dc.contributor.author |
Μυλωνά, Ελένη
|
el |
dc.contributor.author |
Mylona, Eleni
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-10-25T11:33:47Z |
|
dc.date.available |
2016-10-25T11:33:47Z |
|
dc.date.issued |
2016-10-25 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43907 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1724 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μουσεία |
el |
dc.subject |
Museums |
en |
dc.subject |
Αεροπορία |
el |
dc.subject |
Αεροσταθμοί |
el |
dc.subject |
Αεροδρόμια |
el |
dc.subject |
Παρίσι |
el |
dc.subject |
Αποκατάσταση |
el |
dc.subject |
Επανάχρηση |
el |
dc.subject |
Μεσοπόλεμος |
el |
dc.subject |
Aviation |
en |
dc.subject |
Airports |
en |
dc.subject |
Terminals |
en |
dc.subject |
Paris |
en |
dc.subject |
Le Bourget |
en |
dc.subject |
Restoration |
en |
dc.subject |
Rehabilitation |
en |
dc.subject |
Reuse |
en |
dc.subject |
Art Deco |
en |
dc.title |
Ένα νέο μουσείο σε έναν παλιό αεροσταθμό: η περίπτωση του αεροσταθμού του Le Bourget |
el |
dc.title |
A new museum in an old terminal: the case of Le Bourget terminal |
en |
dc.title |
Un nouveau musée dans une ancienne aérogare: le cas de l'aérogare du Bourget |
fr |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.generalDescription |
Η εργασία γράφτηκε και παρουσιάστηκε στο Παρίσι στα πλαίσια φοίτησης με το πρόγραμμα Erasmus, γι' αυτό είναι γραμμένη στα Γαλλικά, ενώ υπάρχει και μία εκτενής περίληψη στα Ελληνικά. |
el |
heal.generalDescription |
Le mémoire est en français, car il a été écrit et présenté à Paris dans le cadre du programme Erasmus, mais il y a aussi un résumé en grec. |
fr |
heal.generalDescription |
This thesis is in French, because it was written and presented in Paris, during Erasmus studies, but there is also a long summary in Greek |
en |
heal.classification |
Museum architecture (URL: http://skos.um.es/unescothes/C02622) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.language |
fr |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-09-28 |
|
heal.abstract |
Η διάλεξη πραγματεύεται τη σύγχρονη αποκατάσταση του αεροσταθμού του Le Bourget στο Παρίσι, που χρονολογείται από το 1937, μετατράπηκε το 1985 σε Μουσείο της Αεροπορίας και του Διαστήματος και σήμερα βρίσκεται εν μέσω εργασιών αποκατάστασης. Προσπαθώντας να απαντήσει στο ερώτημα "Ποια είναι τα κριτήρια, δηλαδή οι δυνατότητες και οι περιορισμοί, που υπαγορεύουν το έργο αποκατάστασης ενός κτηρίου των αρχών του 20ου αιώνα, το οποίο έχει υποστεί πολλές μετατροπές και έχει αλλάξει χρήση", ακολουθεί την πορεία του κτηρίου από το 1937 έως σήμερα και προς το μέλλον, μέσα από την ανάλυση σχεδίων και φωτογραφιών. Συγκρίνονται 3 βασικά στάδια εξέλιξης του κτηρίου (κατάσταση 1937, 2011 και μελλοντική κατάσταση του 2020) σε μία προσπάθεια να αναδειχθούν οι αρχιτεκτονικές και χωρικές ποιότητες του αεροσταθμού, οι οποίες χάθηκαν κατά το πέρασμα του χρόνου και σήμερα, μαζί με άλλα κριτήρια, αποτελούν τον κινητήριο μοχλό του έργου των αρχιτεκτόνων που επιβλέπουν τις εργασίες . Σημαντικό στοιχείο αυτής της ανάλυσης αποτελεί ο επανασχεδιασμός των σχεδίων του κτηρίου με έναν χρωματικό κώδικα, όπου τα αμετάβλητα στοιχεία διακρίνονται με μαύρο, τα στοιχεία που έχουν αφαιρεθεί με κίτρινο και οι νέες προσθήκες με κόκκινο χρώμα. Η έρευνα συμπληρώνεται επίσης με πληροφορίες που δόθηκαν από τους αρχιτέκτονες και τον υπεύθυνο για τις συλλογές του μουσείου, κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων. Καθώς η εργασία γράφτηκε και παρουσιάστηκε στο Παρίσι, είναι γραμμένη στα Γαλλικά, ενώ υπάρχει και μία εκτενής περίληψη στα Ελληνικά. |
el |
heal.abstract |
This thesis is about the contemporary restoration of Le Bourget terminal in Paris, which was inaugurated in 1937, was converted into the Air and Space Museum in 1985 and today is under restoration work. The principal question is "Which are the criteria, possibilities and restrictions, that guide the restoration project of a 20th century building, which was modified and its use has changed?". To answer this question, the research traces the evolution of the terminal, since 1937 until now and to the future, through the analysis of plans and photographs. Three steps of this evolution are compared (1937, 2011 and the future form in 2020) trying to demonstrate the architectural and spatial qualities of the old terminal, which disappeared through the years and today are the motives of the restoration project, along with other criteria. A very important characteristic of this research is the redesigning of the plans with a color code: the elements that remained unchanged are in black, the demolished ones in yellow and the new ones in red. The research includes also information which were given by the architects and the curator during interviews. It is in French, because it was written and presented in Paris, but there is also a long summary in Greek. |
en |
heal.abstract |
Le mémoire concerne la restauration contemporaine de l'aérogare du Bourget à Paris, qui a été inaugurée en 1937, transformée en Musée de l'Air et de l'Espace en 1985 et aujourd'hui elle se trouve au milieu des plusieurs opérations de requalification. Le thème porte sur la question "Quelles sont les critères - les possibilités et les contraintes - qui dictent le projet de restauration d'un bâtiment du XXème siècle qui a subi plusieurs transformations et a changé d'usage?". Pour répondre, on retrace l'évolution de l'aérogare, dès 1937 jusqu'aujourd'hui et jusqu' à l'état projeté à travers l'analyse des plans et des photos. On compare les trois étapes majeures de l'évolution de l'édifice (en 1937, en 2011 et l'état projeté en 2020) afin de montrer les qualités architecturales et spatiales de l'aérogare qui ont été perdues au fur et à mesure des transformations: Aujourd'hui, ces mêmes qualités avec d'autres critères, sont les moteurs des projets de restauration. Un élément important de cette analyse, sont les dessins, dessinés avec un code couleur par l'auteur: en noir les éléments invariables, en jaune les démolitions et en rouge les ajouts. La recherche inclut des renseignements donnés par les architectes et le conservateur du musée, pendant des interviews. Le mémoire est en français, car il a été écrit et présenté à Paris, mais il y a aussi un résumé en grec. |
fr |
heal.tableOfContents |
ΕΙΣΑΓΩΓΗ,
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΟΙ ΠΟΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΤΑΘΜΟΥ ΤΟ 1937
1.1 Από τη γέννηση των αεροσταθμών στα σύγχρονα αεροδρόμια
1.2 Ένας αεροσταθμός για το Le Bourget
1.3 Ανάλυση του αρχικού αεροσταθμού
1.4 Οι αεροσταθμοί της δεκαετίας του'30
1.5 Οι αρχιτεκτονικές ποιότητες του Le Bourget
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Η ΕΞΕΛΙΞΗ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΕΡΟΣΤΑΘΜΟ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ_ Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1945-2011
2.1 Ένας αεροσταθμός σε διαρκή εξέλιξη
2.2 Η μεταμόρφωση του αεροδρομίου και του αεροσταθμού του
2.3 Οι μετατροπές μέσα από τα σχέδια
2.4 Χαμένες ποιότητες και φθορά _Η ανάγκη μιας νέας παρέμβασης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΠΟΙΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ?_ Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2011-2020
3.1 Η έναρξη των εργασιών
3.2 Προθέσεις και περιορισμοί
3.3 Η μελλοντική κατάσταση μέσα από τα σχέδια
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ,
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΠΗΓΕΣ,
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ |
el |
heal.tableOfContents |
INTRODUCTION,
PARTIE 1: QUELLES QUALITES ARCHITECTURALES POUR L’AEROGARE DE 1937
1.1 De la naissance des aérogares aux aéroports contemporains
1.2 Vers une aérogare pour Le Bourget
1.3 Analyse de l' aérogare
1.4 Les aérogares des années '30
1.5 Les qualités architecturales de l' aérogare du Bourget
PARTIE 2: DE L’AEROGARE AU MUSEE, EVOLUTIONS_ LA PERIODE 1945-2011
2.1 Une aérogare en évolution permanente
2.2 La transformation de l' aéroport et son aérogare
2.3 Les transformations à travers les plans
2.4 Qualités cachées et dégradation _L 'intérêt d'une nouvelle intervention
PARTIE 3: QUELS PARTIS PRIS POUR LE NOUVEAU MUSEE ?_ LA PERIODE 2011-2020
3.1 Le début des travaux
3.2 Les enjeux_ intentions et contraintes
3.3 L' état projeté à travers les plans
CONCLUSION,
BIBLIOGRAPHIE - SOURCES,
ANNEXES: INTERVIEWS |
fr |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|