HEAL DSpace

Εφαρμογή της Θεωρίας Λήψης Αποφάσεων κατά Bayes για τον 'Ελεγχο των Ναυτικών Ατυχημάτων.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Φλωρή, Αικατερίνη el
dc.contributor.author Flori, Aikaterini en
dc.date.accessioned 2016-11-09T09:44:18Z
dc.date.available 2016-11-09T09:44:18Z
dc.date.issued 2016-11-09
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44010
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6332
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” el
dc.rights Default License
dc.subject Ναυτικά Ατυχήματα el
dc.subject Λιμάνια el
dc.subject Αποφάσεις κατά Bayes el
dc.subject Bayes en
dc.title Εφαρμογή της Θεωρίας Λήψης Αποφάσεων κατά Bayes για τον 'Ελεγχο των Ναυτικών Ατυχημάτων. el
dc.contributor.department Ναυτική Τεχνολογία και Θαλάσσια Τεχνολογία κι Επιστήμη el
heal.type masterThesis
heal.classification ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΟΝΤΕΛΑ el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/574f487f82939479b3ea067f3ef3ab91d83e620b
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-10-21
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την εφαρμογή της θεωρία λήψης αποφάσεων κατά Bayes για τον έλεγχο των ναυτικών ατυχημάτων. Στο πρώτο κεφάλαιο ορίζεται η έννοια του ναυτικού ατυχήματος, περιγράφονται οι αιτίες των ναυτικών ατυχημάτων και η νομοθεσία των θαλασσίων μεταφορών. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύονται τα χαρακτηριστικά και οι λειτουργίες ενός συστήματος VTMIS, η εξέλιξη του και η επέκταση του στο Αιγαίο. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται η περιγραφή της περιοχής μελέτης του κόλπου της Σούδας όπου βρίσκεται και το υπό μελέτη έργο. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η εφαρμογή της στατιστικής θεωρίας λήψης αποφάσεων κατά Bayes για τον έλεγχο των ναυτικών ατυχημάτων. Περιγράφεται εκτενώς η μεθοδολογία λήψης αποφάσεων κατά Bayes και τα βασικά στάδια. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται εκτενής μαθηματική ανάλυση των γεγονότων των ναυτικών ατυχημάτων. Ορίζονται οι αποφάσεις για την εγκάτασταση ενός συστήματος VTS ελέγχου της ροής των καραβιών με σκοπό την πρόληψη των ναυτικών ατυχημάτων (Απόφαση Α(1)) ή να μην εγκατασταθεί ένα σύστημα VTS (Απόφαση Α(0)), υπό τον κίνδυνο στο διάστημα αυτό να έχουμε Y γεγονότα ναυτικών ατυχημάτων σε ένα συνολικό αριθμό κατάπλων κι απόπλων των πλοίων ενός τύπου (N). Η μαθηματική έκφραση του προβλήματος περιγράφεται από τη διωνυμική κατανομή. Οι συναρτήσεις απώλειας κάθε απόφασης είναι το κόστος της αγοράς ενός συστήματος VTS για την απόφαση Α(1) και το κόστος της αποκατάστασης των ζημιών και των αποζημιώσεων (ευρώ/ατύχημα) ανάλογο με το συνολικό αριθμό γεγονότων ναυτικών ατυχημάτων. Η κατανομή βήτα εκφράζει την κατανομή πιθανότητας. Οι παράμετροι της κατανομής της πιθανότητας προκύπτουν με βάση την προσαρμογή των γεγονότων ναυτικών ατυχημάτων, που χρησιμοποιούνται ως προγενέστερη πληροφορία. Αντίστοιχα εκτιμάται η συνάρτηση επικινδυνότητας για την απόφαση Α(1) και Α(0). Η μαθηματική ανάλυση για τις δύο συναρτήσεις επικινδυνότητας του Bayes καταλήγει με την επιλογή της προτιμητέας απόφασης, δηλαδή της απόφασης με την μικρότερη διακινδύνευση. Για την ποσοτικοποίηση της προγενέστερης πληροφορίας χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα που αφορούν ατυχήματα στο Δυτικό Κρητικό Πελάγος από το 2010-2015 για κάθε τύπο πλοίου που εισέρχεται στο λιμάνι της Σούδας. Στο έκτο κεφάλαιο υπολογίζονται οι παράμετροι της προγενέστερης κατανομής για ενδεχόμενο γεγονός ναυτικού ατυχήματος στο Λιμάνι της Σούδας. el
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής