HEAL DSpace

Σχεδίαση και υλοποίηση σοβαρού παιχνιδιού για την εκπαίδευση παιδιών με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τσεκουράς, Διονύσιος el
dc.contributor.author Tsekouras, Dionysios en
dc.date.accessioned 2017-02-15T08:43:42Z
dc.date.issued 2017-02-15
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44357
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13351
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 el
dc.subject Σοβαρά παιχνίδια el
dc.subject Γλυκόζη el
dc.subject Ινσουλίνη el
dc.subject Φυσική άσκηση el
dc.subject Type 1 diabetes mellitus en
dc.subject Serious games en
dc.subject Glucose en
dc.subject Insulin en
dc.subject Physical activity en
dc.title Σχεδίαση και υλοποίηση σοβαρού παιχνιδιού για την εκπαίδευση παιδιών με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Σοβαρά Παιχνίδια el
heal.dateAvailable 2018-02-14T22:00:00Z
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-10-21
heal.abstract Ο Σακχαρώδης Διαβήτης (ΣΔ) αποτελεί χρόνια ασθένεια διαταραχής του μεταβολισμού και χαρακτηρίζεται από την μειωμένη έκκριση (ΣΔ τύπου 1 – ΣΔΤ1) και/ή την ανεπαρκή δράση (ΣΔ τύπου 2 –ΣΔΤ2, ΣΔ κύησης - ΣΔΚ) της ινσουλίνης, ορμόνης που συμμετέχει στον μεταβολισμό της γλυκόζης. Η τρέχουσα αντιμετώπιση του ΣΔΤ1 συνίσταται στη μέτρηση της γλυκόζης πριν από την λήψη γεύματος, τον ύπνο ή τη φυσική άσκηση καθώς και στην εξωγενή χορήγηση ινσουλίνης. Ο ΣΔΤ1 εμφανίζεται συνήθως στην παιδική ή εφηβική ηλικία και η έγκαιρη εκπαίδευση των νεαρών ασθενών θεωρείται καθοριστική προκειμένου να επιτυγχάνεται ορθή διαχείριση της ασθένειας. Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η σχεδίαση και ανάπτυξη σοβαρού παιχνιδιού με στόχο την εκπαίδευση και τη συμμόρφωση παιδιών με ΣΔΤ1. Καθορίστηκε πρωτότυπο εννοιολογικό πλαίσιο ώστε οι χρήστες, μέσω της ενασχόλησής τους με το σοβαρό παιχνίδι, να κατανοούν και να αποδέχονται την ασθένειά τους, να αντιλαμβάνονται τα οφέλη του ορθού γλυκαιμικού ελέγχου και να εξοικειώνονται με τη διαδικασία διαχείρισης της νόσου. Η εξαιρετικά σημαντική πρόκληση της συνύπαρξης ισχυρού επιστημονικού υπόβαθρου και ελκυστικότητας αντιμετωπίστηκε μέσω της δημιουργίας τριών διαφορετικών επιπέδων: (i) προσομοίωση ημέρας, όπου ο χρήστης καλείται να πάρει αποφάσεις ως προς τον τρόπο ζωής ενός βασικού χαρακτήρα του σοβαρού παιχνιδιού (διατροφή, φυσική άσκηση), τις χρονικές στιγμές που θα λάβει μέτρηση γλυκόζης και δόσεις ινσουλίνης καθώς και τις τιμές χορηγούμενης ινσουλίνης, (ii) δράσης, όπου ανάλογα με το βαθμό επίτευξης γλυκαιμικού ελέγχου κατά το σενάριο της ημέρας, ο βασικός χαρακτήρας επιβραβεύεται μέσω της μεταφοράς του σε έναν φανταστικό κόσμο με ιδιαίτερες ικανότητες, και (iii) ανασκόπησης, όπου παρουσιάζονται οι λανθασμένες αποφάσεις που ελήφθησαν κατά το σενάριο της ημέρας. Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώθηκε κυρίως στην υλοποίηση του επιπέδου προσομοίωσης της ημέρας, το οποίο αποτελεί το εκπαιδευτικό τμήμα του σοβαρού παιχνιδιού και περιλαμβάνει προσομοίωση της καθημερινότητας. Ενσωματώνει ένα ευρύ φάσμα επιλογών τροφών με διαφορετικές ποσότητες υδατανθράκων, τη δυνατότητα χορήγησης ινσουλίνης(bolus/basal), το στοιχείο της φυσικής άσκησης καθώς και τη δυνατότητα μέτρησης της γλυκόζης. Η υλοποίηση του σοβαρού παιχνιδιού πραγματοποιήθηκε εξολοκλήρου με τη χρήση του περιβάλλοντος δημιουργίας δισδιάστατων παιχνιδιών GameMaker: Studio. el
heal.abstract Diabetes Mellitus (DM) is a chronic metabolic disorder characterized by reduced secretion (Type 1 DM - T1DM) and/or deficiency (Type 2 DM –T2DM, gestational diabetes - GDM) of insulin, which is a hormone that participates in the glucose metabolism. Current treatment approaches to T1DM involve regular measurements of blood glucose before meal ingestions, sleep or physical activity and external insulin administration. T1DM is usually diagnosed in children and adolescents while early education of the young patients is considered essential for achieving proper management of the disease. The objective of the present diploma thesis is the design and development of a serious game with the ultimate goal to educate and support compliance of children with T1DM. An innovative conceptual framework has been specified in order to drive the users towards understanding and accepting their disease, realizing the benefits of achieving optimal glycemic control and getting familiar with the process of managing T1DM. The important challenge of combining an accurate scientific background on glucose-insulin metabolism with attractiveness has been addressed through the creation of three different levels: (i) simulation of daily habits, where the user receives decisions regarding the main character’s lifestyle (e.g. diet, physical activity), time of glucose measurements and insulin injections, along with the amount of the administered insulin, (ii) action-based, where depending on the level of achieving glycemic control during the daily habits simulation scenario the main character is rewarded by being transferred to an imaginary world with special skills, and (iii) review, where the user is presented with his wrong decisions. This diploma thesis is mainly focused on the implementation of the simulation of daily habits level, which is the educative part of the serious game involving a simulation of the reality. A wide range of food choices with different amounts of carbohydrates is incorporated, along with the ability to administer insulin(bolus/basal), to choose physical activities and to measure plasma glucose. This is the first work proposing the use of the UVa/Padova T1DM Simulator (version S2008), which has received Food & Drugs Administration (FDA) approval as a substitute of preclinical trials in animals, in order to simulate the main character’s glucose-insulin metabolism. The serious game has been implemented in GameMaker: Studio, a 2-d game creation system. en
heal.advisorName Νικήτα, Κωνσταντίνα el
heal.committeeMemberName Στάμου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Σταφυλοπάτης, Ανδρέας-Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 92 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα