HEAL DSpace

Ανάλυση της επίδρασης της ασύμμετρης φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων στα ακτινικά δίκτυα διανομής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λαζαρίδης, Ιωάννης el
dc.contributor.author Lazaridis, Ioannis en
dc.date.accessioned 2016-09-21T09:58:09Z
dc.date.available 2016-09-21T09:58:09Z
dc.date.issued 2016-09-21
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43622
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13068
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ανάλυση ροής ισχύος el
dc.subject Ασύμμετρα ακτινικά δίκτυα διανομής el
dc.subject Ηλεκτρικά οχήματα el
dc.subject Ασυμμετρίες τάσεων el
dc.subject Στοιχεία δικτύου διανομής el
dc.subject Power flow analysis en
dc.subject Unbalanced radial distribution grids el
dc.subject Electric vehicles el
dc.subject Voltage asymmetry el
dc.subject Distribution grid's component parts el
dc.title Ανάλυση της επίδρασης της ασύμμετρης φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων στα ακτινικά δίκτυα διανομής el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ανάλυση συστημάτων ηλεκτρικής ενέργειας el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/707c57739e834d52063aeb539e96b4e273ff9a06
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-07-13
heal.abstract Ο σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της επίδρασης της μονοφασικής φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων στα ακτινικά δίκτυα διανομής μέσης τάσης. Απαραίτητο εργαλείο για τη μελέτη αυτή είναι ο αλγόριθμος "Backward and Forward Sweep" ο οποίος αποτελεί μία μέθοδο ανάλυσης ροής ισχύος για τα ασύμμετρα ακτινικά δίκτυα διανομής. Τα κριτήρια με τα οποία εκτιμήθηκε η επίδραση ήταν η ασυμμετρία των φάσεων και οι απώλειες ισχύος στο δίκτυο λόγω της ασύμμετρης φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. el
heal.abstract Electric vehicle nowadays constitute a constantly developing field of technology. Their expected mass penetration into the power grid leads to their analysis as long as this additional load added in order to serve the energy requirements for their da ily trips, affects the operation of the network they belong. The purpose of this thesis is the study of the effect of the electric vehicles’ single-load charging on radial medium voltage distribution grids. Indispensable tool for this study will be the “Backwardand Forward Sweep” algorithm, a method used for executing power flow analysis on unbalanced radial distribution grids. We will estimate the effect using the voltage asymmetry and the power losses of the grid, as a result of electric vehicles’ unbalanced charging. More specifically, in Chapter 1, we refer the characteristics of the electric power system and the distribution system, and the definition of the power flow analysis. In Chapter 2 we describe the radial distribution grids’ structure and the process of their indexing. This indexing is necessary for the execution of the power flow analysis. In Chapter 3 we cite the component parts of the radial distribution grids and the equations that describe them. These equations are necessary for the execution of the power flow analysis. In Chapter 4 we describe the “Backward and Forward Sweep” algorithm, citing examples in order to comprehend it. Chapter 5 is an overview of the existing electric vehicles. More specifically, we refer their various types, the technology of their batteries and the technology of their charging stations. Furthermore, the algorithm that estimates the electric vehicles’ total power demand and the controlled charging algorithm called “Smart Charging” are described in this chapter. In Chapter 6, the most important part of this thesis, we study the effect of the electric vehicles’ unbalanced charging, on a specific radial medium voltage distribution grid. Subsequently, we examine if we can limit this effect using management techniques of the electric vehicles for various penetration scenarios. Finally, a synopsis of this thesis and the final conclusions are discussed in Chapter 7. . en
heal.advisorName Χατζηαργυρίου, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Χατζηαργυρίου, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Γεωργιλάκης, Παύλος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 182 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα