dc.contributor.author | Χριστοδούλου, Δημήτριος-Αγαμέμνων | el |
dc.contributor.author | Christodoulou, Dimitrios-Agamemnon | en |
dc.date.accessioned | 2017-02-13T09:27:48Z | |
dc.date.available | 2017-02-13T09:27:48Z | |
dc.date.issued | 2017-02-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44338 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13173 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βελτιστοποίηση | el |
dc.subject | Σύστημα ανάρτησης | el |
dc.subject | Γενετικοί αλγόριθμοι | el |
dc.subject | Μη γραμμικότητα | el |
dc.subject | Υβριδική βελτιστοποίηση | el |
dc.subject | Optimization | en |
dc.subject | Nonlinear suspension system | en |
dc.subject | Genetic algorithms | en |
dc.subject | Hybrid optimization | en |
dc.subject | Ride comfort | en |
dc.title | Σύγκριση μεθόδων βελτιστοποίησης συστήματος ανάρτησης και ελαστικών επισώτρων φορτηγού οχήματος | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Δυναμική Οχημάτων | el |
heal.classification | Motor vehicles--Dynamics | en |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85087605 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-07-11 | |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η βελτιστοποίηση του μη γραμμικού συστήματος της ανάρτησης ενός βαρέος οχήματος, με σκοπό την βελτίωση συγκεκριμένων διαστάσεων της δυναμικής του συμπεριφοράς, όπως η άνεση των οδηγού και το κράτημα του οχήματος. Διάφορες μέθοδοι βελτιστοποίησης υλοποιήθηκαν έτσι ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Διαφορετικές προσεγγίσεις όσον αφορά τους στόχους του προβλήματος της βελτιστοποίησης υιοθετήθηκαν, τόσο μονοκριτηριακές όσο και πολυκριτηριακές. Ένα μοντέλο Bicycle Car χρησιμοποιήθηκε για τις προσομοιώσεις αλλά και στο πρόβλημα βελτιστοποίησης. Ως διεγέρσεις χρησιμοποιήθηκαν 2 είδη εγκαρσίων εμποδίων και ένα τυχαίο προφίλ δρόμου, το οποίο υλοποιήθηκε με βάση την οδηγία ISO 8608. Τα αποτελέσματα της εργασίας συγκρίθηκαν τόσο ως προς τις διάφορες μεθόδους βελτιστοποίησης όσο και ως προς σημαντικά μεγέθη της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος. | el |
heal.abstract | The aim of this thesis is to optimize the non-linear suspension system of a heavy vehicle in order to improve certain aspects of its dynamic behaviour such as the ride comfort and the holding of the vehicle. Various optimization methods were implemented in order to achieve the optimum results. Different approaches regarding the objectives of the optimization problem were adopted, Single-Objective and Multi-Objective. A Bicycle Car Model was excited and optimized with three different road profiles: two road bumps and a random road profile based on the ISO 8608 regulation. The results were compared in terms of the various optimization methods as well as of important quantities of the vehicle’s dynamical behaviour. In Chapter 1, an introduction in the subject and the goals of this thesis are outlined. In Chapter 2, the theory of applied optimization methods are discussed. Three specific methods are displayed: genetic algorithms, a deterministic method and finally an algorithm of their hybridization. In Chapter 3, the vehicle models used to simulate the vertical vibrations of motion are outlined. The analysis of all the available models in the literature is enhanced by appropriate figures and the equations of motion of each model. In Chapter 4, the road excitations used in this thesis are analysed. Specifically, the different implementations of a road bump are discussed, as well as the implementation of random road profiles based on the ISO 8608 regulation. In Chapter 5, the results of this thesis are illustrated, regarding not only the improvement of the dynamical behaviour of the vehicle, but also the efficiency of the different implemented optimization methods. Finally, in Chapter 6, the conclusions of this thesis are presented and guide lines for future work are given. | en |
heal.advisorName | Κουλοχέρης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Προβατίδης, Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Αντωνιάδης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Δυναμικής και Κατασκευών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 120 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: