dc.contributor.author |
Φλωρή, Αικατερίνη
|
el |
dc.contributor.author |
Flori, Aikaterini
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-11-09T09:44:18Z |
|
dc.date.available |
2016-11-09T09:44:18Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-09 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44010 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6332 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ναυτικά Ατυχήματα |
el |
dc.subject |
Λιμάνια |
el |
dc.subject |
Αποφάσεις κατά Bayes |
el |
dc.subject |
Bayes |
en |
dc.title |
Εφαρμογή της Θεωρίας Λήψης Αποφάσεων κατά Bayes για τον 'Ελεγχο των Ναυτικών Ατυχημάτων. |
el |
dc.contributor.department |
Ναυτική Τεχνολογία και Θαλάσσια Τεχνολογία κι Επιστήμη |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΟΝΤΕΛΑ |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/574f487f82939479b3ea067f3ef3ab91d83e620b |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-10-21 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την εφαρμογή της θεωρία λήψης αποφάσεων κατά Bayes για τον έλεγχο των ναυτικών ατυχημάτων. Στο πρώτο κεφάλαιο ορίζεται η έννοια του ναυτικού ατυχήματος, περιγράφονται οι αιτίες των ναυτικών ατυχημάτων και η νομοθεσία των θαλασσίων μεταφορών. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύονται τα χαρακτηριστικά και οι λειτουργίες ενός συστήματος VTMIS, η εξέλιξη του και η επέκταση του στο Αιγαίο. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται η περιγραφή της περιοχής μελέτης του κόλπου της Σούδας όπου βρίσκεται και το υπό μελέτη έργο.
Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η εφαρμογή της στατιστικής θεωρίας λήψης αποφάσεων κατά Bayes για τον έλεγχο των ναυτικών ατυχημάτων. Περιγράφεται εκτενώς η μεθοδολογία λήψης αποφάσεων κατά Bayes και τα βασικά στάδια.
Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται εκτενής μαθηματική ανάλυση των γεγονότων των ναυτικών ατυχημάτων. Ορίζονται οι αποφάσεις για την εγκάτασταση ενός συστήματος VTS ελέγχου της ροής των καραβιών με σκοπό την πρόληψη των ναυτικών ατυχημάτων (Απόφαση Α(1)) ή να μην εγκατασταθεί ένα σύστημα VTS (Απόφαση Α(0)), υπό τον κίνδυνο στο διάστημα αυτό να έχουμε Y γεγονότα ναυτικών ατυχημάτων σε ένα συνολικό αριθμό κατάπλων κι απόπλων των πλοίων ενός τύπου (N). Η μαθηματική έκφραση του προβλήματος περιγράφεται από τη διωνυμική κατανομή. Οι συναρτήσεις απώλειας κάθε απόφασης είναι το κόστος της αγοράς ενός συστήματος VTS για την απόφαση Α(1) και το κόστος της αποκατάστασης των ζημιών και των αποζημιώσεων (ευρώ/ατύχημα) ανάλογο με το συνολικό αριθμό γεγονότων ναυτικών ατυχημάτων. Η κατανομή βήτα εκφράζει την κατανομή πιθανότητας. Οι παράμετροι της κατανομής της πιθανότητας προκύπτουν με βάση την προσαρμογή των γεγονότων ναυτικών ατυχημάτων, που χρησιμοποιούνται ως προγενέστερη πληροφορία. Αντίστοιχα εκτιμάται η συνάρτηση επικινδυνότητας για την απόφαση Α(1) και Α(0). Η μαθηματική ανάλυση για τις δύο συναρτήσεις επικινδυνότητας του Bayes καταλήγει με την επιλογή της προτιμητέας απόφασης, δηλαδή της απόφασης με την μικρότερη διακινδύνευση. Για την ποσοτικοποίηση της προγενέστερης πληροφορίας χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα που αφορούν ατυχήματα στο Δυτικό Κρητικό Πελάγος από το 2010-2015 για κάθε τύπο πλοίου που εισέρχεται στο λιμάνι της Σούδας.
Στο έκτο κεφάλαιο υπολογίζονται οι παράμετροι της προγενέστερης κατανομής για ενδεχόμενο γεγονός ναυτικού ατυχήματος στο Λιμάνι της Σούδας. |
el |
heal.advisorName |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζαραφωνίτης, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|