dc.contributor.author |
Ντούρος, Σωτήριος
|
el |
dc.contributor.author |
Ntouros, Sotirios
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-10-21T11:56:49Z |
|
dc.date.available |
2016-10-21T11:56:49Z |
|
dc.date.issued |
2016-10-21 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43883 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13566 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ηλεκτροκίνηση |
el |
dc.subject |
Ηλεκτράμαξα |
el |
dc.subject |
Τρένα |
el |
dc.subject |
Ηλεκτρικά σιδηροδρομικά δίκτυα |
el |
dc.subject |
Ηλεκτρική ενέργεια |
el |
dc.subject |
Electrification |
en |
dc.subject |
Trains |
en |
dc.subject |
Electrical power |
en |
dc.subject |
Electrical railways systems |
en |
dc.subject |
Electric locomotive |
en |
dc.title |
Ηλεκτροκίνητα τρένα |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ηλεκτροκίνηση |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-12-17 |
|
heal.abstract |
To τραίνο και τα σιδηροδρομικά συστήματα εμφανίστηκαν στις αρχές του 18ου αιώνα με την χρησιμοποίηση της ατμομηχανής ως κύριας μηχανής έλξης. Από τότε η εξέλιξη ήταν ραγδαία με κυριότερη όλων την ηλεκτροκίνηση των σιδηροδρομικών δικτύων και την χρησιμοποίηση των ηλεκτραμαξών.
Οι ηλεκτρομηχανές ή ηλεκτράμαξες μετατρέπουν την ηλεκτρική ενέργεια σε κινητική ενέργεια καθώς τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο. Πάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές υπάρχει ένα ηλεκτρικό δίκτυο συνεχούς ρεύματος 3 kV ή μονοφασικού εναλλασσόμενου 25 kV. Η υψηλή τάση χρησιμοποιείται για την ελαχιστοποίηση των ενεργειακών απωλειών στο ηλεκτρικό δίκτυο. Η ηλεκτρική μηχανή έχει ένα σύστημα λήψης του ηλεκτρικού ρεύματος, παρόμοιο με αυτό των τρόλεϊ, και ένα μετασχηματιστή για τον υποβιβασμό της υψηλής τάσης του δικτύου τροφοδοσίας σε τάση λειτουργίας των ηλεκτροκινητήρων. Η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στους συρμούς μπορεί να γίνει είτε μέσω εναέριου συστήματος τροφοδοσίας ηλεκτρικής ενέργειας είτε μέσω της τρίτης ράγας η οποία είναι τοποθετημένη παράλληλα στις σιδηροτροχιές που κινείται το τραίνο, διαμέσου των υποσταθμών του δικτύου. Τα ηλεκτρικά ισχύος των ηλεκτραμαξών παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην πρόωση και την πέδηση των συρμών. Η κατανάλωση ενέργειας, που είναι αρκετά μικρότερη σε σχέση με τις ντιζελάμαξες και οι πολύ χαμηλές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έχει κάνει την ηλεκτροκίνηση αρκετά δημοφιλή την τελευταία δεκαετία. Η εξέλιξη των συστημάτων ηλεκτροκίνησης είναι τα σιδηροδρομικά συστήματα μαγνητικής αιώρησης (Maglev) που εφαρμόζονται σε κάποιες χώρες και έχουν οδηγήσει στην δημιουργία τραίνων πολύ υψηλών ταχυτήτων. (400-500 km/hr). |
el |
heal.abstract |
Railway systems and trains were introduced on the beginning of the 18th century with the use of the steam engine as the main locomotive. Since then, the development of the railway systems were rapidly and the main development were the electrification of the systems and the use of the electric locomotive. The electric locomotives transform the electricity into kinetic energy from the
energy that have been supplied from the national grid. Over the railway lines, there is a catenary with DC 3 kV network or AC 25 kV network. The electric locomotive use the pantograph in order to receive electricity from the system. This system is similar with the system that trolleybuses uses. Therefore there is a transformer
which degradate the of high voltage power network to the voltage of the motors.
The supply of the electric energy to the train can be with the use of a catenary
system over the railway lines or with the use of a third rail which is located in
parallel with the railway lines. The energy consumption compare with the diesel
engines is much more lower in the electric locomotives as also the greenhouse gases
emission are extremely low and these effects made the railway electrification quite
popular the last decade.The development of the electrification of the railway systems are the railway systems of magnetic elevation.(Maglev) which are implement in some countries and have made railway systems with high speed trains which are reach the speed of 400-500 km/hr. |
en |
heal.advisorName |
Ιωαννίδου, Μαρία |
el |
heal.committeeMemberName |
Θεοδώρου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσαραμπάρης, Παναγιώτης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
113 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|