dc.contributor.author | Στρίγγας, Φαίδων Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Stringas, Faidon Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2016-10-21T10:15:40Z | |
dc.date.available | 2016-10-21T10:15:40Z | |
dc.date.issued | 2016-10-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43871 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13189 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | DC ευστάθεια | el |
dc.subject | Ηλεκτροπρόωση | el |
dc.subject | Φορτίο σταθερής ισχύος | el |
dc.subject | Αρνητική εμπέδηση | el |
dc.subject | Τρισδιάστατος χώρος αγωγιμότητας | el |
dc.subject | DC stability | en |
dc.subject | Electric propulsion | en |
dc.subject | Negative impedance | en |
dc.subject | Constant power load | en |
dc.subject | 3D admittance space | en |
dc.title | Διερεύνηση ευστάθειας ηλεκτρικού δικτύου συνεχούς ρεύματος με έμφαση στις ναυπηγικές εφαρμογές | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ευστάθεια και έλεγχος | el |
heal.classification | Ηλεκτρολογία, ενεργειακή τεχνολογία και μηχανική | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/c3a80f66cd67222e67bf056334d86044edb7a7b0 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/eb5ac721eadbe749265337be1c6471fc2c1b8305 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-07-15 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της ευστάθειας προηγμένων συστημάτων ισχύος συνεχούς ρεύματος σε πλοία. Αρχικά, παρουσιάζονται διάφορες προηγμένες τεχνολογίες παραγωγής ισχύος, εξελιγμένες διαμορφώσεις μετασχηματιστών, καθώς και μοντέρνα συστήματα αποθήκευσης της παραγόμενης ισχύος και βελτίωσης της ποιότητας της. Ακόμα γίνεται αναφορά σε ορισμένα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, ενώ στη συνέχεια δίνονται παραδείγματα εφαρμογών συνεχούς ρεύματος. Το επόμενο κεφάλαιο της εργασίας έχει ως θέμα τη μεταφορά και τη διανομή της ηλεκτρικής ισχύος, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στα συστήματα συνεχούς ρεύματος και στα DC μικροδίκτυα. Ακόμα γίνεται μια σύγκριση μεταξύ των συστημάτων συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος. Τα δύο αυτά κεφάλαια αποτελούν το θεωρητικό μέρος της εργασίας, το οποίο έχει στόχο να αναδείξει την αξία των συστημάτων ισχύος συνεχούς ρεύματος. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται ένα DC σύστημα ηλεκτροπρόωσης καθώς και 3 ακόμα ανταγωνιστικά συστήματα. Για το κάθε σύστημα γίνεται μία παρουσίαση των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων του. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται η παρουσίαση και απλοποίηση ενός συστήματος DC ηλεκτροπρόωσης και στη συνέχεια γίνεται μία πρώτη διερεύνηση της ευστάθειας του συστήματος στην πιο απλή του μορφή με ένα γραμμικό φορτίο με χρήση του προγράμματος Matlab 2013b. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται μία μαθηματική ανάλυση του συστήματος, με το φορτίο αυτή τη φορά να είναι μη γραμμικό, ενώ στη συνέχεια με χρήση του προγράμματος Simulink γίνεται μια προσομοίωση του συστήματος του τετάρτου κεφαλαίου Στο έκτο κεφάλαιο εισάγουμε την έννοια του χώρου αγωγιμότητας και κάνουμε μία συγκριτική παρουσίαση των διαφόρων κριτηρίων DC ευστάθειας που έχουν προταθεί μέχρι τώρα. Κατόπιν στο έβδομο κεφάλαιο, με χρήση των κριτηρίων αυτών, καθώς και της εξειδικευμένης εργαλειοθήκης DC Stability Toolbox 3.0 διερευνούμε την ευστάθεια ενός DC συστήματος το οποίο αν και αρκετά πιο σύνθετο, μας επιτρέπει πέρα από την εξαγωγή προδιαγραφών για τη σχεδίαση του συστήματος, να επαληθεύσουμε σε μεγάλο βαθμό την ορθότητα των απλών κυκλωμάτων που παρουσιάστηκαν στα κεφάλαια 4 και 5Δ. Τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα και οι μελλοντικές προοπτικές έρευνας. | el |
heal.abstract | Purpose of this thesis is to study the stability of advanced DC power systems aboard naval vessels. Initially, several advanced production technologies and advanced transformer configurations are presented, as well as modern storage systems and power quality improvement systems. In addition several energy saving systems are referenced, and then examples of DC applications are provided. The next chapter of the study deals with the transmission and distribution of electrical power, with special attention given to direct current systems and DC microgrids. A comparison between the DC and AC systems is attempted. These two chapters aim to highlight the value of DC power systems. The third chapter presents a DC electric propulsion system and 3 other competing systems. For each system a presentation of the advantages and drawbacks is provided. The fourth chapter is the presentation and simplification of a DC electric propulsion system which leads to an initial investigation of the stability of the system in its simplest form with a linear load, using Matlab 2013b program. The fifth chapter is a mathematical analysis of the system, with the load this time being non linear, and then through the use of the Simulink program, the fourth chapter system is simulated. In the sixth chapter we introduce the concept of admittance space and make a comparative presentation of the various DC stability criteria that have been proposed so far. Then in the seventh chapter, using those criteria, and the specialized DC Stability Toolbox 3.0 we investigate the stability of a DC system, that although it is much more complex than the previous systems, allows us in addition to the export of specifications for the system design, to verify in largely the correctness of the simple systems presented in chapters 4 and 5. Finally the conclusions and future research prospects are presented. | en |
heal.advisorName | Μαράτος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Βουρνάς, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Σημάτων, Ελέγχου και Ρομποτικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 212 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: