HEAL DSpace

Ανάλυση προσέγγισης σχεδιασμού συστήματος ανάρτησης πρωτότυπου αγωνιστικού οχήματος

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τσιαπάρας, Άγγελος el
dc.contributor.author Tsiaparas, Angelos en
dc.date.accessioned 2016-10-12T10:59:27Z
dc.date.available 2016-10-12T10:59:27Z
dc.date.issued 2016-10-12
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43797
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13104
dc.rights Default License
dc.subject Ανάρτηση el
dc.subject Σχεδιασμός el
dc.subject Αγωνιστικά οχήματα el
dc.subject Οχήματα el
dc.subject Δυναμική el
dc.subject Tire’s force generating mechanisms en
dc.subject Racecars en
dc.subject Racecar design en
dc.title Ανάλυση προσέγγισης σχεδιασμού συστήματος ανάρτησης πρωτότυπου αγωνιστικού οχήματος el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Σχεδιασμός οχημάτων el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-10-07
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία, αποσκοπεί στο να αποτελέσει έναν τεχνικό οδηγό για μηχανικούς, αναλύοντας τα στάδια μελέτης της σχεδίασης ενός συστήματος ανάρτησης διπλών ψαλιδιών, για πρωτότυπο αγωνιστικό όχημα. Η προσπάθεια εστιάστηκε, στο να καλυφθούν όσο το δυνατόν εκτενέστερα όλα τα στάδια της απαιτούμενης προσέγγισης, μέσα στα περιορισμένα βέβαια πλαίσια έκτασης μίας διπλωματικής εργασίας. Εν γένει, αποφεύχθηκε η άκρατη μαθηματικοποίηση των εννοιών και των χαρακτηριστικών μεγεθών, καθώς η σχετική θεωρία διδάσκεται σε όλες τις πολυτεχνικές σχολές μηχανολογίας της χώρας. Αντ’αυτού, επιχειρήθηκε η περιγραφή της φιλοσοφίας προσέγγισης, που τα πρωτότυπα αγωνιστικά οχήματα απαιτούν. Σε πολλά σημεία, χρησιμοποιούνται ως παράδειγμα εφαρμογής, οι επιλογές που έγιναν στο πιο πρόσφατο μονοθέσιο της ομάδας FSAE του ΕΜΠ, το Ρ16. Η αρχή γίνεται με γενικότερες έννοιες μεθοδολογίας συνολικού σχεδιασμού και εξέλιξης πρωτότυπων αγωνιστικών οχημάτων, καθώς είναι απαραίτητη η επαρκής αντίληψη του τρόπου με τον οποίο κάθε υποσύστημα του οχήματος επηρεάζει τα υπόλοιπα, αλλά και τη συνολική απόδοση του οχήματος. Εν συνεχεία, αναλύονται τα χαρακτηριστικά παραγωγής δυνάμεων από τα ελαστικά και περιγράφονται οι απαραίτητες έννοιες δυναμικής οχημάτων. Ακολουθούν οι ορισμοί κινηματικών μεγεθών, τα κριτήρια επιλογής τους και οι σχετικές έννοιες εφαρμόζονται στην πράξη. Το ίδιο συμβαίνει και με τις δυσκαμψίες και τον συνεπαγόμενο έλεγχο ποσού μετακίνησης των αναρτώμενων και μη μαζών. Σε εκείνο το σημείο, αναλύονται και τα χαρακτηριστικά απόσβεσης και πώς αυτά αξιοποιούνται σύμφωνα με τους στόχους απόδοσης ενός αγωνιστικού οχήματος. Έπειτα, καλύπτεται το ζήτημα σεναρίων ανάπτυξης επιταχύνσεων και φορτίων σε ένα αγωνιστικό όχημα και του υπολογισμού των συνεπαγόμενων φορτίων στα μέλη του συστήματος ανάρτησής του. Ιδιαίτερη μνεία, γίνεται και στην επιρροή των φορτίσεων και των σχετικών παραμορφώσεων στα κινηματικά μεγέθη. Στο τελευταίο κεφάλαιο, περιγράφεται το πώς και με ποια κριτήρια, όλες οι επιλογές που έγιναν για την μορφή τους συστήματος ανάρτησης, υλοποιούνται σχεδιαστικά στις πραγματικές τελικές διατάξεις, με τον κατάλληλο μηχανολογικό σχεδιασμό. Εν τέλει, ως παράρτημα, παρατίθενται ενδεικτικά, μία σειρά από μηχανολογικά σχέδια κάποιων τμημάτων της ανάρτησης του Ρ16, εφαρμόζοντας συνήθεις πρακτικές σχεδίων, όπως χρησιμοποιούνται στη διεθνή βιομηχανία. el
heal.abstract This thesis aims to be used by engineers as a technical guide, which analyses the approach and necessary steps that have to be taken, when designing a double wishbone racecar suspension. There has been put quite some effort into trying to cover all the relevant aspects, while staying in the usual size limits of a master thesis. Generally, the over-mathematization of the relevant concepts was avoided, as the respective fundamental theory is taught in any kind of mechanical engineering course in the country. Instead, the special philosophy that the racecar design dictates, was primarily covered. In many occasions throughout the thesis, the choices made for the latest racecar of NTUA’s FSAE team, the P16, were used as examples. In the beginning, the subject focuses on the general approach methodology for racecar design, as the deep understanding of how each car’s subsystem interact with the rest of the car and how it can affect the holistic performance of the racecar, is of vital importance. Afterwards, the tire’s force generating mechanisms are described and the vehicle dynamics fundamentals are addressed. The kinematic characteristics’ definitions and the criteria to which they are selected, follow and they are applied on a real case scenario, as well. The same kind of analysis, is done for the elastic rates and the respective control of sprung and unsprung masses displacements. At that point, the damping characteristics are defined, too and they are approached especially in the way they are used in racecar applications. Then, the subjects of racecar loading scenarios and suspension member loads calculation, are analysed. Special reference is made to the dependence between the suspension members’ deformation and the kinematic values. In the last chapter, the methodology of how to turn all the suspension design choices into real components, is described, with the use of appropriate mechanical design principles. Finally, as an appendix, a few engineering drawings of P16 suspension parts are provided for reference, applying drafting practices commonly used in the international industry. en
heal.advisorName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Αντωνιάδης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 131 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής