as uniaxial compression tests, point load tests and Brazilian tests was mainly available, whilst soil testing was limited, due to the small presence of soil formations in the area. These data were thoroughly processed and design parameters were evaluated for the intact rock, the discontinuities and the rockmass types of the study area. In addition, the empirical estimation of the rockmass behaviour during boring was assessed. These data were studied by applying in practice a range of knowledge acquired in the course of Advanced Rock Mechanics and in related subjects of the Postgraduate Course “Design and Construction of Underground Works”. In the final step, a parametric analysis was carried out, using the finite element software package Phase2 of Rocscience, (in which discontinuities can be processed) in order to assess the rockmass behaviour during excavation, in relation to the presence of discontinuities in the model. en
heal.advisorName Νομικός, Παύλος el
heal.committeeMemberName Σοφιανός, Αλέξανδρος el
heal.committeeMemberName Λουπασάκης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 162 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής