HEAL DSpace

Υπολογιστική Διερεύνηση της Αλληλεπίδρασης Μεταξύ Βαθιών Δίδυμων Σηράγγων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νύχτη, Φωτεινή el
dc.contributor.author Nyxti, Fotini en
dc.date.accessioned 2017-01-13T09:32:00Z
dc.date.available 2017-01-13T09:32:00Z
dc.date.issued 2017-01-13
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44202
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6320
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπογείων Έργων" en
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αλληλεπίδραση el
dc.subject Πλάτος πυλώνα el
dc.subject Σχετική απόσταση μετώπων el
dc.subject Δίδυμες βαθιές σήραγγες el
dc.subject Δυσκαμψία μέτρων υποστήριξης el
dc.title Υπολογιστική Διερεύνηση της Αλληλεπίδρασης Μεταξύ Βαθιών Δίδυμων Σηράγγων el
heal.type masterThesis
heal.classification ΣΗΡΑΓΓΕΣ el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/a6b5cabf6082a843175b91e83c1a3f0abc245952
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-03-18
heal.abstract Τα τελευταία χρόνια, κυρίως για λόγους ασφαλείας, έχει παγιωθεί η κατασκευή δίδυμων σηράγγων αντί αυτών μονού κλάδου. Η αλληλεπίδραση των δυο κλάδων μια δίδυμης σήραγγας αποτελεί ένα σύνθετο φαινόμενο το οποίο καλείται να αντιμετωπίσει ο μελετητής μηχανικός κατά το στάδιο του σχεδιασμό του έργου. Οι περισσότερες έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί εστιάζουν στην αλληλεπίδραση αβαθών σηράγγων με κύρια παράμετρο διερεύνησης την εγκάρσια απόσταση μεταξύ τους (πλάτος πυλώνα), ενώ, τα αποτελέσματα τους αφορούν κυρίως στις μετακινήσεις/καθιζήσεις. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διερευνηθεί σε βάθος και να ποσοτικοποιηθεί το φαινόμενο της αλληλεπίδρασης βαθιών σηράγγων. Δίνεται έμφαση, εκτός από το πλάτος πυλώνα των δύο σηράγγων, στη σχετική απόσταση μεταξύ των δύο μετώπων εκσκαφής και στη δυσκαμψία των μέτρων προσωρινής υποστήριξης. Πραγματοποιήθηκαν τρισδιάστατες παραμετρικές αναλύσεις με τη βοήθεια του κώδικα πεπερασμένων στοιχείων Abaqus, ενώ η ποσοτικοποίηση του φαινομένου γίνεται σε όρους φορτίου και εντατικών μεγεθών (αξονικές δυνάμεις και καμπτικές ροπές) επί του κελύφους της άμεσης υποστήριξης. Οι αναλύσεις έδειξαν ότι τη μεγαλύτερη επίπτωση από τη διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας την έχει η προπορεύουσα και κυρίως η πλευρά που γειτνιάζει με τη δεύτερη ενώ, η αλληλεπίδραση τους σχεδόν παύει να υπάρχει όταν το πλάτος πυλώνα είναι 2D. Όταν οι δύο σήραγγες διανοίγονται ταυτόχρονα το φαινόμενο ελαχιστοποιείται στην προπορεύουσα σήραγγα, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο, ισομοιράζεται η επιρροή και στις δύο σήραγγες. Τέλος, οι αναλύσεις υπέδειξαν ότι πιο δύσκαμπτα μέτρα υποστήριξης όχι μόνο δεν αποτελούν παράμετρο μείωσης του φαινομένου της αλληλεπίδρασης, εν αντιθέσει, το ενισχύουν. Στα φορτία και στις αξονικές δυνάμεις η μεταβολή είναι πολύ μικρή, ωστόσο, στις καμπτικές ροπές η αύξηση είναι πολύ σημαντική. el
heal.abstract In recent years, mostly due to security reasons, the construction of twin tunnels, rather than single ones, has prevailed. The interaction between them is a very complex phenomenon and it should be taken into consideration during the design of the project. Most of the research in the literature have focused on the influence of the transverse distance between shallow tunnels or on the relative position between them, while their results were settlements. This dissertation was conducted in order to investigate in depth and to quantify the interaction between twin deep tunnels. In addition to the pillar width, special attention was paid to the lagging distance between the two tunnels and to the stiffness of the primary lining. 3D numerical analyses were carried out using the finite element code Abaqus, while the quantification of the phenomenon was in terms of load and internal forces (axial forces and bending moments) induced in the primary lining. The numerical results indicated that, when the following tunnel is excavated, the biggest effect occurs on the preceding tunnel and mostly on its adjacent side, while their interaction can be negligible when the pillar width is about two tunnel diameters. As concerns the simultaneous excavation, the interaction is equally shared between the two tunnels, therefore, the effect on the preceding is minimized. Finally, when the primary lining is stiffer, the results pointed out a slight increase in the loads and axial forces and on the contrary, a large increase in the bending moments induced in the shotcrete. en
heal.advisorName Καββαδάς, Μιχαήλ el
heal.committeeMemberName Τσιαμπάος, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Πανταζίδου, Μαρίνα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα