HEAL DSpace

Ευέλικτα μοντέλα για τον σχεδιασμό και δυναμική λειτουργία Οργανικών Κύκλων Rankine, μονής και διπλής πίεσης: εφαρμογή σε ένα πλοίο μεταφοράς LNG

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πλαγιανός, Γεώργιος Παναγιώτης el
dc.contributor.author Plagianos, Georgios Panagiotis en
dc.date.accessioned 2016-10-31T10:39:51Z
dc.date.available 2016-10-31T10:39:51Z
dc.date.issued 2016-10-31
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43943
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13805
dc.rights Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ *
dc.subject Οργανικός κύκλος Rankine el
dc.subject Δυναμική μοντελοποίηση el
dc.subject Μοντέλα σχεδιασμού el
dc.subject Πλοίο LNG el
dc.subject Συστήματα ελέγχου el
dc.subject Dynamic modeling en
dc.subject Organic rankine cycle en
dc.subject Design models en
dc.subject LNG carrier en
dc.subject Control systems en
dc.title Ευέλικτα μοντέλα για τον σχεδιασμό και δυναμική λειτουργία Οργανικών Κύκλων Rankine, μονής και διπλής πίεσης: εφαρμογή σε ένα πλοίο μεταφοράς LNG el
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Flexible models for the design and dynamic operation of single and dual pressure Organic Rankine Cycle systems: application to an LNG carrier en
heal.classification Steam-boilers--Dynamics en
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85127648
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-10-12
heal.abstract Στα πλοία μεγάλου μεγέθους, το σύστημα πρόωσης είναι συνήθως ηλεκτρικό, προς ελεύθερη τοποθέτηση των μηχανών εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ), έχοντας πιο ευέλικτη σύνδεση με το σύστημα μετάδοσης κίνησης και μειώνοντας τον θόρυβο παράλληλα. Τα πλοία ταξιδεύουν συνήθως με σταθερή ταχύτητα, κατ’ επέκταση και σταθερό φορτίο και σταθερά ποσά απορρυπτόμενης θερμότητας. Το περιβάλλον αυτό καθιστά την εγκατάσταση Οργανικών Κύκλων Rankine (ORC) μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία για αξιοποίηση της θερμότητας αυτής, με στόχο την αύξηση του βαθμού απόδοσης και την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Ο σχεδιασμός του συστήματος πρέπει να γίνει έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η παραγωγή ισχύος, δίχως να μεταβάλλεται το σημείο λειτουργίας των ΜΕΚ. Επιπλέον πρέπει να έχει εγγυημένη σταθερότητά και ασφάλεια. Τα προσομοιωτικά μοντέλα είναι μία μέθοδος σχεδιασμού συστημάτων και προσομοίωσης της συμπεριφοράς τους. Με την κατασκευή μοντέλων σχεδιασμού μπορεί να βρεθεί το βέλτιστο σημείο σχεδιασμού του συστήματος για ευρείς συνθήκες λειτουργίας, για διάφορα οργανικά μέσα, αλλάζοντας μόνο τις μεταβλητές εισόδου του μοντέλου. Επίσης, τα δυναμικά μοντέλα προσομοίωσης αποτελούν έναν φθηνό, γρήγορο και αξιόπιστο τρόπο να εκτιμηθεί η σταθερότητα και η συμπεριφορά του συστήματος σε δυναμικές συνθήκες λειτουργίας, επιτρέποντας ταυτόχρονα και τον σχεδιασμό κατάλληλου συστήματος ελέγχου. Η παρούσα διπλωματική αφορά την κατασκευή ευέλικτων μοντέλων σχεδιασμού και προσομοίωσης ORC. Τα μοντέλα σχεδιασμού υπολογίζουν το σημείο σχεδίασης του κύκλου που βελτιστοποιεί την παραγωγή ισχύος, για διάφορα οργανικά μέσα. Επιπλέον διαστασιολογούν βασικά εξαρτήματα του κύκλου όπως οι εναλλάκτες θερμότητας. Η διαστασιολόγηση είναι αναγκαία για την δημιουργία των δυναμικών μοντέλων, που προσομοιώνουν την μεταβατική λειτουργία του συστήματος σε αλλαγή των εξωτερικών παραμέτρων. Αυτό επιτρέπει την ανάπτυξη ενός συστήματος ελέγχου που θα κρατάει την λειτουργία σε ασφαλείς συνθήκες. Η εφαρμογή των μοντέλων έγινε σε ένα LNG carrier. Τρεις διαφορετικοί κύκλοι μελετώνται στην παρούσα εργασία. Μία υποκρίσιμη πίεση ατμοποίησης, δύο υποκρίσιμες πιέσεις ατμοποίησης και δύο πιέσεις ατμοποίησης εκ των οποίων η μία είναι υπερκρίσιμη. Η παραγωγή ισχύος είναι 383,61 kW, 625,61 kW και 720,16 kW αντίστοιχα. Η στρατηγική του συστήματος ελέγχου είναι να κρατάει σταθερή την υπόψυξη, την υπερθέρμανση για τους υποκρίσιμους ατμοποιητες και την εντροπία εισόδου στον υπερκρίσιμο στρόβιλο. Προς επίτευξη του μεταβάλει τις στροφές των αντλιών και την παροχή του κρύου ρεύματος στον συμπυκνωτή. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως το σύστημα αυτό είναι επαρκές και πως τα συστήματα ισορροπούν 150 δευτερόλεπτα μετά την σταθεροποίηση των μεταβολών των παραμέτρων εισόδου. el
heal.abstract In large scale naval field, the propulsion system is usually electrical, in order to allow a free placement of the internal combustion engines (ICE), more flexible coupling with the power transmission and noise reduction. What is more, ships usually travel in steady speed, meaning that their load is steady and therefore their waste heat is steady. On that basis organic Rankine cycles (ORCs) are a promising technology to utilize the available waste heat in order to increase the efficiency and reduce fuel consumption. The design of the system must be as to maximize the power production and not to alter the working point of the ICEs. What is more its stability and safety must be guaranteed. Simulation models are a convenient tool to both design and simulate the behavior of a system. After the design models are created, the design point can be determined for various fluids with a simple change of inputs. Also dynamic simulations are a cheap, fast and reliable way to evaluate systems stability and performance in dynamic conditions and allow the definition of the control strategy. In this thesis flexible design point models of ORCs have been created in order to optimize the power output and determine the working fluid with the best performance. In addition to this, the basic parameters of the heat exchangers have been calculated and also performance parameters of other components. These data are used in order to create a dynamic model to simulate the cycles’ dynamic response and develop a control strategy. The application of the models is done in a LNG carrier Three different ORC layout are considered in this study. Single-stage, two -stages both subcritical, and two stages with the high pressure stage to be supercritical. The power output respectively for the best scenario in each layout are: 383,61 kW, 625,61kW and 720,16kW respectively. The control strategy proposed is the control of the superheating and subcooling temperature difference for the subcritical evaporators and condensers and entropy in the supercritical turbine’s inlet. The results show that the systems reach steady state conditions within 150 seconds after the end of the inputs’ variation. en
heal.advisorName Σωτήριος, Καρέλλας el
heal.committeeMemberName Χουντάλας, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Κακαράς, Εμμανουήλ el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Ατμοκινητήρων και Λεβήτων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 156 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα