dc.contributor.author | Φαραγγάς, Αθανάσιος | el |
dc.contributor.author | Farangas, Athanasios | en |
dc.date.accessioned | 2016-10-03T09:06:24Z | |
dc.date.available | 2016-10-03T09:06:24Z | |
dc.date.issued | 2016-10-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43721 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5558 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Άμορφο | el |
dc.subject | Μορφή | el |
dc.subject | Τοπίο | el |
dc.subject | Ψηφιακός Σχεδιασμός | el |
dc.subject | Φύση | el |
dc.subject | Formless | en |
dc.subject | Form | el |
dc.subject | Landscape | el |
dc.subject | Digital Design | el |
dc.subject | Nature | el |
dc.title | Άμορφο Κατά Φύσιν | el |
dc.title | Formless by Nature | en |
dc.contributor.department | Διατμηματικό - Διεπιστημονικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ): "Σχεδιασμός – Χώρος - Πολιτισμός" | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | Οι Μεταπτώσεις της Μορφής και η Τοπιακή Σύλληψη της Αστάθειάς της | el |
heal.secondaryTitle | The Vicissitudes of Form and the Conception of its Instability in the Landscape Paradigm | el |
heal.classification | ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΠΙΟΥ | el |
heal.classification | Ψηφιακός Σχεδιασμός | el |
heal.classification | Σχεδιασμός | el |
heal.classification | Μορφή και Άμορφο | el |
heal.classification | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική του Παράδοξου και του Ακαλαίσθητου | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/6abeda5abe16cdc915cc74ec59cab5f756f9719f | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/01e1ebd4b42f1a45a0e66b2abe7fb0fe2ce5e79f | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-03-04 | |
heal.abstract | Το παρόν εγχείρημα προσπαθεί να αναγνώσει την παρούσα “ψηφιακή” διαφοροποίηση των συνθετικών και αναπαραστατικών διαδικασιών στον χώρο της αρχιτεκτονικής μέσα από το πρίσμα του άμορφου. Το βασικότερο ερώτημα είναι αφενός εάν έχει μορφή το άμορφο και αφετέρου το έαν έχει αξία ως εργαλείο περιγραφής. Για να μετρηθεί η αισθητική μεταβολή προς το μη-ρασιοναλιστικό, η διπλωματική αυτή χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο επιχειρείται η κατανόηση του νοήματος του άμορφου μέσα από τις αλλαγές των εννοιοδοτήσεων της μορφής, εισάγοντας ως κριτήριο μέτρησης και σύγκρισής τους την φιλοσοφική ιδέα της φύσεως. Στο δεύτερο μέρος γίνεται μια πιο εξειδικευμένη ανάγνωση του άμορφου στα στάδια αλλαγής του φυσικού παραδείγματος κατά τις περιόδους: της Αναγέννησης και του Baroque, του Ρομαντισμού, της πληροφορικής επανάστασης. Μελετώντας το άμορφο στις εκάστοτε τοπιοτεχνικές παραγωγές ως ένα στοιχείο που προσωποποιεί το άγνωστο, το υπερβατικό και το περίπλοκο της φύσης, δίδεται έμφαση στο πώς το μη-περιγράψιμο αποκτά χωρική και εικονική ενσάρκωση. Συνειδητοποιώντας ότι το άμορφο δεν δύναται να εξαντληθεί σε μια μοναδική και απόλυτη σημασιοδότηση, στόχος αυτής της έρευνας είναι να αναδείξει το πώς η έννοια αυτή προσφέρει μια επαναπροσέγγιση στα ζητήματα της μορφής, του χώρου και της θέσης της αρχιτεκτονικής έναντι της ιδέας της φύσης. Ακόμη, η μετατόπιση των αρχιτεκτονικών περιγραφικών δυνατοτήτων του σήμερα εξαιτίας της συγχώνευσης υπολογιστή-σχεδιαστηρίου δεν παράγει ουτοπική αρχιτεκτονική, όσο απευθύνεται σε έναν «οραματισμό», ο οποίος μπορεί να προσφέρει στην δημιουργία και τον ίδιο τον δημιουργό, έναν χειρισμό μακριά από τις απολυτότητες της πραγματικότητας. Επομένως, το άμορφο σχετίζεται, εξαρτάται και συμμετέχει στην ιστορία και την εξέλιξη του μορφικού καθορισμού, αποτελώντας το άγχος για την μετάπτωση των ιδεών, των ηθών και του ελέγχου. | el |
heal.abstract | This project seeks an understanding for the current "digital" modulations in the synthetic and representational processes of architecture through the prism of the formless. The main question is if the formless has form and whether it has a value as a descriptional tool. In order to gauge this aesthetic shift towards the non-rationalistic, this thesis is divided into two parts. The first searches the meaning of formless through the changes of the definition of form, by having the philosophical concept of nature a criterion for their measurement and comparison. In the second part a more specific reading of the formless is carried out in the different stages of the paradigm of nature, during the periods of: the Renaissance and the Baroque, the Romanticism, and the digital revolution. Researching the formless in each epochs’ landscape productions as an element that personifies the unknown, the transcendental and the complexity of nature, emphasis is given on how the non-describable acquires spatial and virtual incarnation. Realizing that the formless can not be exhausted in one, unique and absolute signification, the objective of this research is to highlight how this concept offers a rapprochement on the questions of form, space and the posture of architecture towards the idea of nature. Additionally, the displacement of today’s architectural descriptive capabilities due to the fusion between computer and drawing-board does not produce unrealistic architecture. On the contrary it is extended to a "visualization", which provides not only to creation but to the creator itself, a manipulation far from the absolutes of reality. Therefore, the formless relates, depends and participates in the history and evolution of formal defining by constituting the anxiety for the transition of ideas, morals and control. | en |
heal.advisorName | Μωραΐτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.advisorName | Moraitis, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Γιώργος, Παρμενίδης | el |
heal.committeeMemberName | Ηλίας, Κωνσταντόπουλος | el |
heal.committeeMemberName | Parmenides, Yiorgos | en |
heal.committeeMemberName | Konstantopoulos, Elias | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 390 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: