dc.contributor.author |
Λύρας, Θεόδωρος
|
el |
dc.contributor.author |
Lyras, Theodoros
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-02-24T08:55:28Z |
|
dc.date.available |
2017-02-24T08:55:28Z |
|
dc.date.issued |
2017-02-24 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44424 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6731 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Υπολογιστική Μηχανική” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αεροδυναμική |
el |
dc.subject |
Συζυγής Μέθοδος |
el |
dc.subject |
Βελτιστοποίηση Μορφής |
el |
dc.subject |
Μηχανοκίνητο Όχημα |
el |
dc.subject |
Shape Optimization |
en |
dc.subject |
Powered Motor Vehicle |
en |
dc.subject |
|
el |
dc.subject |
Continuous Adjoint |
en |
dc.subject |
Turbulence Models |
en |
dc.subject |
Μοντέλα Τύρβης |
el |
dc.subject |
B-Spline |
en |
dc.subject |
NURBS |
en |
dc.subject |
OpenFOAM |
en |
dc.title |
Αεροδυναμική Βελτιστοποίηση Δίτροχου Μηχανοκίνητου Οχήματος Με Χρήση Της Συνεχούς Συζυγούς Μεθόδου |
el |
dc.title |
Shape Optimization Of A Powered Two-Wheel Motor
Vehicle Using The Continuous Adjoint Method |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
ΡΕΥΣΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ |
el |
heal.classification |
FLUID DYNAMICS |
en |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/e6ab3f6b562030c0c8396c8ff25de47e482748f3 |
|
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/e6ab3f6b562030c0c8396c8ff25de47e482748f3 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-03-01 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι η αεροδυναμική ανάλυση και, εν συνεχεία, η βελτιστοποίηση της μορφής του ανεμοθώρακα δίτροχου αγωνιστικού μηχανοκίνητου οχήματος με τελικό στόχο τη μείωση του συντελεστή της οπισθέλκουσας δύναμης. Η αεροδυναμική ανάλυση πραγματοποιήθηκε με χρήση του ανοιχτού λογισμικού OpenFOAM ενώ η βελτιστοποίηση μορφής διεξήχθη με λογισμικό που βασίζεται στις συζυγείς μεθόδους και έχει αναπτυχθεί από τη Μονάδα Παράλληλης Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής & Βελτιστοποίησης (ΜΠΥΡ&Β) του τομέα ρευστών της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ).
Συγκεκριμένα, στο πρώτο τμήμα της εργασίας, πραγματοποιείται ανάλυση ευαισθησίας της λύσης ως προς την πυκνότητα του υπολογιστικού πλέγματος και παρατίθενται τα αποτελέσματα. Επιλύονται, με χρήση του OpenFOAM, οι Reynold-Averaged Navier-Stokes (RANS) εξισώσεις θεωρώντας χρονικά σταθερή ροή ασυμπίεστου ρευστού με τα μοντέλα τύρβης k - ε, SST (shear stress transport) k - ω και Spalart–Allmaras. Τέλος, υπολογίζονται ο συντελεστής οπισθέλκουσας δύναμης του διτρόχου, η συνολική οπισθέλκουσα δύναμη που δέχονται δίτροχο και αναβάτης όπως επίσης και η οπισθέλκουσα δύναμη η οποία ασκείται από τη ροή στον ανεμοθώρακα και παρουσιάζονται τα αντίστοιχα αποτελέσματα.
Το δεύτερο τμήμα της εργασίας υλοποιείται με χρήση κώδικα συζυγών μεθόδων της ΜΠΥΡ&Β. Βελτιστοποίηση μορφής της γεωμετρίας λαμβάνει χώρα με κώδικα ο οποίος βασίζεται στη Συνεχή Συζυγή Μέθοδο. Ο κώδικας εκτελεί τη μέθοδο της απότομης καθόδου χρησιμοποιώντας όμως τη συνεχή συζυγή μέθοδο για τον προσδιορισμό της κλίσης της αντικειμενικής συνάρτησης για περιορισμό του υπολογιστικού κόστους. Ως αντικειμενική συνάρτηση λαμβάνεται ο συντελεστής οπισθέλκουσας δύναμης του διτρόχου. Η διαδικασία συμπληρώνεται με εκτέλεση λογισμικού παραμετροποίησης και αυτοματοποιημένης μετατόπισης του υπολογιστικού πλέγματος, η λειτουργία του οποίου βασίζεται σε ογκομετρικές B-spline. Η μεταπτυχιακή αυτή εργασία κλείνει με την παράθεση και σχολιασμό των αποτελεσμάτων. |
el |
heal.advisorName |
Γιαννάκογλου, Κυριάκος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βουτσινάς, Σπυρίδων |
el |
heal.committeeMemberName |
Ριζιώτης, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννάκογλου, Κυριάκος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
96 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|