dc.contributor.author | Κιούλος, Άγγελος | el |
dc.contributor.author | Kioulos, Angelos | en |
dc.date.accessioned | 2016-09-29T07:53:35Z | |
dc.date.available | 2016-09-29T07:53:35Z | |
dc.date.issued | 2016-09-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43674 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6193 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Aby Warburg | en |
dc.subject | Friedrich Nietzsche | en |
dc.subject | Άτλας-Μνημοσύνη | el |
dc.subject | Mnemosyne Atlas | en |
dc.subject | Άμπυ Βάρμπουργκ | el |
dc.subject | Φρίντριχ Νίτσε | el |
dc.subject | Μεταγλώσσα | el |
dc.subject | Translatability | en |
dc.subject | Συλλογή | el |
dc.subject | Συναρμογή | el |
dc.subject | Collection | en |
dc.subject | Assemblage | en |
dc.subject | Bilderatlas Mnemosyne | de |
dc.title | Διαπραγματεύσεις του φυσικού: ανακατασκευάζοντας τον 'Ατλαντα-Μνημοσύνη' του Aby Warburg | el |
dc.title | Negotiating Natures: Reconstructing Aby Warburg’s Mnemosyne Atlas | en |
dc.contributor.department | ΔΠΜΣ Αρχιτεκτονική- Σχεδιασμός του Χώρου, κατεύθυνση Ά: Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Θεωρία της τέχνης | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Φιλοσοφία 19ου αιώνα | el |
heal.classification | Ιστορία της τέχνης | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/6c6c446e46e7ce0fb8fbfa7b002d68cfde80a092 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/ca04d85f54649c53d4d128d9961f9a287d7ed882 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/c6578716bcb105664ce326f77ced7636b6a01fbd | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/edcfa6906b5dfd484b39800dfea11a986aa88913 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-10-20 | |
heal.abstract | Στο πλαίσιο των σύγχρονων εννοιολογικών, σημασιολογικών και αξιολογικών αναθεωρήσεων, μετατάξεων, μετατοπίσεων και μεταλλαγών της φυσιολογίας και της γνωσιολογίας, η παρούσα έρευνα πραγματεύεται μια ανακατασκευή του έργου ζωής του ιστορικού τέχνης Aby Warburg, με τίτλο Άτλας-Μνημοσύνη (1924-1929). Η προσέγγιση εφορμάται από το σύγχρονο λόγο περί διϊστορικών ερμηνειών, ανακατασκευών και επαναδιαχειρίσεων ενός εκάστοτε "φυσικού υποδείγματος”. Πιο συγκεκριμένα, προβληματοποιούνται οι ειδικότερες προοπτικές των εν λόγω ερμηνειών στο πεδίο της ουσιολογίας και οντολογίας. Κεντρικός ερευνητικός στόχος είναι ο έλεγχος των δυνατοτήτων περιγραφής/κατασκευής των συλλογών-παραθέσεων του Aby Warburg α) μέσα από το υπόδειγμα μιας μεταγλώσσας, δηλαδή μιας υπέρτερης μεταπολιτισμικής συγκρότησης, και β) με τους όρους ενός αναστοχαστικού ιδεασμού, δηλαδή μιας προοπτικής επανεφεύρεσης καθοριζόμενης από ένα οριακό και άκρως εσωτερικό, παροντικό και αμιγώς προσωπικό σχεδιαστικό 'διαφέρον’. Αυτή η ερμηνευτική στάση μεταφράζεται σε ερευνητική μέθοδο: ο Άτλας παρέχει τους όρους περιγραφής του. Εν ολίγοις, η διαδικασία μελέτης του αντικειμένου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την επανεφεύρεση ή ανασυγκρότησή του.Μέσω της αντιπαράθεσης των δύο μεθοδολογικών υποδειγμάτων (μεταγλωσσικό vs. αναστοχαστικά εξατομικευμένο), η έρευνα προσβλέπει στη δημιουργία ενός συγκριτικού χάρτη, προτείνοντας εν τέλει την ερμηνευτική δυσλειτουργικότητα του μεταγλωσσικού υποδείγματος στην σχεδιαστική ανακατασκευή του φυσικού αντικειμένου μελέτης. | el |
heal.abstract | In the context of contemporary theorizations on the changing physiology and physiognomy of knowledge-production practices, my research revolves around a methodological reconstruction of art historian Aby Warburg’s lifework, entitled Mnemosyne Atlas (1924-1929). My study originates from contemporary reconsiderations of the so-called “natural paradigm.” More specifically, I problematize the application of such hermeneutical endeavors in relation to analytical/essentialist approaches to knowledge on the one hand, and allegorical/inventive ones on the other. A central question in this endeavor is the possibility or impossibility of accessing and describing an essential “meaning” inherent in Warburg’s assembled panels in terms of a meta-language --in the sense of a meta-cultural formation. This approach is juxtaposed to a self-reflexive act of invention, by which I mean the consideration of the work at hand through the lens of a strictly personal research disposition. This hermeneutical stance becomes a research method: the Atlas offers the terms to describe it. In short, in my study of the Atlas, I had to reinvent the object from scratch; to reassemble it. Through the fundamental juxtaposition of the studied modes of knowledge-production (hermeneutic/semantic vs. individuated/inventive) my research envisions sketching a generalizable comparative paradigmatic map, which a) suggests the impossibility of objectively ‘translating’ the Atlas due to Warburg’s performative engagement with history, and b) turns the work’s inherent dynamic character into a generalizable model for producing knowledge about the past. | en |
heal.advisorName | Παρμενίδης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μωραΐτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Τουρνικιώτης, Παναγιώτης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 85 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: