HEAL DSpace

Χωροχρονική ανάλυση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων με χρήση GIS: Νομοί της Ελλάδος και Δήμοι της Αττικής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μαχαίρας, Ηλίας el
dc.contributor.author Machairas, Ilias en
dc.date.accessioned 2016-12-19T11:29:02Z
dc.date.available 2016-12-19T11:29:02Z
dc.date.issued 2016-12-19
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44164
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13205
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Τροχαία ατυχήματα el
dc.subject Οδική ασφάλεια el
dc.subject Χωρική ανάλυση el
dc.subject Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών el
dc.subject Θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα el
dc.subject Fatal road accidents en
dc.subject Road accidents en
dc.subject GIS en
dc.subject Spatial analysis en
dc.subject Fatal road accidents el
dc.title Χωροχρονική ανάλυση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων με χρήση GIS: Νομοί της Ελλάδος και Δήμοι της Αττικής el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών el
heal.classification Geographical information systems en
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/d3f63391c49c1fe220dd4c2fed4e7ab1b4935702
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C01671
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-10-27
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τη χωροχρονική ανάλυση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στον Ελλαδικό χώρο για το διάστημα 2011-2015. Τα επίπεδα μελέτης είναι δύο:ολόκληρη η χώρα με βάση το νομό και η Αττική με βάση το δήμο. Αρχικά, έγινε η ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης και για τα δύο επίπεδα ανάλυσης σύμφωνα με διάφορες κατηγοριοποιήσεις που σχετίζονται με το συμβάν και τον αποθανόντα. Για την Αττική, ήταν γνωστές και οι θέσεις των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και συνεπώς έγινε περαιτέρω ανάλυση με χωρικά εργαλεία αξιοποιώντας τη γεωγραφική πληροφορία. Στη συνέχεια, προσδιορίστηκαν οι μεταβλητές με τις οποίες τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έχουν συσχέτιση μέσα από την εφαρμογή της ελαχιστοτετραγωνικής παλινδρόμησης (OLS) και της γεωγραφικά σταθμισμένης (GWR) αφού είχε προηγηθεί μια λεπτομερή αναζήτηση με πληθώρα μεταβλητών. Αυτές οι μεταβλητές σχετίζονταν με χαρακτηριστικά του οδικού δικτύου, την κοινωνία, την οικονομία και τις χρήσεις γης.Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι μεταβλητές που παρουσιάζουν υψηλή συσχέτιση για την Ελλάδα δεν είναι ακριβώς ίδιες με τις αντίστοιχες για την Αττική και επίσης παρουσιάζονται μικρές αλλαγές στην προσαρμογή των μοντέλωνσε κάθεέτος του χρονικούδιαστήματος μελέτης. Τέλος, παρατίθενται προτάσεις για τη συνέχιση της έρευνας ώστε να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα στο οποίο η Ελλάδα κατέχει υψηλές θέσεις σε σχέση με άλλες χώρες και δυστυχώς πολλοί συμπολίτες μας χάνουν τη ζωή τους κάθε έτος. el
heal.abstract The objective of this diploma thesis is the fatal road accidents’spatiο-temporal analysis in Greece for the time period 2011-2015. The study levels are two: the whole country by county basis and the county Attica by municipality basis. First of all,present situation for both levels of analysis was examined according to various classifications associated with the event and the deceased. As far as Attica county is concerned, having known the positions of road fatalities, further analysis was performed using spatial tools utilizing the geographic information. Then, the variables with which road fatalities are correlated highly, were determined through the implementation of Ordinary Least Squares (OLS) Regression and Geographically Weighted Regression (GWR), having performed a thorough search with numerous variables before. These variables were related to characteristics of the road network, society, economy and land use.It is noteworthy that the variables thatare highly correlatedwith fatal road accidents, as far as Greece is concerned, are not exactly the same with the counterpart variables for county Attica and there are minor differences in models’ adjustment in each year of the study period. Finally, recommendations for further research were suggested in order to address this problem in which Greece holds high positions in relation to other countries, and unfortunately many of our fellow citizens are killed each year. en
heal.advisorName Φώτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Φώτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βλαστός, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Δάρρα, Αθανασία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού. Εργαστήριο Γεωγραφίας και Ανάλυσης Χώρου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 201 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα