dc.contributor.author | Σκαλιώτης, Αθανάσιος | el |
dc.contributor.author | Skaliotis, Athanasios | en |
dc.date.accessioned | 2017-01-18T11:45:30Z | |
dc.date.available | 2017-01-18T11:45:30Z | |
dc.date.issued | 2017-01-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44221 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13560 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αξία χρόνου υπεραστικών μετακινήσεων | el |
dc.subject | Επιλογές μετακίνησης | el |
dc.title | Προσδιορισμός αξίας χρόνου για υπεραστικές μετακινήσεις | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκοινωνιακή τεχνική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-10-24 | |
heal.abstract | Σκοπό της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο προσδιορισμός της αξίας του χρόνου μετακίνησης για υπεραστικές μετακινήσεις. Η διερεύνηση διεξήχθη στην περιοχή της Ναυπάκτου με τη διεξαγωγή έρευνας πεδίου με χρήση ερωτηματολογίου δεδηλωμένης προτίμησης. Εκατόν πέντε μετακινούμενοι συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο το οποίο αποτελούνταν από τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος τίθενται ερωτήσεις κοινωνικοοικονομικού περιεχομένου, το δεύτερο μέρος περιέχει τα σενάρια δεδηλωμένων προτιμήσεων που παρουσιάζονται στον ερωτώμενο, δέκα σε κάθε ερωτηματολόγιο, τα οποία αποτελούνται από δύο εναλλακτικές οι οποίες καθορίζονται από το μέσο, τον χρόνο και τo κόστος μετακίνησης για μια σταθερή τυπική διαδρομή. Τέλος, το τρίτο μέρος αποτελείται από ερωτήσεις περιβαλλοντικού χαρακτήρα και θέματα που αφορούν τη χρήση ΚΤΕΛ. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την αξία του χρόνου μετακίνησης αναλύθηκαν μέσω της ανάπτυξης ενός μοντέλου διακριτών επιλογών (διατεταγμένο μοντέλο probit) με σκοπό να ληφθεί υπόψη η συσχέτιση μεταξύ των επιλογών μετακίνησης και των σχετικών μεταβλητών. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι οι μετακινούμενοι επηρεάζονται για τις επιλογές μετακίνησής τους από την διαφορά χρόνου μεταξύ των εναλλακτικών που τους παρουσιάζονται, από τη διαφορά του κόστους και κυρίως από την διαφορά του μεταφορικού μέσου που τους παρουσιάζεται για την πραγματοποίηση της μετακίνησης τους. Η ανάλυση δείχνει επίσης ότι ο αριθμός των μετακινήσεων που πραγματοποιούν οι μετακινούμενοι σε κάποιο χρονικό διάστημα επηρεάζει τις επιλογές μετακίνησής τους. Άλλες σημαντικές παράμετροι είναι ο σκοπός για τον οποίο πραγματοποιούνται οι μετακινήσεις, η διαθεσιμότητα αυτοκινήτου, το σύνηθες μεταφορικό μέσο καθώς και το αντιληπτό επίπεδο λειτουργίας του ΚΤΕΛ της περιοχής. Στη συνέχεια αναλύθηκαν ορισμένα υποσύνολα του συνολικού δείγματος των μετακινούμενων και πιο συγκεκριμένα αναλύθηκαν οι υποομάδες με άτομα ηλικίας κάτω των 25 ετών και άνω των 25 ετών, με μετακινούμενους που δήλωσαν ως σύνηθες μεταφορικό μέσο το αυτοκίνητο και το λεωφορείο και τέλος με μετακινούμενους που δήλωσαν πως πραγματοποιούν υπεραστικές μετακινήσεις για σκοπούς αναψυχής και επαγγελματικούς σκοπούς. Τόσο για το σύνολο του δείγματος, όσο και για τα παραπάνω υποσύνολα υπολογίστηκε η αξία του χρόνου και συγκρίθηκε με παλαιότερη αντίστοιχη έρευνα στην περιοχή του Αγρινίου. Τα αποτελέσματα βοηθούν για την κατανόηση της συμπεριφοράς των μετακινούμενων της περιοχής και δίνουν μια πιο εμπεριστατωμένη εικόνα του τρόπου με τον οποίο κοστολογούν τον χρόνο μετακίνησής τους. | el |
heal.abstract | The aim of this thesis is to determine the travel time value for long distance travel. The investigation was conducted in the region of Nafpaktos by conducting field research using a stated preference questionnaire. One hundred and five travellers completed the questionnaire which consisted of three parts. The first part involved participant socioeconomic characteristics. The second part contains the stated preferences scenarios shown in the interviewee, ten in each questionnaire, consisting of two alternatives which are determined by the transport mode, the trip duration and the trip cost for a standard route. Finally, the third part consists of environmental questions and issues concerning the use of buses. The factors that affect participant trip preferences as well as the value of time were analyzed by developing a discrete choice model (ordered probit model) in order to take into account the correlation between mobility options and relevant variables. Results indicate that the parameters affected traveler choices where the time difference between the presented alternatives, the difference in costs and most importantly the transport modes. The analysis also shows that the number of trips made by the participants affects their trip choices. Other important parameters are the trip purpose, caravailability, the main transport mode used and the perceptions for the operation level of interurban buses. The trip choices and value of time of specific sub-populations where also investigated. The sub-population where defined by traveler age(<25 vs >25), trip purpose( work vs recreation) and main transport mode used (passenger car vs bus). Both for the entire sample and for the above subsets the value of time was calculated and compared with relevant values from another survey that took place in the Agrinio region. Results help understand the trip behavior of travelers in Nafpaktos and provide a more detailed view of the value of time values and the parameters affecting them. | en |
heal.advisorName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Ψαριανός, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 78 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: