dc.contributor.author | Λαζαρίδης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Lazaridis, Ioannis | en |
dc.date.accessioned | 2016-09-21T09:58:09Z | |
dc.date.available | 2016-09-21T09:58:09Z | |
dc.date.issued | 2016-09-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43622 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13068 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ανάλυση ροής ισχύος | el |
dc.subject | Ασύμμετρα ακτινικά δίκτυα διανομής | el |
dc.subject | Ηλεκτρικά οχήματα | el |
dc.subject | Ασυμμετρίες τάσεων | el |
dc.subject | Στοιχεία δικτύου διανομής | el |
dc.subject | Power flow analysis | en |
dc.subject | Unbalanced radial distribution grids | el |
dc.subject | Electric vehicles | el |
dc.subject | Voltage asymmetry | el |
dc.subject | Distribution grid's component parts | el |
dc.title | Ανάλυση της επίδρασης της ασύμμετρης φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων στα ακτινικά δίκτυα διανομής | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ανάλυση συστημάτων ηλεκτρικής ενέργειας | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/707c57739e834d52063aeb539e96b4e273ff9a06 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-07-13 | |
heal.abstract | Ο σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της επίδρασης της μονοφασικής φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων στα ακτινικά δίκτυα διανομής μέσης τάσης. Απαραίτητο εργαλείο για τη μελέτη αυτή είναι ο αλγόριθμος "Backward and Forward Sweep" ο οποίος αποτελεί μία μέθοδο ανάλυσης ροής ισχύος για τα ασύμμετρα ακτινικά δίκτυα διανομής. Τα κριτήρια με τα οποία εκτιμήθηκε η επίδραση ήταν η ασυμμετρία των φάσεων και οι απώλειες ισχύος στο δίκτυο λόγω της ασύμμετρης φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. | el |
heal.abstract | Electric vehicle nowadays constitute a constantly developing field of technology. Their expected mass penetration into the power grid leads to their analysis as long as this additional load added in order to serve the energy requirements for their da ily trips, affects the operation of the network they belong. The purpose of this thesis is the study of the effect of the electric vehicles’ single-load charging on radial medium voltage distribution grids. Indispensable tool for this study will be the “Backwardand Forward Sweep” algorithm, a method used for executing power flow analysis on unbalanced radial distribution grids. We will estimate the effect using the voltage asymmetry and the power losses of the grid, as a result of electric vehicles’ unbalanced charging. More specifically, in Chapter 1, we refer the characteristics of the electric power system and the distribution system, and the definition of the power flow analysis. In Chapter 2 we describe the radial distribution grids’ structure and the process of their indexing. This indexing is necessary for the execution of the power flow analysis. In Chapter 3 we cite the component parts of the radial distribution grids and the equations that describe them. These equations are necessary for the execution of the power flow analysis. In Chapter 4 we describe the “Backward and Forward Sweep” algorithm, citing examples in order to comprehend it. Chapter 5 is an overview of the existing electric vehicles. More specifically, we refer their various types, the technology of their batteries and the technology of their charging stations. Furthermore, the algorithm that estimates the electric vehicles’ total power demand and the controlled charging algorithm called “Smart Charging” are described in this chapter. In Chapter 6, the most important part of this thesis, we study the effect of the electric vehicles’ unbalanced charging, on a specific radial medium voltage distribution grid. Subsequently, we examine if we can limit this effect using management techniques of the electric vehicles for various penetration scenarios. Finally, a synopsis of this thesis and the final conclusions are discussed in Chapter 7. . | en |
heal.advisorName | Χατζηαργυρίου, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Χατζηαργυρίου, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαθανασίου, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Γεωργιλάκης, Παύλος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 182 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: