HEAL DSpace

Lascaux: το κομμένο κεφάλι του Ορφέα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τζούμπα, Μαρία el
dc.contributor.author Tzoumpa, Maria en
dc.date.accessioned 2016-12-05T12:22:18Z
dc.date.issued 2016-12-05
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44079
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1742
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Σπήλαιο el
dc.subject Προϊστορία el
dc.subject Πρωτόγονο el
dc.subject Τέχνη el
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Ιερό el
dc.subject Μυστικό el
dc.subject Μοντέρνο el
dc.subject Cave en
dc.subject Prehistoric en
dc.subject Primeval en
dc.subject Art en
dc.subject Sacred en
dc.subject Modern en
dc.title Lascaux: το κομμένο κεφάλι του Ορφέα el
dc.title Lascaux: the severed head of Orpheus en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Lascaux Cave (France) (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85074763) en
heal.dateAvailable 2017-12-04T22:00:00Z
heal.language el el
heal.access embargo el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-09-26
heal.abstract Η παρούσα εργασία διερευνά το καταγωγικό στοιχείο της τέχνης με αφετηρία το σπήλαιο Lascaux. Η τυχαία ανακάλυψή του συνέβαλε στην ανακάλυψη ενός κόσμου, ο οποίος σχεδόν 60.000 χρόνια μετά, τόσο παράδοξα έμοιαζε με αυτόν της μοντέρνας τέχνης. Η σχέση αυτή καθίσταται ορατή υπό τη μορφή μίας διερώτησης: «από πού;», διερευνώντας έτσι τους συσχετισμούς που αναπτύσσονται μεταξύ της παλαιολιθικής, της πρωτόγονης και της σύγχρονης τέχνης γενικότερα. Πρόκειται, ουσιαστικά, για την αναζήτηση μιας κοινής αφετηρίας της καλλιτεχνικής δημιουργίας έτσι όπως αυτή προκύπτει από τη συλλογή των στοιχείων, αλλά και των πιθανών κινήτρων του ανθρώπου ως δημιουργού. Μελετώντας στη συνέχεια την ίδια την πορεία της μοντέρνας τέχνης, αλλά και τις θέσεις και το έργο καλλιτεχνών που έπαιξαν κομβικό ρόλο στην εξέλιξή της, γίνεται μία προσπάθεια να εντοπισθούν κοινά σημεία αναφοράς στην Ιστορία της Τέχνης. Διερωτόμαστε, λοιπόν, εάν πρόκειται για επιρροές ή απλώς «συμπτώσεις», οι οποίες, όπως και στην περίπτωση του αινίγματος του Lascaux, αποτελούν το ακούσιο φαινόμενο ενός αίτιου, το οποίο δεν μπορούμε ακόμη να γνωρίζουμε, παρά μόνον να υποθέτουμε. el
heal.abstract This paper investigates the element of the origins of art, taking Lascaux cave as a starting point. Its random discovery contributed to the discovery of a whole world, that almost 60.000 years later, so paradoxically looked like the world of modern art. This relation is being made visible under the form of a question: “where from?”, exploring in this way the correlations that develop between Paleolithic, primitive and contemporary art in general. It is, in fact, about a quest of a common starting point of the artistic creation as it arises from the research, and also of the possible motivations of human as an artist. By studying subsequently, the course of modern art itself, as well as the positions and the work of the key modern artists, an attempt to find the common reference points through the History of Art is being made. We keep questioning thus, if it is about influences or simply coincidence, which, like in the case of the enigma of Lascaux, constitute an involuntary phenomenon of a cause that still we cannot know, but we can only assume. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα