dc.contributor.author | Μαχαίρας, Ηλίας | el |
dc.contributor.author | Machairas, Ilias | en |
dc.date.accessioned | 2016-12-19T11:29:02Z | |
dc.date.available | 2016-12-19T11:29:02Z | |
dc.date.issued | 2016-12-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44164 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13205 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Τροχαία ατυχήματα | el |
dc.subject | Οδική ασφάλεια | el |
dc.subject | Χωρική ανάλυση | el |
dc.subject | Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών | el |
dc.subject | Θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα | el |
dc.subject | Fatal road accidents | en |
dc.subject | Road accidents | en |
dc.subject | GIS | en |
dc.subject | Spatial analysis | en |
dc.subject | Fatal road accidents | el |
dc.title | Χωροχρονική ανάλυση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων με χρήση GIS: Νομοί της Ελλάδος και Δήμοι της Αττικής | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών | el |
heal.classification | Geographical information systems | en |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/d3f63391c49c1fe220dd4c2fed4e7ab1b4935702 | |
heal.classificationURI | http://skos.um.es/unescothes/C01671 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-10-27 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τη χωροχρονική ανάλυση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στον Ελλαδικό χώρο για το διάστημα 2011-2015. Τα επίπεδα μελέτης είναι δύο:ολόκληρη η χώρα με βάση το νομό και η Αττική με βάση το δήμο. Αρχικά, έγινε η ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης και για τα δύο επίπεδα ανάλυσης σύμφωνα με διάφορες κατηγοριοποιήσεις που σχετίζονται με το συμβάν και τον αποθανόντα. Για την Αττική, ήταν γνωστές και οι θέσεις των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και συνεπώς έγινε περαιτέρω ανάλυση με χωρικά εργαλεία αξιοποιώντας τη γεωγραφική πληροφορία. Στη συνέχεια, προσδιορίστηκαν οι μεταβλητές με τις οποίες τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έχουν συσχέτιση μέσα από την εφαρμογή της ελαχιστοτετραγωνικής παλινδρόμησης (OLS) και της γεωγραφικά σταθμισμένης (GWR) αφού είχε προηγηθεί μια λεπτομερή αναζήτηση με πληθώρα μεταβλητών. Αυτές οι μεταβλητές σχετίζονταν με χαρακτηριστικά του οδικού δικτύου, την κοινωνία, την οικονομία και τις χρήσεις γης.Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι μεταβλητές που παρουσιάζουν υψηλή συσχέτιση για την Ελλάδα δεν είναι ακριβώς ίδιες με τις αντίστοιχες για την Αττική και επίσης παρουσιάζονται μικρές αλλαγές στην προσαρμογή των μοντέλωνσε κάθεέτος του χρονικούδιαστήματος μελέτης. Τέλος, παρατίθενται προτάσεις για τη συνέχιση της έρευνας ώστε να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα στο οποίο η Ελλάδα κατέχει υψηλές θέσεις σε σχέση με άλλες χώρες και δυστυχώς πολλοί συμπολίτες μας χάνουν τη ζωή τους κάθε έτος. | el |
heal.abstract | The objective of this diploma thesis is the fatal road accidents’spatiο-temporal analysis in Greece for the time period 2011-2015. The study levels are two: the whole country by county basis and the county Attica by municipality basis. First of all,present situation for both levels of analysis was examined according to various classifications associated with the event and the deceased. As far as Attica county is concerned, having known the positions of road fatalities, further analysis was performed using spatial tools utilizing the geographic information. Then, the variables with which road fatalities are correlated highly, were determined through the implementation of Ordinary Least Squares (OLS) Regression and Geographically Weighted Regression (GWR), having performed a thorough search with numerous variables before. These variables were related to characteristics of the road network, society, economy and land use.It is noteworthy that the variables thatare highly correlatedwith fatal road accidents, as far as Greece is concerned, are not exactly the same with the counterpart variables for county Attica and there are minor differences in models’ adjustment in each year of the study period. Finally, recommendations for further research were suggested in order to address this problem in which Greece holds high positions in relation to other countries, and unfortunately many of our fellow citizens are killed each year. | en |
heal.advisorName | Φώτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Φώτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαστός, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Δάρρα, Αθανασία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού. Εργαστήριο Γεωγραφίας και Ανάλυσης Χώρου | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 201 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: