dc.contributor.author |
Ζαντήρης, Ιωάννης
|
el |
dc.contributor.author |
Zantiris, Ioannis
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-02-28T09:30:46Z |
|
dc.date.available |
2017-02-28T09:30:46Z |
|
dc.date.issued |
2017-02-28 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44440 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13481 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οδική ασφάλεια |
el |
dc.subject |
Κοινωνικοί και οικονομικοί δείκτες |
el |
dc.subject |
Πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση |
el |
dc.subject |
Road safety |
en |
dc.subject |
Social and economic indicators |
en |
dc.subject |
Multiple linear regression |
en |
dc.title |
Συσχέτιση επιδόσεων οδικής ασφάλειας με οικονομικούς και κοινωνικούς δείκτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Οδική ασφάλεια |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-11-02 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η συσχέτιση του αριθμού των νεκρών στα οδικά ατυχήματα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με οικονομικούς και κοινωνικούς δείκτες. Για τη συσχέτιση αυτή αναπτύχθηκε βάση δεδομένων που περιελάμβανε τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία όσον αφορά τον πληθυσμό, τον αριθμό των νεκρών σε οδικά ατυχήματα, το κατά κεφαλήν ακαθάριστο εγχώριο προϊόν, το δείκτη ανθρώπινης ανάπτυξης, το ποσοστό ανεργίας και διάφορους ακόμη οικονομικούς και κοινωνικούς δείκτες για τα είκοσι οκτώ κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη συνέχεια αναπτύχθηκαν μοντέλα με τη μέθοδο της πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης τόσο για το σύνολο των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και για τις ομάδες κρατών που επιλέχθηκαν (βορειοδυτικά, ανατολικά, νότια). Από την ανάλυση προέκυψε ότι ο δείκτης ανθρώπινης ανάπτυξης ασκεί τη μεγαλύτερη επιρροή από όλες τις άλλες μεταβλητές και η αύξησή του συνεπάγεται μείωση του αριθμού των νεκρών σε οδικά ατυχήματα. |
el |
heal.abstract |
The objective of this Diploma Thesis is the correlation of road fatalities in the countries of the European Union with social and economic indicators. For this correlation a database was developed containing the most recent data regarding population, road fatalities, gross domestic product per capita, human development index, unemployment rate and several other economic and social indicators for the twenty eight members of the European Union. Consequently models were developed using the method of multiple linear regression and were applied for all countries tested and also for the different groups of countries that were selected (northwestern, eastern, southern countries). The analysis showed that the Human Development Index has the most important impact than any other parameter and its increase leads to road fatalities decrease. |
en |
heal.advisorName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκόλιας, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
75 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|