dc.contributor.author |
Μπότσης, Αθανάσιος
|
el |
dc.contributor.author |
Botsis, Athanasios
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-12-19T09:42:12Z |
|
dc.date.available |
2016-12-19T09:42:12Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-19 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44158 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13985 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας (ΣΗΕ) |
el |
dc.subject |
Ιδιομορφική ανάλυση |
el |
dc.subject |
Κρίσιμες γραμμές μεταφοράς |
el |
dc.subject |
Κρίσιμοι ζυγοί |
el |
dc.subject |
Σημείο κατάρρευσης |
el |
dc.subject |
Ευστάθεια τάσης |
el |
dc.subject |
Κατάρρευση τάσης |
el |
dc.subject |
Power systems |
en |
dc.subject |
Modal analysis |
en |
dc.subject |
Critical transmission branches |
en |
dc.subject |
Critical buses |
en |
dc.subject |
Point of collapse |
en |
dc.subject |
Voltage stability |
en |
dc.subject |
Voltage collapse |
en |
dc.title |
Προσδιορισμός κρίσιμων γραμμών και ζυγών σε δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ανάλυση συστημάτων ηλεκτρικής ενέργειας |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/707c57739e834d52063aeb539e96b4e273ff9a06 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-10-17 |
|
heal.abstract |
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο εντοπισμός των γραμμών και των ζυγών ενός Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, που επηρεάζουν την ευστάθειά του ως προς την τάση. Οι μέθοδοι που επιλέχθηκαν για την εξέταση των παραπάνω στοιχείων στηρίζονται στην ανάλυση ευαισθησίας των ιδιοτιμών του Ιακωβιανού πίνακα ο οποίος προκύπτει από την αριθμητική επίλυση του προβλήματος της ροής ισχύος με τη μέθοδο Newton-Raphson.
Η εργασία χωρίζεται σε τρία μέρη:
Στο πρώτο μέρος γίνεται μια εισαγωγή σε βασικές έννοιες των Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας, ενώ παράλληλα σχηματοποιείται το θεωρητικό υπόβαθρο στο οποίο στηρίζεται η παρούσα εργασία.
Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται μια μέθοδος εντοπισμού των κρίσιμων γραμμών μεταφοράς που επηρεάζουν την ευστάθεια του συστήματος, όταν το τελευταίο βρίσκεται κοντά στο σημείο κατάρρευσης. Η μέθοδος βασίζεται στον προσδιορισμό των παραγόντων που επηρεάζουν την ελάχιστη ιδιοτιμή της Ιακωβιανής μήτρας. Εξετάζεται, πώς επηρεάζει η μεταβολή των φυσικών χαρακτηριστικών των γραμμών μεταφοράς (ωμική και επαγωγική ηλεκτρική αντίσταση), τα όρια ευστάθειας του συστήματος.
Στο τρίτο μέρος παρουσιάζεται μια μέθοδος εντοπισμού των κρίσιμων ζυγών που επηρεάζουν την ευστάθεια του συστήματος, όταν το τελευταίο βρίσκεται κοντά στο σημείο κατάρρευσης. Αφού εντοπιστούν οι παραπάνω ζυγοί, εξετάζονται μέθοδοι βελτίωσης της τάσης τους και κατά συνέπεια της απομάκρυνσης από το σημείο κατάρρευσης. Παράλληλα αξιολογείται αν οι κρίσιμοι ζυγοί συνιστούν τοπικό ή γενικευμένο πρόβλημα σε μια περιοχή του συστήματος. |
el |
heal.abstract |
This diploma thesis aims at identifying transmission branches as well as buses of a Power Transport System which affect its stability in relation to voltage. The methods selected in order to assess the abovementioned data rely on sensitivity analysis of the eigenvalue of the Jacobian matrix which comes from the numerical solution of the power flow problem, by the Newton Raphson method.
The diploma thesis is divided into three parts:
In the first part, basic concepts of Power Systems are introduced, in parallel to the presentation of the theoretical background upon which this particular essay is based.
In the second part, a method of identifying the critical branches of transportation that affect the stability of the system near the point of collapse is presented. The method is based upon the identification of the factors that affect the minimum eigenvalue of the Jacobian matrix. Furthermore, the effect of the physical attributes of the transport branches (resistance/reactance) on a system on the verge of instability is examined thoroughly.
Accordingly, in the third part, a method of identifying the critical buses that affect the stability of a system close to its turning point is presented. When the abovementioned buses have been specified, several different methods improving their voltage are assessed for the removal of the point of collapse. In addition, an evaluation is performed on whether these critical buses represent a local or a generalized problem in a region of the system. |
en |
heal.advisorName |
Χατζηαργυρίου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαθανασίου, Σταύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γεωργιλάκης, Παύλος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
102 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|