dc.contributor.author | Τζούμπα, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Tzoumpa, Maria | en |
dc.date.accessioned | 2016-12-05T12:22:18Z | |
dc.date.issued | 2016-12-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44079 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1742 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σπήλαιο | el |
dc.subject | Προϊστορία | el |
dc.subject | Πρωτόγονο | el |
dc.subject | Τέχνη | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Ιερό | el |
dc.subject | Μυστικό | el |
dc.subject | Μοντέρνο | el |
dc.subject | Cave | en |
dc.subject | Prehistoric | en |
dc.subject | Primeval | en |
dc.subject | Art | en |
dc.subject | Sacred | en |
dc.subject | Modern | en |
dc.title | Lascaux: το κομμένο κεφάλι του Ορφέα | el |
dc.title | Lascaux: the severed head of Orpheus | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Lascaux Cave (France) (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85074763) | en |
heal.dateAvailable | 2017-12-04T22:00:00Z | |
heal.language | el | el |
heal.access | embargo | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-09-26 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία διερευνά το καταγωγικό στοιχείο της τέχνης με αφετηρία το σπήλαιο Lascaux. Η τυχαία ανακάλυψή του συνέβαλε στην ανακάλυψη ενός κόσμου, ο οποίος σχεδόν 60.000 χρόνια μετά, τόσο παράδοξα έμοιαζε με αυτόν της μοντέρνας τέχνης. Η σχέση αυτή καθίσταται ορατή υπό τη μορφή μίας διερώτησης: «από πού;», διερευνώντας έτσι τους συσχετισμούς που αναπτύσσονται μεταξύ της παλαιολιθικής, της πρωτόγονης και της σύγχρονης τέχνης γενικότερα. Πρόκειται, ουσιαστικά, για την αναζήτηση μιας κοινής αφετηρίας της καλλιτεχνικής δημιουργίας έτσι όπως αυτή προκύπτει από τη συλλογή των στοιχείων, αλλά και των πιθανών κινήτρων του ανθρώπου ως δημιουργού. Μελετώντας στη συνέχεια την ίδια την πορεία της μοντέρνας τέχνης, αλλά και τις θέσεις και το έργο καλλιτεχνών που έπαιξαν κομβικό ρόλο στην εξέλιξή της, γίνεται μία προσπάθεια να εντοπισθούν κοινά σημεία αναφοράς στην Ιστορία της Τέχνης. Διερωτόμαστε, λοιπόν, εάν πρόκειται για επιρροές ή απλώς «συμπτώσεις», οι οποίες, όπως και στην περίπτωση του αινίγματος του Lascaux, αποτελούν το ακούσιο φαινόμενο ενός αίτιου, το οποίο δεν μπορούμε ακόμη να γνωρίζουμε, παρά μόνον να υποθέτουμε. | el |
heal.abstract | This paper investigates the element of the origins of art, taking Lascaux cave as a starting point. Its random discovery contributed to the discovery of a whole world, that almost 60.000 years later, so paradoxically looked like the world of modern art. This relation is being made visible under the form of a question: “where from?”, exploring in this way the correlations that develop between Paleolithic, primitive and contemporary art in general. It is, in fact, about a quest of a common starting point of the artistic creation as it arises from the research, and also of the possible motivations of human as an artist. By studying subsequently, the course of modern art itself, as well as the positions and the work of the key modern artists, an attempt to find the common reference points through the History of Art is being made. We keep questioning thus, if it is about influences or simply coincidence, which, like in the case of the enigma of Lascaux, constitute an involuntary phenomenon of a cause that still we cannot know, but we can only assume. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: