dc.contributor.author | Νύχτη, Φωτεινή | el |
dc.contributor.author | Nyxti, Fotini | en |
dc.date.accessioned | 2017-01-13T09:32:00Z | |
dc.date.available | 2017-01-13T09:32:00Z | |
dc.date.issued | 2017-01-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44202 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6320 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπογείων Έργων" | en |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αλληλεπίδραση | el |
dc.subject | Πλάτος πυλώνα | el |
dc.subject | Σχετική απόσταση μετώπων | el |
dc.subject | Δίδυμες βαθιές σήραγγες | el |
dc.subject | Δυσκαμψία μέτρων υποστήριξης | el |
dc.title | Υπολογιστική Διερεύνηση της Αλληλεπίδρασης Μεταξύ Βαθιών Δίδυμων Σηράγγων | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | ΣΗΡΑΓΓΕΣ | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/a6b5cabf6082a843175b91e83c1a3f0abc245952 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-03-18 | |
heal.abstract | Τα τελευταία χρόνια, κυρίως για λόγους ασφαλείας, έχει παγιωθεί η κατασκευή δίδυμων σηράγγων αντί αυτών μονού κλάδου. Η αλληλεπίδραση των δυο κλάδων μια δίδυμης σήραγγας αποτελεί ένα σύνθετο φαινόμενο το οποίο καλείται να αντιμετωπίσει ο μελετητής μηχανικός κατά το στάδιο του σχεδιασμό του έργου. Οι περισσότερες έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί εστιάζουν στην αλληλεπίδραση αβαθών σηράγγων με κύρια παράμετρο διερεύνησης την εγκάρσια απόσταση μεταξύ τους (πλάτος πυλώνα), ενώ, τα αποτελέσματα τους αφορούν κυρίως στις μετακινήσεις/καθιζήσεις. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διερευνηθεί σε βάθος και να ποσοτικοποιηθεί το φαινόμενο της αλληλεπίδρασης βαθιών σηράγγων. Δίνεται έμφαση, εκτός από το πλάτος πυλώνα των δύο σηράγγων, στη σχετική απόσταση μεταξύ των δύο μετώπων εκσκαφής και στη δυσκαμψία των μέτρων προσωρινής υποστήριξης. Πραγματοποιήθηκαν τρισδιάστατες παραμετρικές αναλύσεις με τη βοήθεια του κώδικα πεπερασμένων στοιχείων Abaqus, ενώ η ποσοτικοποίηση του φαινομένου γίνεται σε όρους φορτίου και εντατικών μεγεθών (αξονικές δυνάμεις και καμπτικές ροπές) επί του κελύφους της άμεσης υποστήριξης. Οι αναλύσεις έδειξαν ότι τη μεγαλύτερη επίπτωση από τη διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας την έχει η προπορεύουσα και κυρίως η πλευρά που γειτνιάζει με τη δεύτερη ενώ, η αλληλεπίδραση τους σχεδόν παύει να υπάρχει όταν το πλάτος πυλώνα είναι 2D. Όταν οι δύο σήραγγες διανοίγονται ταυτόχρονα το φαινόμενο ελαχιστοποιείται στην προπορεύουσα σήραγγα, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο, ισομοιράζεται η επιρροή και στις δύο σήραγγες. Τέλος, οι αναλύσεις υπέδειξαν ότι πιο δύσκαμπτα μέτρα υποστήριξης όχι μόνο δεν αποτελούν παράμετρο μείωσης του φαινομένου της αλληλεπίδρασης, εν αντιθέσει, το ενισχύουν. Στα φορτία και στις αξονικές δυνάμεις η μεταβολή είναι πολύ μικρή, ωστόσο, στις καμπτικές ροπές η αύξηση είναι πολύ σημαντική. | el |
heal.abstract | In recent years, mostly due to security reasons, the construction of twin tunnels, rather than single ones, has prevailed. The interaction between them is a very complex phenomenon and it should be taken into consideration during the design of the project. Most of the research in the literature have focused on the influence of the transverse distance between shallow tunnels or on the relative position between them, while their results were settlements. This dissertation was conducted in order to investigate in depth and to quantify the interaction between twin deep tunnels. In addition to the pillar width, special attention was paid to the lagging distance between the two tunnels and to the stiffness of the primary lining. 3D numerical analyses were carried out using the finite element code Abaqus, while the quantification of the phenomenon was in terms of load and internal forces (axial forces and bending moments) induced in the primary lining. The numerical results indicated that, when the following tunnel is excavated, the biggest effect occurs on the preceding tunnel and mostly on its adjacent side, while their interaction can be negligible when the pillar width is about two tunnel diameters. As concerns the simultaneous excavation, the interaction is equally shared between the two tunnels, therefore, the effect on the preceding is minimized. Finally, when the primary lining is stiffer, the results pointed out a slight increase in the loads and axial forces and on the contrary, a large increase in the bending moments induced in the shotcrete. | en |
heal.advisorName | Καββαδάς, Μιχαήλ | el |
heal.committeeMemberName | Τσιαμπάος, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Πανταζίδου, Μαρίνα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: