dc.contributor.author |
Τσαγκαράτου, Αγγελική
|
el |
dc.contributor.author |
Tsagkaratou, Angeliki
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-10-31T10:07:31Z |
|
dc.date.available |
2016-10-31T10:07:31Z |
|
dc.date.issued |
2016-10-31 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43939 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13581 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Πείραμα |
el |
dc.subject |
Οπτικοποίηση |
el |
dc.subject |
Εργαστήριο |
el |
dc.subject |
Βίντεο |
el |
dc.subject |
Πολυμέσα |
el |
dc.subject |
Experiment |
en |
dc.subject |
Visualization |
en |
dc.subject |
Laboratory |
en |
dc.subject |
Video |
en |
dc.subject |
Multimedia |
en |
dc.title |
Ο ρόλος των εποπτικών μέσων στη διδασκαλία εργαστηριακών μαθημάτων για την εκπαίδευση του χημικού μηχανικού |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.generalDescription |
Μέσω της παρούσας διπλωματικής εργασίας μελετάται η χρήση εποπτικών μέσων διδασκαλίας και πιο συγκεκριμένα του βίντεο για την οπτικοποίηση πειραμάτων από φοιτητές του 4ου εξαμήνου της σχολής Χημικών Μηχανικών ΕΜΠ, στο πλαίσιο του εργαστηρίου του μαθήματος της Φυσικοχημείας ΙΙΙ (Ηλεκτροχημεία - Χημική Κινητική) ως διδακτικό εργαλείο-βοήθημα με σκοπό να προκληθεί μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το εργαστήριο, αλλά και την καλύτερη και αποτελεσματικότερη κατανόηση και εκτέλεση των πειραμάτων από τους φοιτητές. |
el |
heal.classification |
Παιδαγωγικά |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-10-05 |
|
heal.abstract |
Στην εποχή μας, οι διάφορες θεωρίες για τη μάθηση και οι εφαρμοζόμενες διδακτικές μέθοδοι, καθώς και η έρευνα των αποτελεσμάτων τους στους μαθητές - φοιτητές, έχουν οδηγήσει πολλούς εκπαιδευτικούς να θεωρούν αναπόσπαστο κομμάτι της διδακτικής των θετικών επιστημών τη διερευνητική-ανακαλυπτική μάθηση και τη διαδραστική προσέγγιση. Οι προσεγγίσεις αυτές της διδασκαλίας εμπεριέχουν διδακτικά εργαλεία όπως το πείραμα και τα εποπτικά μέσα ή γενικότερα τις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας. Η οπτικοποίηση πειραμάτων μπορεί να βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό στη διδακτική των θετικών επιστημών και ιδιαίτερα της Φυσικοχημείας πανεπιστημιακού επιπέδου, το οποίο είναι ένα αρκετά δυσνόητο μάθημα που περιέχει υψηλής γνωστικής απαίτησης έννοιες και απαιτεί σύνθετες δεξιότητες χειρισμού οργάνων και συσκευών στο εργαστήριο. Στην εργασία αυτή σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε στατιστική έρευνα (με χρήση πρόγραμματος SPSS) μέσω ερωτηματολογίου για να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα της χρήσης των εποπτικών μέσων και συγκεκριμένα του βίντεο στην εν λόγω εκπαιδευτική διαδικασία. Για να γίνει αυτό, αρχικά οπτικοποιήθηκαν σε μορφή βίντεο από τον επίκουρο καθηγητή Α. Καραντώνη η πειραματική διαδικασία έξι εργαστηριακών ασκήσεων (κυκλική βολταμετρία, τάση διάσπασης, ανοδική αναδιαλυτική βολταμετρία, αναδιαλυτική ποτενσιομετρία, αγωγιμομετρία και αριθμοί μεταφοράς), οι οποίες περιέχονται στον εργαστηριακό οδηγό του μαθήματος της Φυσικοχημείας ΙΙΙ 4ου εξαμήνου της Σχολής Χημικών Μηχανικών ΕΜΠ. Η έρευνα που διεξήχθηκε την ακαδημαική χρονιά 2014-15 έδειξε ότι η πλειοψηφία του δείγματος των φοιτητών συμφωνεί με την άποψη ότι η χρήση του βίντεο στο εργαστήριο του μαθήματος λειτούργησε θετικά ως προς την καλύτερη κατανόησης της θεωρίας, διευκόλυνε στην εκτέλεση της άσκησης, και οι φοιτητές θεωρούν ότι η χρήση του βίντεο κρίνεται απαραίτητο εργαλείο για την πληρέστερη διεξαγωγή εργαστηριακών ασκήσεων. |
el |
heal.advisorName |
Παυλάτου, Ευαγγελία |
el |
heal.committeeMemberName |
Παυλάτου, Ευαγγελία |
el |
heal.committeeMemberName |
Καραντώνης, Αντώνης |
el |
heal.committeeMemberName |
Χατζηαβραμίδης, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
94 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|