dc.contributor.author | Μπάνης, Αλέξανδρος | el |
dc.contributor.author | Banis, Alexandros | en |
dc.date.accessioned | 2016-11-30T10:34:33Z | |
dc.date.available | 2016-11-30T10:34:33Z | |
dc.date.issued | 2016-11-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44048 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13652 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διφασικοί χάλυβες | el |
dc.subject | Ανόπτηση | el |
dc.subject | Γήρανση | el |
dc.title | Ιδέες για χαμηλού βάρους κατασκευαστικά μέρη από χάλυβες για χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Επιστήμη υλικών | el |
heal.classification | Μεταλλικά υλικά | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/840868f9d668cd136ec6f074902084034906c943 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/8c0d47458a2fdeea244eaa563a6d0c83add4d5c1 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-10-17 | |
heal.abstract | Οι Διφασικοί Χάλυβες (DP steels) χρησιμοποιούνται ευρέως στην αυτοκινητοβιομηχανία. Kαθώς oι τρέχουσες και μελλοντικές κατευθύνσεις απαιτούν τον συνδυασμό υψηλής αντοχής και ολκιμότητας, όπως και δυνατότητας μορφοποίησης, αναπτύσσονται νέοι, υψηλής αντοχής τύποι με σκοπό τη βελτίωση των ιδιοτήτων οι οποίες θεωρούνται απαραίτητες σύμφωνα με τις υποδείξεις των παραγωγών. Οι τύποι διφασικών χαλύβων που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτήν την εργασία περιέχουν κραματικά στοιχεία που ενισχύουν αυτές τις ιδιότητες όπως τα Al, Nb, Cr and Mo. Περιέχουν δε μικρό ποσοστό άνθρακα ώστε να προσδώσουν υψηλότερες τιμές ολκιμότητας εις βάρος της σκληρότητας και της αντοχής. Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης διαφορετικών παραμέτρων στις ιδιότητες τεσσάρων διαφορετικών τύπων DP χαλύβων. Αυτές οι παράμετροι είναι κυρίως οι χρόνοι και οι θερμοκρασίες ανόπτησης, καθώς και οι χρόνοι και οι θερμοκρασίες γήρανσης. Διερευνήθηκε επίσης η επίδραση του ρυθμού θέρμανσης και ψύξης σε πειράματα προσομοίωσης. Τα αποτελέσματα όλων αυτών των πειραμάτων αναλύθηκαν με μέσα μεταλλογραφίας στο ηλεκτρονικό μικροσκόπιο σάρωσης (SEM) και με δοκιμές εφελκυσμού και κάμψης. Σκοπός της έρευνας ήταν να επιτευχθεί ο καλύτερος συνδυασμός ιδιοτήτων και κυρίως υψηλές αντοχές, στο εύρος των 1000 και 1200 MPa, οι οποίες καθιστούν τους συγκεκριμένους χάλυβες κατάλληλους για εφαρμογή σε διάφορα μέρη των οχημάτων, όπου απαιτούνται υψηλές αντοχές, όπως το B-pillar και τα roof rails. Πολυάριθμα φαινόμενα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της μικροδομής, όπως επίσης και στη δύναμη και επιμήκυνση. Η εξέλιξη της μικροδομής και οι ιδιότητες επηρεάζονται από τη σύσταση των χαλύβων και τις παραμέτρους της ανόπτησης και της γήρανσης. Μεγάλη επίδραση στις ιδιότητες του χάλυβα έχει η πυκνότητα των διαταραχών, η οποία επηρεάζεται επίσης από το κλάσμα όγκου του μαρτενσίτη και τη χημική σύσταση του χάλυβα. Το συμπέρασμα της εργασίας είναι ότι οι μηχανικές ιδιότητες των χαλύβων δεν βελτιστοποιούνται με την αύξηση των θερμοκρασιών και του χρόνου αλλά είναι ο συνδυασμός αυτών των δύο παραμέτρων ο οποίος αποδίδει το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Παρατηρούμε δηλαδή ότι η δυνατότητα διαφοροποίησης των μηχανικών ιδιοτήτων μέσω μικρών μόνο αλλαγών στις παραμέτρους της θερμικής επεξεργασίας μπορεί να οδηγήσει σε καινοτόμες εφαρμογές των διφασικών χαλύβων στην αυτοκινητοβιομηχανία. | el |
heal.abstract | Dual-Phase steels are being used all over the automotive industry and new, high strength concepts are being proposed in order to improve the properties that are being required by the automakers. The current and future trends demand a good combination of strength and ductility and also good formability. The concepts used in this thesis include alloys that enhance these properties such as Al, Nb, Cr and Mo. They are of low carbon percentage in order to improve the ductility in expense of hardness and strength. The purpose of the thesis is to investigate the influence of different parameters on the properties of four different dual phase concepts. These parameters are mainly the annealing times and temperatures and tempering times and temperatures as well. The influence of heating and cooling rates was also investigated in simulation experiments. The results of all these experiments were analyzed with means of metallography and scanning electron microscopy as well as tensile and bending testing. The efforts of this research were focused to the achievement of the best combination of properties, with the most important being the high strengths in the range of 1000 and 1200 MPa, that make the current grades suitable for application in different parts of the vehicle, where high strengths are required such as the B pillar and the roof rails. Numerous phenomena play an important role on the evolution of microstructure as well as on the strength and elongation. The microstructure evolution and properties are affected by the composition of the steels and the annealing and tempering parameters. A great influence of the properties of the steel is on the dislocation density, which is also affected by the martensite volume fraction and the chemical composition of the steel. The conclusion of the thesis is that the mechanical properties are not optimizing with increasing tempering temperatures and times but they can reach a maximum potential for a combination of these parameters. This can lead to a breakthrough in the application of DP steels in the automotive industry with the ability of variating the mechanical properties with only small changes in the heat treatment parameters. | en |
heal.advisorName | Παπαευθυμίου, Σπυρίδων | el |
heal.committeeMemberName | Πάνιας, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Φούρλαρης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαευθυμίου, Σπυρίδων | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλουργίας και Τεχνολογίας Υλικών. Εργαστήριο Μεταλλουργίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 110 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: