dc.contributor.author |
Δραϊνάκης, Ανδρέας
|
el |
dc.contributor.author |
Drainakis, Andreas
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-11-09T12:28:03Z |
|
dc.date.available |
2016-11-09T12:28:03Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-09 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44019 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13098 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ρύπανση |
el |
dc.subject |
Περιβάλλον |
el |
dc.subject |
Ομαλότητα οδοστρώματος |
el |
dc.subject |
Διεθνής δείκτης ομαλότητας |
el |
dc.subject |
Αέρια του θερμοκηπίου |
el |
dc.subject |
Ισοδύναμο διοξείδιο του άνθρακα |
el |
dc.subject |
Αυτοκινητόδρομος |
el |
dc.subject |
Συντήρηση οδοστρώματος |
el |
dc.subject |
Μοντέλα πρόβλεψης |
el |
dc.subject |
Pollution |
en |
dc.subject |
Enviroment |
en |
dc.subject |
Pavement roughness |
en |
dc.subject |
International roughness index |
en |
dc.subject |
Greenhouse gases |
en |
dc.subject |
Equivalent carbon dioxide |
en |
dc.subject |
Highway |
en |
dc.subject |
Pavement maintenance |
en |
dc.subject |
Prediction models |
en |
dc.title |
Επίδραση της ομαλότητας ασφαλτικών οδοστρωμάτων στην εκπομπή των αερίων του θερμοκηπίου |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Transportation engineering |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-11-02 |
|
heal.abstract |
Η περιβαλλοντική ρύπανση αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητήματα της παγκόσμιας κοινότητας. Τα αέρια του θερμοκηπίου συμβάλλουν δραστικά στο περιβαλλοντικό ζήτημα, αφού είναι υπεύθυνα για την υπερθέρμανση του πλανήτη. Οι οδικές μεταφορές είναι κύριες πηγές εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου τόσο στην Ελλάδα όσο και σε παγκόσμια κλίμακα. Για το λόγο αυτό, κύριος στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτέλεσε η διερεύνηση της επίδρασης της ομαλότητας της επιφάνειας των ασφαλτικών οδοστρωμάτων στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου των οχημάτων. Στην προκειμένη έρευνα τα αέρια του θερμοκηπίου εκφράσθηκαν ως προς το ισοδύναμο του διοξειδίου του άνθρακα (eqCO2), που αποτελεί διεθνή μονάδα μέτρησης των αέριων ρύπων του θερμοκηπίου, ενώ η ομαλότητα εκφράζεται μέσω του Διεθνούς Δείκτη Ομαλότητας (International Roughness Index: IRI). Η διερεύνηση πραγματοποιήθηκε σε τρία στάδια. Αρχικά, εξετάσθηκε η επίδραση της υποβαθμισμένης κατάστασης ομαλότητας κόμβων αυτοκινητοδρόμων σε σχέση με παρακείμενα τμήματα του κυρίου άξονα, τα οποία παρουσιάζουν υψηλό επίπεδο ποιότητας κύλισης, στην εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου. Επιπλέον, διερευνήθηκε η επίδραση των ενεργειών συντήρησης ασφαλτικού οδοστρώματος στην εκπομπή ισοδυνάμου του διοξειδίου του άνθρακα. Τέλος, πραγματοποιήθηκε η εκτίμηση πέντε μοντέλων πρόβλεψης του ισοδυνάμου του διοξειδίου του άνθρακα συναρτήσει της ομαλότητας της επιφάνειας του οδοστρώματος για συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων-καυσίμου. Τα αναλυτικά αποτελέσματα και τα σχετικά συμπεράσματα περιλαμβάνονται στην παρούσα διπλωματική εργασία. |
el |
heal.abstract |
Environmental pollution is one of the key issues of the global community. Greenhouse gases contribute drastically to the environmental issue, since it is responsible for global warming. Road transport is a major source of greenhouse gas emissions both in Greece and worldwide. For this reason, the major aim of this thesis was the investigation of the effect of the pavement of the surface of the asphalt pavement in the greenhouse gas emissions of vehicles. In this research greenhouse gases expressed as to the equivalent of carbon dioxide (eqCO2), which is an international unit of gaseous pollutant emissions, while the smoothness is expressed through the International Roughness Index (IRI). The investigation was carried out in three stages. Initially, the effect of the degraded state of highway junctions’ pavement roughness compared with adjacent sections of the main shaft, which have a high rolling resistance quality level, on the emission of greenhouse gases was investigated. Furthermore, the effect of the asphalt pavement maintenance actions in the broadcast equivalent of carbon dioxide was examined. Finally, five models were developed for the prediction of equivalent of carbon dioxide based on road roughness data with respect to different categories of fuel and vehicle types. The analysis results and the conclusions contained in this thesis. |
en |
heal.advisorName |
Πλατή, Χριστίνα |
el |
heal.committeeMemberName |
Λοΐζος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
179 σ. |
en |
heal.fullTextAvailability |
true |
|