dc.contributor.author | Παπαρόδου, Μαργαρίτα - Αικατερίνη | el |
dc.contributor.author | Paparodou, Margarita - Aikaterini | en |
dc.date.accessioned | 2016-10-26T09:54:01Z | |
dc.date.available | 2016-10-26T09:54:01Z | |
dc.date.issued | 2016-10-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43918 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1621 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σκαρίφημα | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική σύνθεση | el |
dc.subject | «Δια χειρός» δημιουργία | el |
dc.subject | Σχέδιο | el |
dc.subject | Σκίτσο | el |
dc.subject | Architectural design | en |
dc.subject | Handmade creation | en |
dc.subject | Sketch | en |
dc.subject | Design | en |
dc.title | Σκίτσο: η αξία της «δια χειρός» δημιουργίας στην αρχιτεκτονική σύνθεση | el |
dc.title | Sketch: the importance of «handmade» creation in architectural design | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architectural drawing (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85006589) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-09-26 | |
heal.abstract | Η ελεύθερη, αυθόρμητη, «δια χειρός» σχεδίαση, το σκίτσο, αποτελεί διαχρονικά, έναν τρόπο έκφρασης, διανόησης και επικοινωνίας, έμφυτο και οικείο στον άνθρωπο. Από την προϊστορία έως σήμερα, από την τέχνη έως την επιστήμη, από ένα μικρό παιδί έως έναν καλλιτέχνη, το ελεύθερο συντομογραφικό σχέδιο, υπό μορφή χειροποίητου σκίτσου, αποτελεί τόσο μία οικεία πραγματικότητα, όσο και ένα αναπόσπαστο κομμάτι κάθε δημιουργικής διαδικασίας. Όμως, σε μία εποχή, που ο άνθρωπος έχει την τάση να απομακρύνεται από εγγενείς και έμφυτες ιδιότητές του, συνειδητά ή ασυνείδητα, προς την υιοθέτηση ενός «ψηφιακού τρόπου ζωής», νομίζω πως με τον ίδιο τρόπο ο αρχιτέκτονας τείνει να απομακρύνεται από το σκίτσο και την «δια χειρός» δημιουργία. Μέσα σε αυτό το ευρύτερο πλαίσιο, κρίνω την ανάγκη της ανάδειξης της σημασίας του σκίτσου στην αρχιτεκτονική δημιουργία, ως μέσου που ενώνει σώμα και μυαλό σε μία ενιαία ολότητα. Το «αρχιτεκτονικό» σκίτσο, απαντάται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους στην αρχιτεκτονική σύνθεση, προσαρμοσμένο κάθε φορά στο σκοπό που καλείται να επιτελέσει, ανάλογα με τις ανάγκες του δημιουργού του. Αποτελεί ένα σημαντικό «εργαλείο» στα χέρια του αρχιτέκτονα-δημιουργού και όπως κάθε εργαλείο έχει προτερήματα, αλλά ενέχει και κινδύνους…. | el |
heal.abstract | The freehand, spontaneous, "manual" design, known as sketch, constitutes, over time, an innate and natural capacity of expression, intellect and communication. From prehistory to the present, from art to science, from a toddler to an artist, free shorthand plan, in the form of handmade sketch, is both, a familiar reality, and an integral part of any creative process. However, I believe that, in our current “networked” culture, man has a tendency to move away from intrinsic and inherent properties, as design, -consciously or unconsciously-, for the sake of a "digital lifestyle". In the same time, I think that, in a similar way, architect tends to move away from freehand desing, the sketch, and the "manual-handmade" creation. As a result, I consider the need to highlight the importance of sketch in architectural creation, that constitutes a process that connect body and mind as a knowing entity. The "architectural" sketch, depending on the needs of its creator, can have different forms of expression in architectural composition, adapted each time to the purpose assigned to it. Sketch, constitutes an important "tool" in the hands of the architect-creator and like any tool has advantages and risks .... | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: