dc.contributor.author | Μπίκα, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Bika, Maria | en |
dc.date.accessioned | 2016-11-08T10:17:59Z | |
dc.date.available | 2016-11-08T10:17:59Z | |
dc.date.issued | 2016-11-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43993 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1577 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σιωπή | el |
dc.subject | Μνήμη | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Silence | en |
dc.subject | Memory | en |
dc.subject | Architecture | el |
dc.title | Η ποιητική της σιωπής: Aldo Rossi και Peter Zumthor | el |
dc.title | The poetics of silence: Aldo Rossi and Peter Zumthor | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.generalDescription | Αναζητώντας τη χωρική μεταφορά της έννοιας της σιωπής σε δύο μνημεία | el |
heal.classification | Architectural design | el |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-09-26 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διάλεξη θα αναλύσουμε δύο αρχιτεκτονικά έργα, με σκοπό να διευρενήσουμε ποια είναι εκείνα τα αρχιτεκτονικά εργαλεία με τα οποία η σιωπή μεταφράζεται σε ύλη. Χρησιμοποιώντας ως αφετηρία δύο κατασκευές σιωπής θα αναζητήσουμε τον τρόπο με τον οποίο η έννοια της σιωπής μετουσιώνεται στην αρχιτεκτονική δημιουργία και το πως τελικά αυτή διατηρείται ή ανατρέπεται. Το μνημείο αντίστασης του Aldo Rossi στην Ιταλία και το παρεκκλήσι του Peter Zumthor στη Γερμανία είναι τα δύο αντικείμενα μελέτης για τη συγκεκριμένη διάλεξη. Τα κτίρια θα αναλυθούν με βάση τη θεώρηση ότι και τα δύο αποτελούν μνημεία, χρησιμοποιώντας τον όρο όπως το έκανε ο Aldo Rossi στην Αρχιτεκτονική της πόλης το 1982. Εν συνεχεία, τα κτίρια θα αναλυθούν με βάση την έννοια της σιωπής την οποία θα ορίσουμε λαμβάνοντας υπόψη τη μουσική του John Cage, την αρχιτεκτονική του Louis Kahn και την αλληγορία του Πλάτωνα. Η σιωπή κατά συνέπεια θα χρησιμοποιηθεί εδώ όχι μόνο ως αποκοπή του ακουστικού ήχου, αλλά και ως μια συνολική αποκοπή των εξωτερικών ερεθισμάτων που ενεργοποιούν τις αισθήσεις μας. Η ποιητική λοιπόν της σιωπής θα αναζητηθεί στον τρόπο που το φως επενεργεί στα δύο κτίρια, στη διαδικασία της κίνησης μέσα σε αυτά, και φυσικά στη χρήση του ήχου. Τελικός σκοπός είναι να αναλυθεί ο τρόπος με τον οποίο το κάθε μνημείο χρησιμοποιεί τη σιωπή, αλλά και το πως και εάν η βιωματική τους εμπειρία δημιουργεί συνειρμούς και νοητικές μετατοπίσεις και μεταφορές. | el |
heal.abstract | The subject of this thesis is to analyze two architectural projects in order to detect those architectural tools through silence turns into material. Starting from two basic silent constructions we will detect the way the notion of silence is being expressed in architectural creation and how finally it is maintained or reversed. The monument of Resistance in Italy by Aldo Rossi and the Bruder Klaus chapel in Germany by Peter Zumthor are the two main subjects of study for this thesis. The buildings will be analyzed in the assumption of the belief that both of them are monuments, by using the term as Aldo Rossi did in the Architecture of the city in 1982. After that, we will define the term of silence in architecture by using the theoretical concepts from the music of John Cage, the architecture of Louis Kahn and the allegory of Plato. Consequently, silence is not only the absence of acoustical sound, but also the total restriction of external stimuli that activate our senses. The poetics of silence as a result will be detected in the way light acts and the way movement is being developed inside the two buildings, but also in the way and the possibility the architectural experience creates associations and intellectual placements and transmissions. | en |
heal.tableOfContents | 9-11. Εισαγωγή ................................... 12. Μέρος Α 12-17. Λίγα λόγια για το μνημείο… 18. Μέρος Β 18-20. Η σιωπή...................................... 21-25. στη μουσική 26-31. στην αρχιτεκτονική 32-38. στο γραπτό λόγο 39. Μέρος Γ 40. Δύο μνημεία σιωπής ............ 41-48. το μνημείο αντίστασης στο Cuneo 49-55. το παρεκκλήσι στη Γερμανία 56-57. Η χρήση της σιωπής στα δύο μνημεία 58-62. μια πρωτογενής κατασκευή της σιωπής 63-70. διατήρηση της σιωπής στον Zumthor 71-78. διατάραξη της σιωπής στον Rossi 79-86. η ποιητική της σιωπής στα δύο μνημεία 87-88. Συμπέρασμα ............................. 89. Βιβλιογραφία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: