HEAL DSpace

Σύγκριση μεθόδων βελτιστοποίησης συστήματος ανάρτησης και ελαστικών επισώτρων φορτηγού οχήματος

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χριστοδούλου, Δημήτριος-Αγαμέμνων el
dc.contributor.author Christodoulou, Dimitrios-Agamemnon en
dc.date.accessioned 2017-02-13T09:27:48Z
dc.date.available 2017-02-13T09:27:48Z
dc.date.issued 2017-02-13
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44338
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13173
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Σύστημα ανάρτησης el
dc.subject Γενετικοί αλγόριθμοι el
dc.subject Μη γραμμικότητα el
dc.subject Υβριδική βελτιστοποίηση el
dc.subject Optimization en
dc.subject Nonlinear suspension system en
dc.subject Genetic algorithms en
dc.subject Hybrid optimization en
dc.subject Ride comfort en
dc.title Σύγκριση μεθόδων βελτιστοποίησης συστήματος ανάρτησης και ελαστικών επισώτρων φορτηγού οχήματος el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Δυναμική Οχημάτων el
heal.classification Motor vehicles--Dynamics en
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85087605
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-07-11
heal.abstract Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η βελτιστοποίηση του μη γραμμικού συστήματος της ανάρτησης ενός βαρέος οχήματος, με σκοπό την βελτίωση συγκεκριμένων διαστάσεων της δυναμικής του συμπεριφοράς, όπως η άνεση των οδηγού και το κράτημα του οχήματος. Διάφορες μέθοδοι βελτιστοποίησης υλοποιήθηκαν έτσι ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Διαφορετικές προσεγγίσεις όσον αφορά τους στόχους του προβλήματος της βελτιστοποίησης υιοθετήθηκαν, τόσο μονοκριτηριακές όσο και πολυκριτηριακές. Ένα μοντέλο Bicycle Car χρησιμοποιήθηκε για τις προσομοιώσεις αλλά και στο πρόβλημα βελτιστοποίησης. Ως διεγέρσεις χρησιμοποιήθηκαν 2 είδη εγκαρσίων εμποδίων και ένα τυχαίο προφίλ δρόμου, το οποίο υλοποιήθηκε με βάση την οδηγία ISO 8608. Τα αποτελέσματα της εργασίας συγκρίθηκαν τόσο ως προς τις διάφορες μεθόδους βελτιστοποίησης όσο και ως προς σημαντικά μεγέθη της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος. el
heal.abstract The aim of this thesis is to optimize the non-linear suspension system of a heavy vehicle in order to improve certain aspects of its dynamic behaviour such as the ride comfort and the holding of the vehicle. Various optimization methods were implemented in order to achieve the optimum results. Different approaches regarding the objectives of the optimization problem were adopted, Single-Objective and Multi-Objective. A Bicycle Car Model was excited and optimized with three different road profiles: two road bumps and a random road profile based on the ISO 8608 regulation. The results were compared in terms of the various optimization methods as well as of important quantities of the vehicle’s dynamical behaviour. In Chapter 1, an introduction in the subject and the goals of this thesis are outlined. In Chapter 2, the theory of applied optimization methods are discussed. Three specific methods are displayed: genetic algorithms, a deterministic method and finally an algorithm of their hybridization. In Chapter 3, the vehicle models used to simulate the vertical vibrations of motion are outlined. The analysis of all the available models in the literature is enhanced by appropriate figures and the equations of motion of each model. In Chapter 4, the road excitations used in this thesis are analysed. Specifically, the different implementations of a road bump are discussed, as well as the implementation of random road profiles based on the ISO 8608 regulation. In Chapter 5, the results of this thesis are illustrated, regarding not only the improvement of the dynamical behaviour of the vehicle, but also the efficiency of the different implemented optimization methods. Finally, in Chapter 6, the conclusions of this thesis are presented and guide lines for future work are given. en
heal.advisorName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Προβατίδης, Χριστόφορος el
heal.committeeMemberName Αντωνιάδης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Δυναμικής και Κατασκευών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 120 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα